امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4169 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل رایتل اعلام کرد؛

کاهش 30 درصدی تعرفه‎های اینترنت / تعرفه‎ مکالمات درون شبکه‎ای رایتل پایین‎ترین نرخ مکالمه در کشور/ تعداد سیم کارت های فروخته شده رایتل به بالای 3 میلیون رسیده است

مهندس سید مجید صدری مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه گفت: در گذشته برای خطوط دائمی رایتل تعرفه هر دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای 555 و هر دقیقه تماس برون شبکه‌ای 625 ریال بود که اکنون این تعرفه‌ها به ترتیب به 499 و 625 ریال تغییر کرده است.
کاهش 30 درصدی تعرفه‎های اینترنت / تعرفه‎ مکالمات درون شبکه‎ای رایتل پایین‎ترین نرخ مکالمه در کشور/  تعداد سیم کارت های فروخته شده رایتل به بالای 3 میلیون رسیده است

 

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «مهندس سید مجید صدری» مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه(رایتل) صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار و دراین  نشست خبری «مهندس سید مجید صدری» مدیرعامل رایتل ضمن تشکر از وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات برای برقراری رومینگ ملی اظهارداشت: قبل از دکتر واعظی سایر وزاری ارتباطات نیز بسیار علاقه مند به برقراری رومینگ ملی بودند ولی در نهایت با همت وزیر محترم و تاکید ایشان این مساله مرتفع و رومینگ ملی برقرارشد. قدمی که ایشان برای برقراری رومینگ ملی برداشتند در راستای توسعه ملی کشور و استفاده مردمی از تکنولوژی های جدید بود تا بتوانیم در خدمت مردم باشیم که این حرکت در نوع خود بی نظیر است.

وی با اشاره به سوال متعدد مشترکان مبنی بر اعمال هزینهی اضافی بر مشترکان در صورت استفاده از رومینگ بین اپراتوری، گفت: رومینگ ملی برای مشترکین هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت؛ این امکان در حالت voice برای مردم به صورت رایگان خواهد بود و در صورت استفاده از اینترنت، جایی که مشترک در پوشش رایتل باشد از اینترنت 3G و در مکان هایی که از رومینگ ملی استفاده میکند اینترنت را به صورت 2G استفاده خواهد کرد.بحث بعدی Number portability است که از طرف سازمان تنظیم زمان بندی آن اعلام شده است و امیدواریم همکاریهای ما با دو اپراتور دیگر با سرعت بیشتری آغاز شود و این کار نیز به انجام برسد.

مدیرعامل رایتل در ادامه با اشاره به تغییر تعرفه‌های اپراتور تحت مدیریتش، اظهار کرد: بحث تعرفه‌ها یکی از معضل‌های جدی رایتل بود؛ ما در ابتدا قیمتها را در بسته خود کاهش دادیم اما بعدها برای این که بتوانیم گام دیگری برداریم تعرفه تماسها و اینترنت را نیز از اول تیرماه کاهش دادیم.در حال حاضر این کاهش قیمت‌ها هم در حوزه مشترکان دائمی و هم در حوزه مشترکان اعتباری اعمال شده و حدود 10 درصد هزینه‌های آنها کاهش یافته و در یک و دو مورد به کف قیمت‌ها رسیده‌ایم. به عنوان مثال اکنون مشترکان دائمی ما برای هر دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای تعرفه 499 ریالی که پایین ترین تعرفه مکالمه کشور است را پرداخت می کنند.

وی در ادامه به هزینه‌های اینترنت اشاره کرد و گفت: اینترنت ما نیز پیش از این در حالت آزاد کیلوبایتی نیم ریال قیمت داشت که اکنون این رقم به 0.35 ریال رسیده است و به عبارتی با کاهشی 30 درصدی مواجه شده است که البته بسته‌های اینترنت هزینه‌های کمتری دارند.

مدیر عامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث رومینگ بین الملل رایتل هم اشاره کرد و گفت: به تازگی موفق شدیم در قالب توافق نامه‌هایی که با اتصالات امارات برقرار کرده‌ایم، رومینگ رایتل را در کشور امارات فعال کنیم و به زودی به واسطه این شرکت با 600 اپراتور دیگر هم مرتبط خواهیم شد و دیگر کاربران می تواند در بسیاری از کشورهای دنیا از رایتل استفاده کنند.

صدری بحث پیامک بین‌الملل و وایفای رایتل را از دیگر سرویس‌های اپراتور سوم دانست و گفت: اگرچه مجوز طرح وایفای ما را کمی دیر ارائه کردند اما به هر حال ما استقبال می کنیم با این وجود در مجوز ذکر شده است که تا پایان دوره انحصار در ظرف یک سال باید کل کشور تحت پوشش شبکه وایفای قرار بگیرد که ما در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در دو شهر قم و مشهد دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: تعداد سیم کارت های فروخته شده رایتل در اولین آمار ارائه شده توسط بنده یک میلیون و 200 هزار بود که در حال حاضر به بالای 3 میلیون رسیده است که بیش از یک میلیون و 700 هزار از آنها فعال و دارای پروفایل مخصوص در شبکه رایتل هستند و در حوزه مشارکت و شرکتهای خارجی نیز با دو شرکت مذاکراتی را انجام دادیم که هنوز این مذاکرات ادامه دارد و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد در این زمینه تنها به دنبال سرمایه‌گذاری ‌این شرکتها نیستیم و تلاش داریم از دانش فنی این دوستان نیز بهره بگیریم.

صدری ادامه داد: قراردادهای دیگری نیز در دست انجام است که یکی از این قراردادها با مرکز رسانههای مجازی تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و قرار است که جوانان از طریق بستر رایتل از دورههای آموزشی که برایشان در این مرکز تدارک دیده شده است استفاده نمایند، که  طبق برآورد انجام شده، انتظار می رود که 2 میلیون و 800 هزار نفر از این بستر استفاده کنند.

مدیر عامل اپراتور سوم در ادامه سخنانش و در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که چه تضیمنی وجود دارد که پس از اجرای طرح رومینگ ملی، اپراتورهای اول و دوم خدمات خود را در اختیار مشترکان رایتل قرار دهند؟ توضیح داد: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی قطعا بر روی خدماتی که ما و سایر اپراتورها ارائه می‌کنیم نظارت دارد و حتما اپراتورهای دیگر هم اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده و متعهدانه برخورد می کنند.

وی همچنین عنوان کرد:‌ در حال حاضر 80 درصد مشترکان اپراتور سوم مشترکان دیتا هستند و برای این مشترکان اطلاع رسانی‌ها به طور مناسب صورت می گیرد تا زمانی که از شبکه اپراتور دیگری استفاده می‌کنند، در جریان باشند. به این ترتیب در زمانی که پوشش شبکه رایتل در نقطه‌ای مناسب نباشد برای کاربر اپراتور سوم پیامکی ارسال شده و به او اطلاع داده می‌شود که سرویس او بر روی اپراتورهای دیگر «روم» شده است و در مکانهایی که رایتل پوشش دیتای مناسبی دارد برنامه داریم تا با دو اپراتور دیگر رومینگ دوطرفه دیتا داشته باشیم. این کار با همراه اول شروع شده ولی هنوز با ایرانسل به نتیجه نرسیدهایم.

مدیر عامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره آخرین وضعیت تماس‌های تصویری رایتل، گفت:‌ این مساله در شورای عالی فضای مجازی در حال بررسی است و ما امیدواریم در آینده نزدیک امکان برقراری مجدد این تماس‌ها فراهم شود و البته ما سرویس‌هایی را هم تعریف کرده‌ایم که به عنوان مثال در قالب آن‌ها اعضای خانواده بتوانند از این سرویس استفاده کنند که البته اجرای این طرح‌ها منوط به صدور مجوز شورای عالی فضای مجازی است.

وی اظهار کرد: البته ما درخواستی هم از شورای عالی فضای مجازی داریم و آن این که با توجه به این مساله که طی مدتی که دوره انحصار رایتل به شمار می‌رفت ما برای یک سال نتوانستیم این سرویس را ارائه کنیم تا برای ما تمهید ویژه‌ای در نظر بگیرند و پس از ارائه خدمات نسل سه توسط سایر اپراتورها برای دوره‌ای ارائه تماس تصویری در انحصار رایتل باشد و تماس تصویری در ابتدای کار به نوعی ویترین رایتل بود حال ممکن است این تصمیم گیری درست یا غلط بوده باشد اما به هر حال این گونه بوده و حال ما امیدواریم که با صدور مجوزها در آینده نزدیک بار دیگر بتوانیم این خدمت را ارائه کنیم.

مدیر عامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبتهای خود به بحث تعرفه‌های جدید رایتل پرداخت و اظهار کرد: در گذشته برای خطوط دائمی رایتل تعرفه هر دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای 555 و هر دقیقه تماس برون شبکه‌ای 625 ریال بود که اکنون این تعرفه‌ها به ترتیب به 499 و 625 ریال تغییر کرده است.

وی درباره تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری رایتل اظهار کرد:‌ در گذشته تعرفه هر دقیقه تماس درون شبکه‌ای این سیم‌کارت‌ها 695 تومان بود که اکنون این رقم به 620 ریال رسیده و در حوزه تماس‌های برون شبکه‌ای هم در شرایطی که پیش ازاین برای هر دقیقه تعرفه 895 ریالی در نظر گرفته می‌شد از ابتدای تیرماه این تعرفه به 852 ریال کاهش پیدا کرده است.

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب