امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41462 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۵:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون رییس‌جمهور اعلام کرد؛

هدف اصلی اصلاح ساختار بودجه بهبود امور است

معاون رییس‌جمهور اعلام کرد : هدف اصلی در اصلاح ساختار بودجه تغییر منتج به بهبود امور است
هدف اصلی اصلاح ساختار بودجه بهبود امور است
به گزارش خبرایران، دومین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور به ریاست محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور معاونان و مدیران سازمان در محل سازمان مذکور برگزار شد.

معاون رییس‌جمهور و رییس  سازمان در این جلسه اظهار داشت: در اصلاح ساختار بودجه، آنچه که غایت اصلی و اساسی ما است، تغییر منتج به بهبود است و ما از تمام دیدگاه‌ها، حتی دیدگاه‌های متفاوت که در این امر مهم کمک کند، استقبال می‌کنیم.

وی افزود: اینجانب از تمام معاونان و مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور می‌خواهم که ساختار اصلاح بودجه را به‌درستی و با دقت افزون‌تری مرور کنند و توجه داشته باشند که در این روند ملاک ما اسناد بالادستی خواهد بود.

وی تصریح کرد که یکی از اسناد بالادستی، قانون برنامه ششم توسعه است و بی‌تردید اگر هدف‌گیری ما متناسب با برنامه‌ها باشد، پشتیبانی افکار عمومی را هم به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند توشه راه خواهیم داشت.

گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه، پیش از سخنان نوبخت، آرا افلاکی معاون بودجه هزینه‌ای امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد ساختار و اهداف کمیته بازبینی هزینه‌ها، گزارشی ارایه کرد و گفت: کمیته بازبینی و سامان‌دهی آن بر اساس حذف خروجی‌های زاید، برون‌سپاری خدمت و کاستن از تعداد ردیف‌ها با توجه به قیمت تمام‌شده انجام خواهد پذیرفت.

این گزارش در ادامه می افزاید که در جلسه مذکور گزارش دستگاه‌های سیاست‌گذار هم توسط دکتر رحمتی مشاور معاونت اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور ارایه شد.

رحمتی در این گزارش اظهار داشت: رویکرد ما در این روند، برنامه‌محوری و نظارت‌محوری است که جایگزین دستگاه‌محوری می‌شود و این امر به تقویت توان نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور منتهی می‌شود و نهاد سیاست‌گذار هم در جایگاه واقعی و ایده‌آل خود واقع خواهد شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب