امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41373 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد خبر داد؛

باغ و دریاچه هنر 27 مرداد ماه افتتاح می شود

مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد از افتتاح باغ و دریاچه هنر در 27 مرداد خبر داد و گفت: با افتتاح دریاچه هنر با مساحت ۲۵ هزار متر مربع و باغ هنر با مساحت ۵۰۰۰ متر مربع بزرگترین پروژه هنری قلب پایتخت آماده میزبانی از هنرمندان و شهروندان می‌شود.
باغ و دریاچه هنر 27 مرداد ماه افتتاح می شود

سید محمد حسین حجازی در گفتگویی با اعلام این خبر گفت: باغ هنر با هدف خلق فضایی جهت ارائه هنرهایی چون: موسیقی، تجسمی، شعر و ادبیات با تمرکز بر کوشک مرکزی و برقراری رابطه نزدیک میان هنرمند و مخاطب و ارتقاء درک هنری جامعه با تمرکز بر هنر ایرانی طراحی شده است.
وی افزود: باغ هنر در راستای فراهم آوردن امکان تجربه کردن مستقیم فرهنگ و هنر ایرانی و با الهام گرفتن از الگوی معماری ایرانی- اسلامی  طراحی شده است.
مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد با اشاره به اینکه بخشی از این باغ شامل خانه شعر و ادبیات و خانه نقش و هنرهای تجسمی، به بهره برداری رسیده است، افزود: دریاچه هنر و محوطه باغ هنر در 27 مرداد به بهره برداری می رسد. این مجموعه همراه با مجموعه ای از خانه های شعر، موسیقی، نقش و هنرهای تجسمی و نمایش، می تواند هنرهای هفتگانه را در مجموعه ای زیبا، سبز و دور از کشمکش های روزمره جمع کرده و با هویت ایرانی در آمیزد.
حجازی عنوان کرد: یک بخش از باغ هنر برای برگزاری سمینارها، گردهمایی ها، آموزش های تخصصی، اطلاع رسانی هنری و امور اداری قابلیت استفاده دارد و بخش دیگر گردشگری و هنری است.
وی در تشریح بخش گردشگری و هنری باغ هنر گفت: رواق، کوشک مرکزی، آمفی تاتر رو باز 200 نفره، گالری جهت نمایش آثار فاخر هنرمندان تجسمی، آمفی تاتر با ظرفیت 250 تا 350 نفر ویژه همایش و کارگاه، تالار اجتماعات مرکزی، 6 سالن کنفرانس 20 تا 50 نفر، فروشگاه های عرضه آثار هنری، باشگاه هنرمندان، کافی شاپ، رستوران و ... در این بخش قرار دارد.
مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد  ادامه داد: این باغ در راستای فراهم آوردن امکان تجربه مستقیم فرهنگ و هنر ایرانی و با الهام گرفتن از الگوی معماری ایرانی و اسلامی با هدف آشنایی عموم مردم با هنر و فرهنگ ایرانی طراحی و اجرا شده است.
حجازی دریاچه هنر را یکی دیگر از جاذبه های گردشگری باغ هنر دانست و افزود: فضای کافه گالری به صورت جزیره مانند در این دریاچه طراحی شده که امکان ایجاد گالری در آن نیز پیش بینی شده است.کافه‌ای هم به منظور استفاده شهروندان در این محل طراحی شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب