امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 419 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

می‌خواهیم از حضور جهانی هنرمندان حمایت کنیم

خبرایران : علی جنتی در بازدید از نمایشگاه هنر مقاومت گفت: تلاش داریم مجموعه هنرمندان در عرصه‌های مختلف را مورد حمایت قرار داده و آن‌ها را در خلق آثارشان تقویت کنیم، چرا که همین حمایت‌ها است که منجر به حضور جهانی می‌شود.
 می‌خواهیم از حضور جهانی هنرمندان حمایت کنیم

به گزارش خبرایران «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه پنج شنبه ۲۷ آذرماه از نمایشگاه سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت بازدید و با «حبیب الله صادقی» دبیرکل این جشنواره و نمایشگاه گفت‌وگو کرد. در این بازدید «علی مرادخانی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز وی را همراهی می‌کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این جشنواره به خبرنگاران گفت: کارهای ارزنده‌ای در این دوره جشنواره مقاومت به نمایش گذاشته شده بود. بازدید از این نمایشگاه تجربه خوبی بود و از هر لحظه دیدن آثار لذت بردم.

وی در مورد حمایت از جشنواره‌هایی نظیر هنر مقاومت نیز بیان کرد: برگزاری جشنواره هنر مقاومت تاثیر مثبتی بر انتقال هنرهای مقاومت خواهد داشت و حمایت از این جشنواره، حمایت از این هنر و انتقال ارزش‌های آن از جمله اهداف اصلی وزارت ارشاد است که در این دوره بیشتر به آن پرداخته خواهد شد.

جنتی در ادامه با اشاره به بحث دیپلماسی فرهنگ و مقاوت، گفت: یکی از برنامه‌هایی که به مجلس ارائه دادم، بحث دیپلماسی فرهنگ و مقاومت است که یکی از آرمان‌ها و ارزش‌های ما در کشور نیز محسوب می‌شود و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی قطعاً در این راستا مورد توجه و حمایت ما قرار می‌گیرد.

وی درباره حمایت از بخش خصوصی در عرصه هنری تاکید کرد: تلاش داریم مجموعه هنرمندان در عرصه‌های مختلف را مورد حمایت قرار داده و آن‌ها را در خلق آثارشان تقویت کنیم، چراکه در همین حمایت‌ها است که منجر به حضور جهانی می‌شود که نمونه بارز آن حضور پرشور آثار ایرانی در حراج کریستی بود که در آن اثر ایرانی به فروش رسید و برای هنر و هنرمندان مایه افتخار شد.

خبر ایران : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: تقویت و حمایت از هنرمندان سبب می‌شود تا هنرمندان دیگر عرصه‌ها مانند سینما و تئا‌تر نیز فعال‌تر شوند تا حضور آن‌ها انتقال دهنده فرهنگ و هنر غنی ایران باشد و در این راستا کشور را روی اقتصاد فرهنگ و هنر پایه گذاری کنیم.

به گزارش خبر ایران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی درباره حضور جوانان و اقبال آن‌ها در هنر مقاومت اذعان کرد: احساس می‌کنم جوانان اقبال زیادی به هنر مقاومت دارند و گواه این موضوع آثاری است که در این نمایشگاه از جوانان وجود دارد و وزارت ارشاد نیز وظیفه سازمانی‌اش حمایت از این هنرمندان است.

علی جنتی در مورد تخصیص بودجه عمرانی ارگان‌ها به فعالیت‌های هنری گفت: امسال دولت در بودجه کل کشور بندی را گنجانده که بر اساس آن، کلیه دستگاه‌های اجرایی که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند باید یک درصد این اعتبار عمرانی را صرف خرید آثار هنری کنند، به این معنی که در ساختمانی که ساخته می‌شود، آثار منقول و غیر منقول هنری اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، باید معماری این ساختمان‌ها، ایرانی اسلامی باشد و از نماهایی که این حوزه را جلوه می‌دهد استفاده کنند تا مراجعه کنندگان در ورود به یک اداره فضایی زیبا و هنری احساس کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش درباره تشکیل نهضت ترجمه بیان کرد: در نمایشگاه‌های کتاب خارجی در حوزه ترجمه آثار فاخر احساس کمبود و ضعف می‌کنیم، بنابراین برای تقویت این حوزه، نهضت ترجمه ایجاد شود؛ چراکه به این روش می‌توانیم در شیوه انتقال فرهنگی‌مان که نقیصه وجود دارد، بهبودی صورت دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش‌های نقاشی، عکس، نگارگری، کاریکاتور و هنر مفهومی بازدید کرد. وی در این بازدید بر لزوم ارائه آثار هنری به کشورهای دیگر از جمله کشور امارات عربی که از آثار فاخر ایرانی استقبال می‌کند، تاکید کرد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب