امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4206 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیر شبکه «افق» منصوب شد/ تأکید دارابی بر تثبیت گفتمان انقلاب اسلامی

معاون سیما طی حکمی سیدجواد رمضان‌نژاد را به عنوان مدیر شبکه افق منصوب و بر ترویج، تبیین، نهادینه کردن و تثبیت گفتمان انقلاب اسلامی در این شبکه تأکید کرد.
مدیر شبکه «افق» منصوب شد/ تأکید دارابی بر تثبیت گفتمان انقلاب اسلامی

به گزارش خبر ایران، دارابی با اشاره به این‌که معاونت سیما گفتمان انقلاب اسلامی را در صدر اولویت‌‎های خود جای داده است، گفت: با شکل‌گیری نسل دوم شبکه‎ها (شبکه‌های تخصصی) که عمدتاً موضوع محور است، این شبکه‌ها اهتمام اصلی خود را اشاعه، ترویج، تبیین، نهادینه کردن و تثبیت گفتمان انقلاب اسلامی مبذول خواهد کرد.

رمضان‌نژاد؛ مدیر شبکه افق

در همین راستا معاون سیما، طی حکمی سیدجواد رمضان‌نژاد را به عنوان مدیر شبکه افق معرفی کرد و وی را از نسل مدیران متدین جوان، خوش فکر و با سواد رسانه ملی و از رویش‌های حاصل از برکات این نظام دانست.
دارابی شبکه افق را شبکه‌ای فرهنگی دانست که برای تنوع و تکثر رسانه‎ای و توجه بایسته به تخصصی شدن شبکه‌ها در حوزه تخصصی «انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، بیداری اسلامی و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی» به تأمین، تولید و پخش برنامه در ساختارهای مختلف اقدام خواهد کرد.
معاون سیما از رمضان‌نژاد خواست شبکه افق را مرکزی برای همکاری و مشارکت نیروهای حزب اللهی جوان، با انگیزه و مستعد در تولید برنامه‌ها قرار دهد و بر این اساس شناسایی ظرفیت‌ها، استعدادها و رویش‎های انقلاب اسلامی و جذب و به کارگیری آنها در اولیت کاری خود قرار دهد و این شبکه باید توانایی کادرسازی حرفه‌ای برای تولید برنامه‌هایی در تراز انقلاب اسلامی را در سپهر راهبردهای خود قرار دهد.
دارابی ادامه داد: شبکه افق باید عالمانه، حرفه ای مستند، باورپذیر و هنرمندانه به روایت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بپردازد، در برابر تحریفات انقلاب روشنگری کند و دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی را در اولویت‌های خود قرار دهد. در تولید فیلم و سریال، پویانمایی (انیمیشن)، مستند، گفتگو محور، ترکیبی و به خصوص در مناسبت ها باید حرف‌های نو با طرح و فرم جذاب برای مخاطبان ارائه کند. مرکز صبا و سیما فیلم برای تحقق این مهم مأموریت مضاعف برای همکاری دارند. همچنین ارائه برنامه هایی نو و مبتکرانه در حوزه سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی از دیگر اولویت های افق است.

برنامه‌های شبکه افق؛ آمیخته‌ای از رویکردهای تولیدی و تامینی
معاون سیما با اشاره به این که برنامه‌های این شبکه هم تولیدی و هم تأمینی خواهد بود گفت: در حال حاضر برنامه‌های این شبکه یک ساعته و در طول ماه مبارک رمضان به دو ساعت در روز افزایش خواهد یافت.
دارابی از مدیران شبکه‌های سیما خواست همکاری جدی و مناسبی با شبکه افق داشته باشد. وی به طور خاص و ویژه از مرکز صبا و سیما فیلم خواست همکاری مستمری برای تولید فیلم و سریال و نیز انیمیشن‌های انقلاب و دینی داشته باشند.
یادآور می‌شود، رمضان نژاد کارشناس ارشد علوم ارتباطات است و پیش از این مدیرگروه مستد شبکه چهار سیما، مدیر مرکز آموزشی و پژوهشی شهید آوینی صدا و سیما و رئیس کانون برنامه سازان جوان بوده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب