امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42177 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۹:۳۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دبیر علمی رویداد بیمه‌ها و فین‌تک‌ها در ITE 2019 تاکید کرد:

ضروت حضور استارتاپ‌ها در همه بخش‌های زنجیره ارزش صنعت بیمه/ ITE؛ فضایی برای تعامل بازیگران صنایع مالی و خلق ایده

خبرایران: دبیر علمی رویداد بیمه‌ها و فین‌تک‌ها در ITE 2019، بر لزوم نقش‌آفرینی استارتاپ‌ها در بخش‌های مختلف از زنجیره ارزش صنعت بیمه، تاکید کرد و گفت: نمایشگاه تراکنش ایران، می‌تواند زمینه را برای تعامل میان حوزه‌های مالی مختلف؛ شامل بورس، بانک و بیمه فراهم و به خلق ایده‌های جدید کمک کند.
ضروت حضور استارتاپ‌ها در همه بخش‌های زنجیره ارزش صنعت بیمه/ ITE؛ فضایی برای تعامل بازیگران صنایع مالی و خلق ایده
قاسم نعمتی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری رویداد ITE، با اشاره به وجود همکاری میان فین‌تک‌ها و شرکت‌های بیمه، بیان کرد: تعدادی از فین‌تک‌ها، در حوزه‌های محدودی، برای مثال فروش محصولات خاص بیمه‌ای، با شرکت‌ها در ارتباط هستند.
 
وی شکل‌گیری این تعامل را به عنوان یک نقطه شروع، مثبت دانست و افزود: با وجود این، تا مرحله‌ای که بتوان گفت فین‌تک‌ها حضوری جدی در صنعت بیمه دارند، فاصله زیادی وجود دارد و ایجاد تغییراتی اساسی در این حوزه ضروری است.   
 
دبیر علمی رویداد بیمه‌ها و فین‌تک‌ها، ادامه داد: هنوز ظرفیت‌های زیادی برای حضور فین‌تک‌ها در حوزه بیمه وجود دارد؛ چرا که صنعت بیمه دارای یک زنجیره ارزش است که از بیمه‌گذار آغاز می‌شود و تا مرحله پشتیبانی و خدمات‌دهی و به عبارتی، زمانی که خسارتی به شخص وارد می‌شود، ادامه می‌یابد.
 
نعمتی گفت: در این زنجیره ارزش، بازیگران مختلفی، از جمله شرکت‌های بیمه، واحدهای فروش و شبکه جبران خسارت، درگیر هستند؛ فین‌تک‌ها می‌توانند در هر یک از این حوزه‌ها ورود کنند، در حالی که اکنون در عمل فقط در بخشی از یک مورد آن، که فروش انواع بیمه‌نامه است، حضور دارند.
 
وی افزود: استارتاپ‌ها، فروش محصولات بیمه‌ای را برای شرکت‌ها و خرید آنها را برای بیمه‌گذاران تسهیل کرده‌اند؛ این در حالی است که آنها می‌توانند در حوزه‌های مختلفی مانند تعریف محصولات جدید بیمه‌ای، تحلیل و شناسایی ریسک و تعیین چگونگی پرداخت خسارت، حضور جدی‌تری داشته باشند و زنجیره ارزش صنعت بیمه را چابک‌تر، جذاب‌تر و کارآمدتر کنند.
 
ارتباط با بیمه مرکزی؛ برای فروش بیمه ممکن نیست/ تعامل برای انتقال داده‌ها
 
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، در مورد خواسته برخی از فعالان انشورتک مبنی بر امکان «تعامل مستقیم» آنها با بیمه مرکزی، توضیح داد: باید دید منظور از این عبارت چیست، برای مثال در حوزه بیمه‌نامه، چنین امکانی وجود ندارد؛ چرا که کار بیمه مرکزی، فروش محصولات نیست.
 
نعمتی ادامه داد: در همه جای دنیا، شرکت‌های بیمه در حوزه تعریف و فروش بیمه‌نامه‌های مختلف فعالیت می‌کنند؛ فین‌تک‌ها شرکت بیمه نیستند و نمی‌توانند محصولات خود را به صورت مستقیم به بیمه مرکزی معرفی و مجوز آنها را دریافت کنند.
 
وی افزود: اقدام آنها در این حوزه باید از طریق یک شرکت بیمه صورت بگیرد؛ اگر استارتاپی بخواهد به صورت مستقل در این زمینه فعالیت کند، باید شرایط بیمه‌ مرکزی را برای تبدیل به یک شرکت بیمه‌ای داشته باشد و از این نهاد، مجوز بگیرد.
 
دبیر علمی رویداد بیمه‌ها و فین‌تک‌ها تاکید کرد: اگر منظور از تعامل، در دسترس قرار دادن داده‌های مرتبط با صنعت بیمه باشد، انتظار به‌جایی است و بیمه مرکزی، خواسته فین‌تک‌ها را در این حوزه می‌شود.  
 
نعمتی ادامه داد: آیین‌نامه کارگزاری آنلاین نیز به تصویب رسیده و اکنون گام‌های اجرایی آن در حال طی شدن است؛ این امر تعامل میان فین‌تک‌ها و صنعت بیمه‌ را از طریق بیمه مرکزی تسهیل می‌کند.    
 
ITE؛ فضایی برای تعامل بازیگران صنایع مالی
 
دبیر علمی رویداد بیمه‌ها و فین‌تک‌ها، اهداف این سمینار را اعلام حضور فین‌تک‌ها در صنعت بیمه، نمایش جایگاه آنها در این صنعت، رسمیت بخشید به این جایگاه، آشنایی بیشتر فعالان بیمه‌ای با  فین‌تک‌ها و کمک به شکل‌گیری تعامل بیشتر میان این گروه‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای دانست و افزود: نمایشگاه تراکنش ایران، با توجه به سابقه پربار خود، می‌تواند بازیگران مختلف اکوسیستم مالی کشور را از جمله در صنعت بیمه، گرد هم آورد و فرصت خوبی را برای تحقق این اهداف فراهم کند.
 
وی تاکید کرد: همچنین این رویداد می‌تواند زمینه را برای تحقق اتفاق مبارکی فراهم کند که عبارت است از تعامل میان حوزه‌های مالی مختلف شامل بورس، بانک و بیمه؛ این تعامل ممکن است به خلق ایده‌های جدید منجر شود و بازارهای مالی را به نوعی به هم پیوند بزند.    
 
به گزارش ستاد خبری رویداد ITE، نمایشگاه تراکنش ایران، روز سه‌شنبه 28 آبان ماه، ساعت 16 میزبان فعالان حوزه بیمه و فین‌تک و علاقه‌مندان، در سمینار «بیمه‌ها و فین‌تک‌ها» خواهد بود. رویداد ITE 2019، به همت مرکز فابا، 28 تا 30 آبان سال جاری، در محل نمایشگاه گفت‌وگوی شهرداری تهران، برگزار می‌شود.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب