امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41665 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در تهران برگزار شد؛

نیکنام : هدف جشنواره کتابخوانی رضوی ترویج کتابخوانی و آشنایی با فرهنگ رضوی است/ ابوترابی : کتاب نقش محوری در رشد جامعه انسانی ایفا کرده /ذوالقدر: مبلغ 20 میلیارد برای بازسازی کتابخانه های سراسر کشور در نظر گرفته ایم /نفرات برگزیده تقدیر شدند

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهر تهران با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به / کار خود پایان داد.
نیکنام : هدف جشنواره کتابخوانی رضوی ترویج کتابخوانی و آشنایی با فرهنگ رضوی است/ ابوترابی : کتاب نقش محوری در رشد جامعه انسانی ایفا کرده /ذوالقدر: مبلغ 20 میلیارد برای بازسازی کتابخانه های سراسر کشور در نظر گرفته ایم /نفرات برگزیده تقدیر شدند

به گزارش خبرایران، «آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در شهرستان تهران» عصر دیروز دوشنبه 4 شهریورماه 1398 با حضور «حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی» امام جمعه موقت تهران، «عیسی فرهادی» فرماندار تهران، «فاطمه ذوالقدر»نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، «علی نیکنام» مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران، کتابداران و برگزیدگان شهر تهران و اصحاب رسانه در کتابخانه محقق حلی برگزار و در این مراسم برگزیدگان بخش های نقاشی، پویش کتابخوانی، چهار گزینه ای و معرفی کتاب مشخص شدند.

در ابتدای این مراسم پرچم بارگاه امام رضا(ع) مراسم را عطرآگین کرد، سپس پیام تصویری سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جشنواره رضوی؛ خطاب به مسئولین و کتابداران بود پخش شد.

علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های استان تهران ضمن خوشامد به حاضران و پاسداشت شهیدان رجایی و باهنر گفت: هدف از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه است. جشنواره رضوی نشان داد که اهل مطالعه توجه بسیاری به سیره اهل بیت علیهم السلام دارند. ۱۲ عنوان کتاب ویژه گروه های سنی مختلف در این جشنواره معرفی شد. بحث معنویت و اخلاق در زندگی بحث روز جامعه است.

نیکنام تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج کتابخوانی و آشنایی با فرهنگ رضوی است؛ هر ساله تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره افزایش داشته. کثرت و زیبایی نقاشی های دریافت شده به اندازه ای است که می توان نمایشگاهی از این آثار برگزار کرد. همچنین حضور مسئولان مختلف در کنار مردم در برپایی جشنواره رضوی بسیار ارزنده است.

وی افزود:رهبر معظم انقلاب تاکید کردند فرهنگ کتابخوانی باید در کشور رواج داده شود بر همین مبنا این جشنواره سعی دارد با تجلیل از برگزیدگان فرهنگ ناب اسلامی را ترویج دهد.

نیکنام تاکید کرد:باید از فرمانداران و امام جمعه های مختلف شهرهای استان تهران تشکر کنم که ما را در برگزاری جشنواره یاری رساندند. در انتها امیدوارم در جشنواره دهم حضور حداکثری مردم را شاهد باشیم.

بخش دیگری از مراسم به پخش تصاویری اختصاص داشت که در آن عملکرد جشنواره به زبان تصویر روایت می شد و در ادامه حجت السلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران هم در این مراسم تصریح کرد:از کسانی که در مسیر ترویج کتابخوانی قدم بر می دارند تشکر می کنم. امیدوارم تمام محافل ما به نور مطالعه نورانی باشد.

وی افزود. کتاب نقش محوری را در رشد جامعه انسانی ایفا کرده است. این دین پیامش را با علم و خواندن آورده است برای همین جایگاه مطالعه در آن رفیع است. چه افتخاری بالاتر از این که معجزه پیامبر(ص) خاتم کتاب است. برای همین افتخار مسلمانان این است که با کتاب مانوس هستند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اسلام به ما می آموزد با تلاوت قرآن با کتاب انس برقرار کنیم، لذا شایسته جامعه اسلامی ما این است که مطالعه کتاب در راس همه امور قرار گیرد؛ در اسلام تاکید شده در همه امور با علم رفتار کنند، زیرا اگر این اتفاق رخ دهد همه آسیب ها از بین می رود، به ویژه در حوزه خانواده تاثیرات مطالعه بسیار واضح است و به قوام این حوزه کمک می کند.

فاطمه ذوالقدر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به عنوان دیگر سخنران این مراسم تصریح کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس دغدغه اصلی ما کتابخوانی است، ولی متاسفانه در کشور ما با اشاعه فضای مجازی، سرانه کتابخوانی پایین آمده است.

وی ادامه داد: مبلغ بیست میلیارد برای بازسازی کتابخانه های سراسر کشور در نظر گرفته ایم، اما این رقم بسیار کم است. نکته تاسف آور این است که همیشه صرفه جویی را از حوزه کتاب آغاز می کنیم، در صورتیکه کتابخوانی جز اولویت هاست.

سپس عیسی فرهادی فرماندار تهران هم در این مراسم گفت: هفته دولت است و باید یاد شهید رجایی و شهید باهنر را گرامی داریم. وقتی انقلاب پیروز شد دشمن راه های بسیاری را برای سرنگونی انقلاب آزمایش کرد که جنگ هشت ساله نمونه ای از آن است.

وی افزود. مطالعه و کتاب را اگر از هر جامعه ای حذف کنیم آن جامعه نابود خواهد شد. پس هیچگاه نباید اجازه دهیم ارتباط کتابخوانی مردم گسسته شود. در این راستا باید از ظرفیت فضای مجازی برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی بهره بریم.

در خاتمه از برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان تهران تقدیر شد؛ اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:

الهام فیض آبادی؛ جمشید ارفعی؛ علی فیضی؛ محمدصادق دارایی زاده؛ آذر خلیل ارجمندی؛ فاطمه پازانی؛ زکریا تفعلی ماسوله؛ نرگس یزدانی؛ سهیلا معصومی؛ فرشید ملکی؛ فاطمه حیدرنژادنیارق       ؛ مریم رستمی؛ توران شبان؛ کاظم کاظمینی زاده؛ غلام حسین سمیعی؛ شفیقه مهمانی؛ محمد شاکر خوشرودی؛ صدیقه اخوان مقدم؛ زینب اسدی؛ اغنا لطیفی پاکدهی؛ سارا حسین نیا؛ غزاله خباز؛ زهرا گل محمدی؛ محبوبه سیل سپور؛ حوریه غفاری؛ ظریفه صفری؛ علی قاسمی؛ حافظ قاسمی؛   فریبا پوریان مهر؛ حسن دستورانی؛ عاطفه خسروی مهر؛ پارسا پیله ور؛ فاطمه اینانلو؛ اشرفی سرلک چشمه سلطانی؛ هیفاء جواهریان؛ اعظم قاسمی دولت آبادی؛ خدیجه صمدی؛ بتول جلیلی؛ معصومه محسنی؛ فاطمه شاهمرادی؛ مریم اسمعیل شهمیرزادی؛ اصغر اکبری رکن ابادی؛ وحیده فتحی در بخش مکتوب در گروه سنی بزرگسال

پوریا مطیع؛ ریحانه آل امین؛ عرفان اکبری؛ فاطمه افتخاری؛ حمیدرضا مقاره ای؛ امیرحسین عرب؛ سروش شریف زاده؛ فاطمه رضایی؛ فاطمه کاظمینی زاده؛ فرشته فرح بخش؛ سمیر زاهدی؛ کوثر لک زایی؛ فاطمه راعی؛ علیرضا علوی؛ ملیکا داودآبادی؛ فاطمه پورقبادی؛ ماتینا موسوی؛ فاطمه زهرا سادات حسینی؛ یاسمین صنیعی؛ فاطمه درویشان؛ مجتبی همت دوست؛ آرمان کی منش؛ شادی خلیلی؛ مهسا جورابلو؛ محسن آتشک در بخش مکتوب در گروه سنی نوجوان

هستی سردار لنجوان و شایسته تبنی در بخش نقاشی رده سنی نوجوان

سهیل شریفی؛ مریم امیری؛ مهسان یحیائی در بخش نقاشی رده سنی کودک

یاسمین خاکباز؛ هلیا حیدری نیا و نازنین زهرا خدائی نیارق در بخش پویش فضای مجازی رده سنی کودک

رقیه نوری در بخش پویش فضای مجازی رده سنی بزرگسال

فاطمه صغرا یزدانی؛ فرح بی خطر لنگرودی در بخش معرفی کتاب متنی

محمدصدرا خراسانی در بخش چهارگزینه ای خانوادگی

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب