امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41800 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ذوالفقاری تشریح کرد؛

خدمات‌دهی اربعین از ۱۳ مهر آغاز می‌شود

رئیس ستاد اربعین گفت: از روز اول محرم لغو روادید عملیاتی شده و خدمات‌دهی ما فقط از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه در مرزهای ایران خواهد بود.
خدمات‌دهی اربعین از ۱۳ مهر آغاز می‌شود

به گزارش خبرایران، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی که پیش از ظهر امروز در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، ضمن تشکر از مردم و دولت عراق و ستاد اربعین و دستگاه‌های مربوطه، گفت: از صدهزار نفری که درخدمت زائران هستند تشکر می‌کنم.

وی افزود: مدیریت اربعین کار کوچکی نبوده بلکه محصول کار جمعی است. هم مردم و هم مسئولین در ایران و عراق تلاش می‌کنند. بر اشکالاتمان اشراف داریم و تلاش می‌کنیم تا رفع کنیم.

ذوالفقاری تصریح کرد: کسی نمی‌تواند دقیقا اعلام کند که چه میزان افراد به این مراسم بزرگ خواهند رفت، سال 96 دو و نیم میلیون نفر بودند. باید اهتمام داشته باشیم اشکالات را برطرف کنیم.

رییس ستاد اربعین درباره مراسم باشکوه راهپیمایی اربعین گفت: این کار بزرگ و کم‌نظیر است و بدانیم که اگر امروز همه دستگاه‌ها پای‌کار نباشند و اگر مردم همراهی نکنند همین میزان کار نیز انجام نمی‌شود.

ذوالفقاری همچنین درباره عبور زوار از مرز خسروی گفت: تردد زائران از مرز خسروی به توافق و امضای وزرای ایران و عراق رسیده ولی برای آماده‌سازی در آن‌سوی مرز و اعلام رسمی منتظر اعلام دولت عراق هستیم. دولت عراق براساس توافق انجام شده نیازمند برقراری امنیت و زیرساخت های لازمه است و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان اعلام شود و شاهد تردد زوار از این مرز باشیم‌.

وی خاطرنشان کرد: از روز اول ماه محرم لغو روادید عملیاتی شده ولی این به معنای خدمات‌دهی اربعین از اول محرم نیست. خدمات‌دهی ما فقط از 13 تا 30 مهرماه در مرزهای ایران خواهد بود و همچنین در داخل خاک عراق از 16 تا 27 مهرماه خدمات‌دهی اربعین را داریم. 

وی در پایان گفت: عزم ما و مسئولین عراقی بر این است که مشکلی برای زوار پیش نیاید و زائران به راحتی به زیارت بروند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب