امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4211 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

استاندار: کل فاضلاب تهران را تصفیه می کنیم تا بحران آب پایتخت برطرف شود/ توبیخ سه مدیر به خاطر طوفان

استاندار تهران در مورد موضوع کمبود آب در تهران گفت: امروز سه ساعت با وزیر نیرو جلسه داشتیم و نتیجه آن شد که طرح تصفیه کل فاضلاب تهران به سرعت انجام می شود.
استاندار: کل فاضلاب تهران را تصفیه می کنیم تا بحران آب پایتخت برطرف شود/ توبیخ سه مدیر به خاطر طوفان
 

به گزارش خبر ایران؛ سید حسین هاشمی در برنامه زنده تهران 20 با بیان عملکرد چند ماهه استانداری تهران در دولت یازدهم گفت: موضوع آلودگی هوای تهران بسیار مورد اهمیت استانداری بود به نحوی که حتی شخص رئیس جمهور هم وارد شد و کمیته خاص را در این خصوص تشکیل دادند که حدود 14 وزیر در این کمیته تخصصی حضور دارند و باید عنوان کنم که از شخص وزیر نفت و رئیس محیط زیست تشکر ویژه داشته که با ورود بنزین استاندارد موجب شد تا تعداد روزهای سالم تهران بسیار افزایش یابد.

وی در پاسخ به اینکه علت این موفقیت چه بوده است گفت: کاری کردیم که این دغدغه در ذهن تمام مسئولان استانی و دولت ایجاد شود. حتی کمیته بحران کاهش آلودگی هوا را بسیار فعال کردیم. موضوع طرح زوج و فرد از درب خانه و حتی تعطیلی کارمندان را با اینکه انتقاد روی ان بود اجرا کردیم که تمامی این اقدامات ضروری و فوری بود و در مرحله بعد اقدامات زیربنایی انجام دادیم که نمونه آن موضوع بنزین استاندارد بود. و این اقدامات موجب شد تا به عنوان استاندار حامی محیط زیست انتخاب شوم.

استاندار تهران در مورد رابطه خود با وزیر کشور گفت: رابطه ما بسیار خوب است. اینکه می گوئید کار کردن با آقای رحمانی فضلی سخت است اصلا اینطور نیست و رفاقت و کار هر کدام جای خودش را دارد. می گوئید ایشان منظم هستند، بنده در مجلس منظم بودم و این نظم در کارم هم اکنون کاملا مشهود است.

 

ایجاد خط تولید 100 هزار خودرو ویژه تهران

سید حسین هاشمی در مورد اقدامات برای رفع آلودگی هوا اظهار داشت: بر اساس آمارها 8500 خودروی فرسوده تاکسی پیکان؛ 22 هزار سمند و پراید تاکسی فرسوده و 200 هزار خودروی فرسوده هم در آژانس ها هستند که در مجموع می توان گفت که 100 هزار خودروی فرسوده در تهران داریم که وزیر نفت گفتند که این خودروها را می توان تعویض کرد. به اعتقاد من می توان با دو خودروساز بزرگ گفتگو کرد تا خطوط ویژه تولید خودرو ویژه تهران ایجاد کرده تا این مشکل برطرف شود.

 

تغییر 13 فرماندار در استان تهران

استاندار تهران در مورد انتصاب ها در استانداری گفت: فرماندارها تا سه ماه سرپرست بودند تا توان آنها را ارزیابی کنیم. خوش نامی؛ اعتدال؛ تجربه کار در وزارت کشور از مهمترین محورهای انتخاب ما برای فرمانداران بود. 13 تا فرماندار تغییر کرده و سه فرماندار تهران، رباط کریم و فیروزکوه همچنان از دولت قبل فرماندار هستند.

هاشمی حضور بخش خصوصی در پروژه های تهران را از مهمترین برنامه های استانداری عنوان کرد و گفت: به عنوان نمونه فعال شدن بخش گردشگری در تهران با اعتبار 700 تا 1200 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی را می توان عنوان کرد. حتی با سرمایه گذاران بزرگ در مورد ایجاد یک اتوبان تفاهم هایی کرده ایم.

استاندار تهران تعامل با اتاق بازرگانی تهران را از اقدامات دیگر استانداری در این دوره عنوان کرد و گفت: در گذشته این ارتباطات نبوده و جلسات شورای گفتگو دولت با بخش خصوصی را آغاز کردیم و در حال برگزاری سمینار بزرگ جذب سرمایه گذاران خارجی توسط بخش خصوصی هستیم. همچنین سه شهرک صنعتی (های تک) را در دستور کار قراردادیم که تفاهم های اولیه انجام شده است.

هاشمی از ایجاد مرکز جذب سرمایه گذاری استان تهران خبرداد و گفت: فعلا این اتاق در سازمان اقتصادی و دارایی تهران ایجاد شده تا محل ثابتی پیدا کنیم.

 

پساب تهران تصفیه می شود

.استاندار تهران در مورد موضوع کمبود آب در تهران گفت: امروز سه ساعت با وزیر نیرو جلسه داشتیم. ما 850 میلیون متر مکعب پساب داریم که تنها 220 میلیون متر مکعب آن تصفیه می شود و اگر الباقی را هم تصفیه کنیم مشکل آب کشاورزی برطرف می شود. به وزیر گفتیم از طریق فاینانس کمبود اعتبارات برطرف شود. این اعتبار حدود 700 میلیارد تومان است. قطعا این طرح اجرا خواهد شد.

سید حسین هاشمی خطاب به مردم تهران گفت: ما صد در صد نمی توانیم تمام خواسته های مردم را اجابت کنیم. در مورد طوفان هم سه مدیر توبیخ شدند و ارزیابی ها نشان داد تجهیزاتی که در اختیار سازمان هواشناسی بود آنطور نبود که این پیش بینی را انجام دهند ولی در هر حال باز هم قصور انجام شده بود.

استاندار تهران در مورد موضوع زمین خواری در تهران گفت: سال گذشته 860 واحد در بستر رودخانه ساخته شده بود که با پیگیری های استانداری و دستور قاضی تخریب شد و با تمام نیرو با این پدیده نا متعارف و غیرقانونی مبارزه خواهیم کرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب