امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41490 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی اژدرکش در نشست خبری اعلام کرد؛

نخستین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برترکفش، کیف وکالای ورزشی درایران مال برگزارمی شود/ انتظارات بسیاری ازکارگروه ساماندهی مدولباس کشور داریم/ با تولید مد اسلامی دربرابر تهاجمات فرهنگی می ایستیم/ طراحان کارگاه یا کارخانه‌های تولیدی راه نمی اندازند

رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی تهران گفت: نخستین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی از 5 تا 8 شهریورماه دربازار بزرگ ایران «ایران مال» در مساحتی بالغ‌بر 10 هزار متربرگزارمی‌شود.
نخستین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برترکفش، کیف وکالای ورزشی درایران مال برگزارمی شود/ انتظارات بسیاری ازکارگروه ساماندهی مدولباس کشور داریم/ با تولید مد اسلامی دربرابر تهاجمات فرهنگی می ایستیم/ طراحان کارگاه یا کارخانه‌های تولیدی راه نمی اندازند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری « نخستین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی» صبح امروز یکشنبه 27 مردادماه 1398 با حضور«علی اژدرکش» رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی تهران و رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه، «سعیدحیاتی» رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کفش و مواد اولیه، «مرتضی حق‌پرست» رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی، «ابراهیم درستی» نایب‌رئیس اول اتاق اصناف تهران، «حسین درودیان» خزانه‌دار اتاق اصناف تهران و اصحاب رسانه درسالن کنفرانس ساختمان اتاق اصناف تهران  برگزار ودراین نشست خبری «علی اژدرکش» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اظهارداشت: نخستین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی از 5 تا 8 شهریورماه در بازار بزرگ ایران «ایران مال» برپا می‌شود.

اژدرکش تصریح کرد: این مجموعه طی روزهای برگزاری از ساعت 14 تا 22 در مساحتی بالغ‌بر 10 هزار متر میزبان نمایشگاه خواهد بود و چهار اتحادیه در تهران شامل اتحادیه کفش‌های ماشینی، سراجان، چرم و مواد اولیه و کالای ورزشی در این رویداد حضور به هم می‌رسانند.

وی افزود: البته بالغ‌بر 16 انجمن و اتحادیه دیگر از سراسر کشور با این نمایشگاه همراه خواهند شد و امیدواریم در راستای برپایی این رویداد بتوانیم در کنار سایر کشورهای مولد و صادرکننده مد، پا به عرصه جهانی گذاریم.

رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی تهران خاطر نشان کرد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در قالب زیرمجموعه هنر صنعت مد و لباس قرار می‌گیریم و در این راستا انتظارات بسیاری از کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور داریم و تلاش می‌کنیم با تولید مد اسلامی در این بخش‌ها در برابر تهاجمات فرهنگی بایستیم.

وی با تأکید بر وجود فاصله بسیار میان جامعه طراحان و تولیدکنندگان اذعان داشت: قرار نیست طراحان کارگاه یا کارخانه‌های تولیدی راه بیاندازند اما واقعیت این است که بخش تولید و اصناف نیاز مبرمی به همراهی جامعه طراحان مد و لباس دارند و امیدواریم در این رویداد، اتصال لازم میان دو بخش طراحی و تولید برقرار شود و در مسیر دستیابی به این هدف، رایزنی‌هایی با کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و انجمن طراحان پارچه و لباس انجام داده‌ایم.

اژدرکش همچنین از حضور برخی فعالان خارجی در بخش مواد اولیه به‌ویژه از کشور ترکیه خبر داد و پیش‌بینی کرد جمعی از بازدیدکنندگان نمایشگاه از کشور عراق پا به این رویداد گذارند.

 

حیاتی: ضعف جدی در بحث نقدینگی داریم

سعید حیاتی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کفش و مواد اولیه نیز دراین نشست خبری  با اشاره به اینکه برای تولید یک کفش لازم است بالغ‌بر 36 تا 40 قلم کالای واسطه و مواد اولیه در کنار هم قرار گیرند اظهارداشت: طی یک سال اخیر چالش‌های بسیاری در بحث تأمین مواد اولیه را پشت سر گذاشته‌ایم اما در حال حاضر شرایط کارخانه‌های ما بهتر شده است و بعید می‌دانم مشکل جدی در بحث تأمین مواد اولیه داشته باشیم.

وی ادامه داد: به دلیل رکود در بازار در بحث نقدینگی با ضعف جدی مواجه هستیم و موانعی در بحث بیمه و مالیات بر سر راهمان است و باوجود تمامی این موانع اما تا به امروز 90 درصد غرفه‌های ما در بخش مواد اولیه تکمیل‌شده و باید بگویم که پس از خروج امریکا از برجام شرایطی را فراهم آورده‌ایم که همچون دوربین و دیده بان، حوزه مواد اولیه را با دقت رصد و خلأها را با رایزنی پرکنیم.

 

حق‌پرست: متأسفانه در بحث پوشاک و کالای ورزشی بیشتر به شکل سنتی عمل کرده‌ایم

مرتضی حق‌پرست رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی نیزدراین نشست خبری بود و با اشاره به این نکته که ما ایرانیان در بحث کالای ورزشی بیشتر با برندهای خارجی آشنایی داریم و از ظرفیت‌های ملی غافل هستیم گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای حضور و معرفی برندهای ایرانی فراهم می‌کند.

وی افزود: متأسفانه تاکنون در بحث پوشاک و کالای ورزشی بیشتر به شکل سنتی عمل کرده‌ایم و نظر به آنکه تلاش کرده‌ایم مباحث علمی را نیز وارد این بخش کنیم، امیدواریم که در آینده نزدیک برندهای ایرانی بتوانند با برندهای خارجی در این بحث وارد رقابت شوند هرچند که امروز نیز ما در بخشی از کالاهای ورزشی، صادرکننده به کشورهای همسایه محسوب می‌شویم.

معاون برنامه‌ریزی استراتژیک کانون ایران نوین دراین نشست خبری به‌عنوان یکی از حامیان نمایشگاه اظهارداشت: در این دست رویدادها تولیدکننده داخلی به سمت برطرف کردن نیاز مخاطب گام برمی‌دارد و نمایشگاه به‌عنوان ابزار ارتباطی، بازاریابی و معرفی کننده محصولات ایرانی نقش مهمی را در راستای حمایت از صنعت ایفا خواهد کرد.

بنابراین گزارش، نخستین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی از 5 تا 8 شهریورماه در بازار بزرگ ایران «ایران مال» برگزار می‌شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب