امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41468 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۶:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل تامین اجتماعی عنوان کرد؛

انتقاد از سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: باید ماجرای سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی را در استان ها جمع کنیم.
انتقاد از سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی

به گزارش خبرایران، مصطفی سالاری در نشست تخصصی کاگران ساختمانی، تبیین و تشریح عملکرد سازمان و اقدامات آتی با بیان اینکه موضوعات جامعه کارگری بسیار گسترده است، گفت: دو سه هفته پیش در یک شهرستان بازدیدی داشتیم فردی به بنده گفت که بیمه کارگر ساختمانی شدن مشکل نیست و کافی است یک دوره فنی و حرفه ای بگذرانی و کارت دریافت کنی تا بیمه شوی. برخی اینطور تصور میکنند که شرایط شمول بیمه کارگران ساختمانی همین است در حالی که باید این نگاه را اصلاح کرد که تنها مبنای شمول، کارت دوره فنی نیست.

وی افزود: احراز کارگر ساختمانی بودن کار آسانی نیست. در سامانه پالایش کارگران ساختمانی اقداماتی انجام شده که باید تکمیل شود و موارد شمول بیمه از طریق سامانه کنترل شود. متقابلا کسانی که مستحق هستند و دیگران به جایشان نشسته اند را باید شناسایی کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه قرار شد کنترل بیمه کارگران ساختمانی را در دو مرحله انجام دهیم، گفت: در مرحله نخست فهرست اسامی را به انجمن کارگران ساختمانی می دهیم، به شعب هم ابلاغ شده از طریق کدملی، بیمه شدگان را طریق سامانه کنترل کنند تا اگر بیمه شده‌ای پروانه کسب در اصناف دیگر داشته باشد سیستم این تعارض را متوجه و فرد را حذف می‌کند.

وی ادامه داد: مرحله دوم نیز سخت‌تر است و از طریق سامانه و کدملی قابل شناسایی نیست که باید بازرسی هایی انجام شود. در کوتاه مدت بخش اول را انجام می دهیم که سریعتر افراد مستحق کارگر ساختمانی را که در نوبت قرار گرفته اند جایگزین افراد من غیرحق کنیم.

سالاری با بیان اینکه جلسات توجیهی برای انجام این دو مرحله برگزار شده است، گفت: باید ماجرای سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی را در استان ها جمع کنیم. خیلی چیزها سهمیه بندی شده و بنده نمیدانم به عنوان مدیرعامل چرا می‌توانم مجوز بدهم که فردی بدون تشریفات استخدام شود. در صورت نیاز افراد باید از بین متقاضیان کار انتخاب شوند. بنابراین اگر قرار است کارگران ساختمانی بیمه شوند سهمیه بندی درست نیست و هرکس مستحق است باید بیمه شود. مساله ساده است و باید آن را حل کرد.

وی همچنین درباره احضار کارگران ساختمانی برای کنترل آنها ادامه داد: باید راه بهتری برای کنترل کردن بیمه کارگران ساختمانی پیدا کنیم. زیرا یک روش کنترل درست نیست. اینکه سرزده بازرس به محل کار برود بهتر است. اگر با بدبینی نیز رفتار کنیم خوب نیست. راههای بهتری می‌توان پیدا کرد تا افراد بی جهت از این عنوان استفاده نکنند.

سالاری با اشاره به اینکه سهمیه‌بندی همه را آزار می دهد و وقتی کسی حقش است نباید در نوبت بماند عنوان کرد: بازرسی ها باید ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی، بیمه حمایتی است گفت: بین ذینفعان تفاهم شده و از نمایندگان مجلس درخواست داریم تا رویه ای را معین کنند که مطالبات ما وصول و بیمه کارگران پایدار بماند. زیرا وقتی با کسری مواجه شدیم خدمات رسانی ما مختل می شود. مثلا بیشتر از یکسال مطالبات درمانی را نتوانستیم تسویه کنیم و کیفیت خدمات ارائه شده تحت تاثیر قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: به دنبال بروزرسانی پرداخت معوقات هستیم زیرا اکنون مقداری روی کیفیت دفترچه بیمه ها تاثیر گذاشته است. باید اصلاحات پارامتریکی با کمک مجلس و با رعایت عدالت اعمال کنیم که در درازمدت با مشکلات بسیار روبرو نشویم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب