امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41539 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۳:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری اعلام شد؛

آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، میزبان نخستین همایش و نمایشگاه استفاده از محصولات دریایی در رژیم درمانی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در نشست خبری از برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه استفاده از محصولات دریایی در رژیم درمانی بر بهبود فرآیند زندگی اجتماعی، فرهنگ کار و تغذیه سالم به همت آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد اکسیر سلامت خبر داد.
آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، میزبان نخستین همایش و نمایشگاه استفاده از محصولات دریایی در رژیم درمانی

 به گزارش خبرایران، رضا گرزین مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای تهراندر نشست خبری از برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه استفاده از محصولات دریایی در رژیم درمانی ضمن تبریک دهه ولایت و ارج نهادن به مقام شامخ حضرت امیرالمومنین علی (ع)، اظهار داشت: با تدوین استانداردهای آموزشی، هم افزایی، تعامل بین دستگاه ها و استفاده بهینه از ظرفیت های مجموعه آموزش فنی و حرفه ای، شیلات و انجمن تغذیه ایران می توان گام های موثری در جهت سلامت جامعه برداشت.

وی بهره گیری از تجربیات موفق را منجر به ارتقاء دانش فنی و مهارتی جامعه عنوان کرد و افزود: بی‌تردید صنایع، واحدهای تولیدی، آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد و ... با نگرش کارآفرینانه، تجارب و موفقیت‌های مناسبی را داشتند که سایر سازمان ها و موسسات می‌توانند با کمترین درجه از آزمایش و خطا و پرداخت هزینه گزاف تجربه مستقیم، از آن‌ها استفاده نمایند در این حالت کاهش بهای تمام‌شده و افزایش سرعت تطابق با شرایط اتفاق می‌افتد و موجبات ارتقاء همه‌جانبه و متوازن محصولات و خدمات فراهم می‌گردد.

به گفته ی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای تهران کمک به ارتقاء مهارت نیروی انسانی صنایع و هم‌افزایی نرم‌افزاری بین سازمان ها با مدیریت وزارت صمت می‌تواند تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اهداف چشم‌انداز بیست‌ساله را به‌خوبی به سرانجام مقصود برساند.

این مقام مسئول با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اینکه کشور به موازات نیاز به علم، به پنجه های کارآمد هم نیاز دارد، بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان متولی آموزش های غیررسمی مهارتی در کشور می تواند با ظرفیت هایی که دارد علم را به عمل تبدیل نماید زیرا علم بدون عمل کارآیی و بهره وری در جامعه ندارد.

گرزین با اشاره به حکمرانی محلی آموزش های فنی و حرفه ای، تصریح کرد: ارائه آموزش های مهارتی و تربیت نیروی انسانی و تولید کننده ماهر  بر اساس حکمرانی محلی که همان آمایش منطقه ای و متناسب با نیاز بازار کار می باشد، صورت می پذیرد.

 

قلاوند: ارائه آموزش های کوتاه مدت کاربردی، راه حل مشکلات بلند مدت کشور است

رحمن قلاوند معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی نیز در ادامه با اشاره به ارائه آموزش های مهارتی به افراد جویای کار و حین کار اظهار داشت: این مجموعه در چهار خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر به ارائه آموزش های مهارتی در حوزه های آموزشی جوار صنایع، آموزش روستایی و عشایر،  جوار دانشگاه، موسسات کارآموزی آزاد، مراکز ثابت دولتی، پادگان ها، زندان ها و مدارس می پردازد.

با اشاره به طرح ایران مهارت ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه، اذعان داشت: همیشه یکی از چالش های نظام آموزشی کشور ارائه آموزش های تئوری از مقاطع پائین آموزشی بوده است به همین دلیل طرح ایران مهارت با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و وزارت آموزش و پرورش ویژه ارائه مهارت به دانش آموزان در حال اجرا می باشد.

وی تصریح کرد: در طرح ایران مهارت، دانش آموزان با دنیای کسب و کار و مشاغل آشنا می شوند و می توانند در حین تحصیل در دوره های کوتاه مدت 20 ساعته، آموزش های مهارتی را کسب کرده و پس از قبولی در سنجش مهارت، گواهینامه دریافت نمایند و با ترکیب این گواهینامه ها می توانند گواهینامه صلاحیت حرفه ای دریافت کنند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از ارائه آموزش های آموزشگاه های غیرمجاز موسسات آموزشی زیرزمینی گفت: موسسات کارآموزی فنی و حرفه ای آزاد بر اساس سیاست ها و برنامه های سازمان بر طبق استانداردهای بین المللی به صورت اصولی، منسجم و با برنامه به ارائه رشته ها، حرف و شایستگی های مهارتی فراخور نیاز گروه های هدف عمل می کنند.

به گفته وی فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای بدون محدودیت سنی و تحصیلاتی می باشد و کارآموزان می توانند به صورت رایگان در مراکز ثابت دولتی و با هزینه بسیار محدود در موسسات کارآموزی فنی و حرفه ای آزاد در دو سطح مقدماتی و پیشرفته با استفاده بهینه از منابع و تجهیزات به یک فرد شاغل و تولیدکننده تبدیل شوند.

 

ایمانی : هدف از برگزاری نمایشگاه ارتقاء علم و مهارت، سمت و سو دادن جامعه برای داشتن زندگی سالم و توانمندسازی سبد خانوار است

حسین ایمانی دبیر برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه نیز در ادامه  استفاده از محصولات دریایی در رژیم درمانی بیان داشت: همایش مذکور در 31 مرداد ماه الی یکم شهریور ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاهی شهرداری بوستان گفتگو از ساعت 8 الی 19 به صورت همایش، نمایشگاه و کارگاه آموزشی برگزار می شود.

 وی هدف از برگزاری را ارتقاء علم و مهارت، سمت و سو دادن جامعه برای داشتن زندگی سالم و توانمندسازی سبد خانوار با جایگزینی محصولات دریایی عنوان کرد.  

 

اویسی: ارتقاء بخشی سبد خانواده در جهت استفاده بیشتر و بهینه از آبزیان و تغذیه سلامت، کنترل و ساماندهی هزینه های خانواده

پریسا اویسی مدیر و موسس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد اکسیر سلامت و برگزار کننده همایش مذکور، نیز در پایان ارتقاء بخشی سبد خانواده در جهت استفاده بیشتر و بهینه از آبزیان و تغذیه سلامت، کنترل و ساماندهی هزینه های خانواده در جهت بهبود سطح کیفیت تغذیه، تعامل متولیان سلامت و مهارت آموزی، تأثیر مصرف آبزیان در پیشگیری و درمان بیماری های مختلف، فرهنگ سازی و ترویج طبخ آبزیان را از محور های برگزاری این همایش عنوان کرد.

پریسا اویسی در پایان اعلام کرد: این همایش با همکاری مشترک اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران (شیلات)، انجمن علمی تغذیه ایران، سازمان ملی استاندارد ایران و آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد اکسیر سلامت برگزار می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب