به گزارش خبرایران، برخی کارها مانند انجام کارهای خانه و یا بازی با نوه تان و یا تماشای بازی های ورزشی ویدئویی به بهبود بیماری ارتروز شما کمک می کند در اینجا نمونه ی این کارها که شما ممکن است به سختی باور کنید که به بهبود بیماری شما کمک می کنند اورده می شود...

بازی کردن بازی های ویدئویی

به گزارش سلامت نیوز، یک سیستم مقابلتان قرار دهید اما سعی کنید از کاناپه بیایید پایین. تحقیقات برخی بازی های ورزشی ویدئویی را برای پیاده روی سریع پیشنهاد می دهند. مطالعات نشان می دهد که بازی تنیس، بیس بال و بازی بوکس برای افزایش حرکات ورزشی بدن بسیار خوب هستند. سعی کنید دستتان را در زمان تماشای این بازی ها حرکت دهید.

پیاده روی کنید

پیاده روی می تواند به بهبود بیماری شما کمک کند. زیرا پیاده روی مفاصل شما را انعطاف پذیر و عضلات شما را قوی نگه می دارد. این ورزش گزینه بسیار خوبی برای مبتلایان به آرتروز می باشد. تحقیقات هم چنین نشان می دهد که آن ها که پیاده روی می کنند، فشار خونشان و نیز کلسترول خونشان بالا نیست.

پیشنهاد امروز:

چرا دائم ضعف عظلانی دارم؟

ماشینتان را بشویید

شستن ماشین می تواند هم فعالیتی برای شما باشد و هم ماشینتان را تمیز کند. اما آنجا نایستید و تنها شلنگ را جلوی شیشه ی اتومبیل بگیرید. باید حرکت کنید و قلبتان را به حرکت وادارید. یک ساعت فعالیت این چنینی می تواند بیش از 300 کالری را در شخص بسوزاند.

بازی کنید

اگر بچه یا نوه دارید نهایت استفاده را از فرصت بکنید تا فعال باشید. قایم باشک بازی کنید. این بازی ها و پازل چیدن برای آن ها که دارای آرتروز دست هستند بسیار مفید است و عضلات آن ها را انعطاف پذیر نگه می دارد.

وسایلی را که از سوپرمارکت خریده اید خودتان حمل کنید

مطالعات نشان می دهد آن ها که وسایلشان را خود تا ماشین یا جای دیگر حمل می کنند و یا با وسیله از پله ها بالا می روند، از دست های خود با حمل این ها محافظت می کنند. این افراد هم چنین کمتر دچار سکته می شوند.

منزل خود را بشویید و تمیز کنید

از انجام کارهای خانه وحشت نداشته باشید با این روش از ورزش امتناع می کنید. پاک کردن و تمیز کردن کف و دیگر قسمت ها به سریع تر شدن حرکات قلب شما کمک کرده و باعث می شود سریع تر نفس بکشید. دیگر ورزش های خوب: شستن پنجره، تمیز کردن حمام و ... برای حفاظت مفاصل خود: سعی کنید حرکت کنید و از دست های خود استفاده کنید.

انجام کارهای روزمره با موسیقی

سعی کنید در انجام کارهایی مثل آشپزی، جارو کشیدن، جابجا کردن ظروف با موسیقی دلخواه خود برقصید این به شما بسیار کمک می کند.باغبانی نیز از دیگر کارهایی است که به شما توصیه می شود چرا که باعث ایجاد حرکت در جسم شما می شود.

دوستانی پیدا کنید که دارای وزن مناسبی هستند و هیکل خوبی دارند

به جای اینکه با دوستانتان قرار ناهار بگذارید با آن ها قرار پیاده روی در پارک، پاساژ و ... بگذارید اگر شما وزن بالایی دارید کم کردن وزن در بهبود بیماری آرتروز شما بسیار موثر است.

کارهای داوطلبانه

انجام کارهای داوطلبانه در شما حس خوبی ایجاد کرده و مطالعات نشان می دهد که در بهبود بیماری آرتروز موثر می باشد.دوچرخه سواری و کوهنوردی، بالا رفتن از پله ها ثبت نام در کلاسی که می دانید به طور مرتب باید حضور داشته باشید و دیگران انتظار دیدن شما را در آن کلاس دارند، ورزش کردن به مدت 20-15 دقیقه در روز از کارهایی هستند که به بهبود بیماری شما کمک می کنند.