امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41442 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

موسوی درنشست صمیمی با اصحاب رسانه اعلام کرد؛

۳۰۰ هزار مترمربع در ارتفاعات شمال تهران کوه‌خواری و جعل سند صورت گرفته بود/ طرح یکطرفه کردن خیابان های ولیعصر جنوب به شمال، خیابان شهرداری و شریعتی در دستور کار قرار گرفته/ با رفع سد معبربساط گستران از تضییع حقوق مردم جلوگیری شد

شهرداری منطقه یک گفت: کارگاه عملیاتی پروژه اتصال پل تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید چمران به خیابان رشید الدین فضل اله طی چند روز آینده تجهیز خواهد شد و همزمان با پایدارسازی گود ،دیواره نمایشگاه نیز برداشته می‌شود تا این پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.
۳۰۰ هزار مترمربع در ارتفاعات  شمال تهران کوه‌خواری و جعل سند صورت گرفته بود/ طرح یکطرفه کردن خیابان های ولیعصر جنوب به شمال، خیابان شهرداری و شریعتی در دستور کار قرار گرفته/ با رفع سد معبربساط گستران از تضییع حقوق مردم جلوگیری شد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری شهرداری منطقه یک، صبح امروز شنبه 19 مردادماه 1398 با حضور« سید حمید موسوی» شهردارمنطقه یک  واصحاب رسانه در شهرداری منطقه یک تهران برگزار ودراین نشست خبری« سید حمید موسوی» شهردارمنطقه یک با اشاره به مجموعه اقدامات شهرداری منطقه یک در ۶ ماه اخیراظهارداشت: عملیات اجرای پل چمران با سرعت بالا طی سه ماه به اتمام رسید و با تکمیل چپ‌گرد چمران به خیابان رشیدالدین این پل در هفته دولت (شهریورماه)‌به بهره‌برداری خواهد رسید.

موسوی در خصوص جزئیات این پروژه نیز اظهارداشت: در گذشته نمایشگاه بین‌المللی پنج هزار و ۷۰۰ مترمربع را بدون درخواست مابه‌ازا در اختیار شهرداری گذشته بود که پل در این میزان زمین با هزینه ۵۰ میلیارد تومان احداث شد.

وی ادامه داد: زمانی که برای ساخت ورودی پل درخواست ۴۵۰ متر زمین کردیم با مشکل هزاران متر زمینی که طی سال های متمادی و حتی زمان احداث پروژه یادگار نیز گرفته شده بود روبه‌رو شدیم که خوشبختانه با ورود شهردار تهران و وزیر کشور و تنظیم صورت جلسه موضوع حل شد.

شهردار منطقه یک در ادامه در مورد سرانجام پروژه مرکز خرید پالادیوم که نسبت به احداث زیرگذر و تونل هوایی اقدام کرده بود، گفت : کمیسیون ماده ۱۰۰ رای خود را صادر کرده اما مالک به این رای اعتراض کرده و مساله همچنان در حال رسیدگی است.

وی با بیان این‌که سازمان بازرسی کل کشور پیشنهاد داده است که علاوه بر ارسال پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ نسبت به معرفی افراد متخلف به محاکم اداری و انضباطی اقدام شود، اظهار کرد: آنچه که اتفاق افتاده این‌ است که برخی افراد در شهرداری بدون رعایت صرفه و صلاح مردم اجازه ساخت پل هوایی و زیرگذر را داده‌اند که این افراد را به محاکم اداری و انضباطی معرفی می‌کنیم.

شهردار منطقه یک تهران ادامه داد:‌ ۸۹ گود در منطقه یک وجود دارد که ۴۵ مورد آنها رها شده است و این گودها به صورت مستمر توسط کمیته ایمنی رصد می‌شوند و پروژه ساخت و ساخت سازمان تامین اجتماعی واقع در نیاوران (شمال پایتخت)‌ که اواخر خرداد امسال به دلیل بروز خطرهای گودبرداری آن متوقف شد، یکی از ۶۲ پرونده برج- باغ است وسازمان‌ تأمین اجتماعی تا زمان مرمت، پایدارسازی گود و حل مشکلات آن موظف به پرداخت ماهانه ۱۰ میلیون تومان به مالکان واحدهای اطراف برای اجاره بها شده است.

به گفته وی قنات این مسیر نیز ایمن‌سازی و خطر از حالت بحران خارج و با هماهنگی شهردار تهران باوجود نیلینگ ،پایدارسازی گود نیز آغاز شده است.

وی عنوان کرد: در گذشته روالی وجود داشت که برای تسریع در امور کار گودبرداری و تجهیز کارگاه قبل از صدور پروانه انجام می‌شد که در حال حاضر این موضوع برچیده شده است.

شهردار منطقه یک با اشاره به ترافیک میانه محدوده منطقه یک گفت: برای حل این مشکل طرح یکطرفه کردن خیابان های ولیعصر (مسیر جنوب به شمال)، خیابان شهرداری و شریعتی  در دستور کار قرار گرفته که کارهای مطالعاتی و شبیه‌سازی این طرح انجام شده و به شورای عالی ترافیک ارسال شده تا در صورت تأیید اجرا ‌شود.

شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه در برخورد با تخلف هیچ رودربایستی نداریم خاطرنشان کرد: یک بنای غیرمجاز در حریم این منطقه وجود داشت که با هماهنگی مقام قضایی تخریب شد و چون ورودی این سازه بسیار مستحکم بود ، به دلیل استحکام، بیل مکانیکی نمی‌توانست وارد پروژه شود بنابراین تخریب از داخل انجام شد.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه متوقف و از بهره برداری آن جلوگیری شده است یادآور شد: راه قانون برای همه باز است و این پروژه می‌تواند با ارائه طرح آن را از طریق کمیته فنی حریم تصویب کند و پس از آن اجازه بهره برداری بگیرد.

به گفته وی ۳۰۰ هزار مترمربع در ارتفاعات  شمال تهران کوه‌خواری و جعل سند صورت گرفته بود که با اقدامات حقوقی به نفع شهر بازگردانده شد.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رود دره‌ها نیز زیاد داشتیم خاطرنشان کرد: در فصل بارش خطرات زیادی ما را تهدید می‌کرد که جلسه‌ای در همین زمینه با مقام قضایی برای آزادسازی حاشیه مسیل ها برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه رودخانه نیازی به رای کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود ندارد از برخورد جدی با تخلفات این حوزه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۲ رای ماده ۱۰۰ داریم که همگی دستور موقت ( توقف فعالیت عمرانی)‌ گرفته‌اند.

شهردار منطقه یک تهران رفع سد معبر بساط گستران در خیابان شهرداری را یکی دیگر از اقدامات انجام شده دانست و گفت: با رفع سد معبربساط گستران از تضییع حقوق مردم جلوگیری شد و توانستیم بدون کوچک‌ترین حاشیه و درگیری این طرح را به‌عنوان یک الگوی مناسب در برخورد با بساط‌گستری به انجام برسانیم و در این مدت رتبه منطقه یک در حوزه نگهداشت از ۲۲ به یک ارتقا یافت و بدون حاشیه و فضاسازی کار مقابله با سد معبر انجام شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب