امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41403 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۳:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تلاش برای حفظ منافع هنرمندان تئاتر

خبرایران :دومین جلسه دهمین هیات‌مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر در عمارت خانه تئاتر برگزار شد.
تلاش برای حفظ منافع هنرمندان تئاتر
حاضران: شهرام گیل‌آبادی، مجید گیاه‌چی، آرش دادگر، هادی عامل و هوشنگ توکلی

بازرسین: احسان فکا و مجید کریمی 

در این جلسه: 

1-  در مورد موضوع مالیات و مالیات بر ارزش افزوده، گفت‌وگو و مقرر شد مجید گیاه‌چی در خصوص قوانین و مقررات مرتبط، مطالعه‌ای انجام داده و گزارشی به هیات‌مدیره ارائه کند. سپس کارگروه تعاملات بیرونی هیات‌مدیره، با مسئولیت هوشنگ توکلی، امکان گفت‌وگو و رایزنی با امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی و الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، را بررسی کرده و در حد توان تلاش شود در جهت منافع هنرمندان تئاتر و در چهارچوب ظرفیت‌ها و قوانین موجود، اصلاح و تغییر ممکنی در روش‌ها، ایجاد شود.

 

2- هادی عامل با یادآوری حضور چندین ساله نماینده‌ای از خانه سینما، در کارگروه مالیاتی، پیشنهاد کرد در مکاتبه‌ای با هیات‌مدیره مرکزی خانه  تئاتر، درخواست شود موضوع معرفی نماینده‌ای از سوی خانه  تئاتر نیز بررسی شود‌.

 

3- آیین‌نامه  داخلی هیات‌مدیره کانون کارگردانان، که توسط دبیر هیات‌مدیره تنظیم شده بود، به‌دقت و تفصیل مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به فرصت پیش‌بینی‌شده، نیمی از آن با اصلاحات پیشنهاد شده توسط اعضا، تصویب و مقرر شد بررسی نیمه  دوم آیین‌نامه، در جلسه  آینده انجام بشود (که پس از تصویب اولیه در هیات‌مدیره، برای اظهارنظر احتمالی اعضا، اطلاع‌رسانی خواهد شد.)

 

4- به‌پیشنهاد شهرام گیل‌آبادی مقرر شد صفحه‌ای به‌نام کانون کارگردانان خانه  تئاتر، در اینستاگرام و فیس‌بوک ایجاد شود، تا علاوه بر گزارش فعالیت‌های هیات‌مدیره و دیگر اطلاع‌رسانی‌های مرتبط، که در صفحات واتساپ و تلگرام هم ارائه‌ می‌شود، فرصتی برای تبلیغ نمایش‌های اعضای کانون و هم‌چنین انعکاس دیگر رودیدادهای مرتبط به اعضا و کانون، از جمله تبریک به‌مناسبت ایام تولد و دیگر مناسبت‌های تئاتری فراهم شود.

 

5- از آن‌جا که مبنای عضویت جدید یا تغییر از عضویت وابسته به پیوسته، از جمله محاسبه  تعداد اجراهای عمومی کارگردانان است و همواره اختلاف‌نظرهایی در مورد تعریف "اجرای عمومی" وجود داشته، پس از بحث و بررسی‌هایی، مقرر شد با مشاهده  اقدامات و مطالعات انجام‌شده در هیات‌مدیره پیشین کانون، توسط مسعود دلخواه و هم‌چنین توجه به مصوبات انجمن بازیگران خانه  تئاتر در این مورد، تصمیم‌گیری به جلسات آینده موکول شود.

 

هم‌چنین مقرر شد با توجه به تفاوت‌ در شرایط اجرای عمومی در شهرستان‌ها، که با تعریف آیین‌نامه  فعلی کانونکارگردانان هماهنگ نیست، به اصلاح آیین‌نامه در این خصوص نیز توجه بشود.

 در مورد کارگروه‌های هیات‌مدیره گفت‌وگو شد و اتفاق‌نظر بیش‌تری فراهم آمد.

در این جلسه با تصویب کارگروه "سازمان‌دهی و تشکیلات" موافقت و هادی عامل، به‌اتفاق آرا، به‌عنوان مسئول این کارگروه، انتخاب شد.

هم‌چنین مقرر شد علاوه بر ایشان، دیگر اعضای هیات‌مدیره نیز پیشنهادهای خود در مورد شرح وظایف این کارگروه را اعلام کنند.

 

7- مقرر شد کارگروه سازمان‌دهی و تشکیلات، اطلاعات کامل و جامعی از اعضا، شامل: تصویر، اطلاعات هویتی، نشانی‌ها و تمام دیگر راه‌های برقراری ارتباط، اطلاعات تحصیلی، امضا، اطلاعات دقیق کارگردانی نمایش‌ها، اطلاعات کتب، مقالات و مصاحبه‌ها، اطلاعات دیگر فعالیت‌های تئاتری، به‌همراه علایق، امکانات و توانایی‌هایی که می‌تواند در کانون مورداستفاده  احتمالی باشد را به‌صورت دیجیتال با قابلیت دسترسی سریع و آسان، گردآوری کند.

بدین‌منظور با طراحی فرم‌های لازم برای ثبت‌ اطلاعات، تلاش خواهد شد از ظرفیت‌های سایت خانه  تئاتر استفاده شود.

 

8- به‌پیشنهاد مجید گیاه‌چی موضوع گفت‌وگو با مراکز آموزشی (مدیریت کلان مهدکودک‌ها، مدارس و موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها)، به‌منظور آشنایی با ظرفیت‌های مغفول‌مانده  تئاتر و پیش‌بینی فعالیت‌های منظم و قاعده‌مند تئاتری، به‌عنوان یکی دیگر از اولویت‌های کارگروه تعاملات بیرونی کانون کارگردان، پیشنهاد و تصویب شد.

 

‌9- با بررسی تقاضاهای رسیده، با عضویت پیوسته  فریبرز کریمی، محمد لارتی و سیاوش بهادری‌راد، موافقت شد.

هم‌چنین دو درخواست دیگر موردبررسی قرار گرفت، که با توجه به عدم‌موافقت هیات‌مدیره با این درخواست‌ها، موضوع به‌شکل خصوصی به اطلاع درخواست‌کنندگان رسانده خواهد شد.

 

10- پیشنهاد شهرام گیل‌آبادی در مورد تشکیل شورایی از مفاخر کارگردانی تئاتر، هم‌چنین تعیین ضوابطی برای اهدای مدالیوم، موردتوجه و تایید قرار گرفت و مقرر شد، به‌عنوان یکی از دستورجلسات در آینده، بررسی شود.

▪این جلسه  به‌مدت 220 دقیقه ادامه داشت و در ساعت 18:40، پایان یافت

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب