امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42178 تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۴:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدرضا شانه سازاعلام کرد؛

ایران فارما مرجع صنعت دارو منطقه در جهان است / مردم نسبت به دارو اطلاعات کمتری دارند

خبرایران: دومین نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی «ایران فارما» (دارو و صنایع وابسته) سی ام شهریور ماه با حضور مدیران و مسئولان حوزه سلامت کشور در سازمان غذا و دارو برگزار شد.
ایران فارما مرجع صنعت دارو منطقه در جهان است / مردم نسبت به دارو اطلاعات کمتری دارند

به گزارش خبرایران از ستاد خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی «ایران فارما» (دارو و صنایع وابسته) ، دومین نشست خبری نمایشگاهِ پنجم «ایران فارما» با هدف اطلاع رسانی درباره جزئیات برگزاری این رویداد بین المللی، در روز شنبه سی ام شهریور ماه در سازمان غذا و دارو برگزار و در این نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی «ایران فارما»، دکتر محمدرضا شانه ساز؛ معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر غلامحسین مهرعلیان؛ مدیر اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، دکتر احمد شیبانی؛ رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، درباره و جزئیات پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما و فراز و نشیب صنعت داروسازی کشور سخنانی ایراد کردند. دکتر مهدی سلیمانجاهی؛ دبیر سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، لیلا چگینی؛ مدیر پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما در این نشست خبری حضور یافتند.

 

دکتر احمد شیبانی؛ رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی و رئیس پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما در این نشست به عنوان نخستین سخنران از اهالی رسانه، سازمان غذا و دارو و موسسه رسایش در جایگاه برگزارکننده این رویداد تقدیر کرد و گفت: اکنون در آستانه برپایی نمایشگاه  پنجم ایران فارما به عنوان رویداد بزرگ دارویی در صنعت داروسازی هستیم. دکتر احمد شیبانی به برگزاری گسترده تر پنجمین دوره ایران فارما اشاره کرد و گفت برپایی این نمایشگاه در زمان اعمال تحریم ها  یک حسن به حساب می آید.

رئیس پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما ضمن ابراز امیدواری درباره بهره گیری مردم از پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما گفت اخبار مثبت به خصوص در حوزه دارو بسیار زیاد است . او در  ادامه از اهالی رسانه خواست اخبار مطلوب در این حوزه را انعکاس دهند و گفت از آنجا که دارو یک کالای تخصصی است مردم نسبت به دارو اطلاعات کمتری دارند.

او گفت: در حال حاضر باوجود ایجاد مشکلات در کشور و عدم همکاری برخی کشورها – حتی کشورهای آسیایی-برای تحویل مواد اولیه، توانسته ایم با تلاش، تقویت تولید، نظارت بر کیفیت و اجرا جایگاهی پیدا کنیم که چنین نمایشگاه عظیمی برگزار کنیم.

دکتر احمد شیبانی با اشاره به زمان افتتاح پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما در روز دوم مهرماه گفت: نمایشگاه امسال با حضور دکتر سعید نمکی؛ وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی، دکتر محمد رضا شانه سازِ معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو و دیگر مدیران و همکاران حوزه دارو و سلامت کشور افتتاح خواهد شد. رییس نمایشگاه پنجم ایران فارما گفت: رویداد ایران فارما در عمل نشان داده که به شدت حامی تولید بوده و جلوه ای از توانمندی های تولید و فعالیت مستمر دست اندرکاران صنعت دارو را به نمایش می گذارد. او گفت نمایشگاه پنجم نسبت به ایران فارمای چهارم توسعه بیشتری یافته و بزرگتر و فعال تر شده است.

دکتر شیبانی افزود: رویکرد این نمایشگاه صنعت داروسازی کشور است و توانمندی شرکت های تولیدکننده، توزیع کننده، تامین کننده ماشین الات، مواد اولیه دارویی شرکت های دارویی نوترکیب، شرکت های دانش بنیان، شرکت های تولیدکننده داروهای گیاهی، مکمل های رژیمی و غذایی، صنایع چاپ و بسته بندی دارو، مراکز تحقیقاتی و مراقبتی دارو را به نمایش می گذارد.  

دکتر احمد شیبانی گفت: در کنار ارائه محصولات و صنعت دارویی در ایران فارما نمایشگاه های جانبی کتب تخصصی -پزشکی دارویی و دانشگاهی و نشریات و رسانه های سلامت محور همزمان برگزار می شوند.

او افزود: امسال بیش از 43هزار متر مربع فضا به نمایشگاه ایران فارما اختصاص یافته و سی درصد افزایش فضا نسبت به سال گذشته داشته ایم. به این ترتیب 550 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه پنجم ایران فارما شرکت می کنند که 400 شرکت داخلی و 150 شرکت خارجی هستند و از سی کشور دنیا در ایران فارما حضور می یابند.

او با اشاره به حضور گسترده هند و چین در دو پاویون هند و چین در این نمایشگاه گفت یکی  از قشرهای مهم میان بازدیدکنندگان ایران فارما دانشجویان هستند پیش بینی می شود سه هزار دانشجو از پنجمین ایران فارما دیدن کنند.

شیبانی با اشاره به اینکه ایران فارما نمایشگاه صرف برای ارائه کالا نیست و یک رویداد فراگیر است، گفت: چندین کارگاه آموزشی با امتیاز بازآموزی  در این نمایشگاه برگزار می شود. او ادامه داد در طول برگزاری سه روزه این نمایشگاه سفرای کشورهای مختلف در ایران فارما و مراسم افتتاحیه و اختتامیه آن حضور خواهند یافت. دکتر شیبانی به ارتباط سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران با سازمان غذا و دارو و رشد این صنعت اشاره کرد و گفت شعار امسال ایران فارما در سال رونق تولید، تجلی رونق تولید است.

 

دکتر محمدرضا شانه ساز؛ معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در دومین نشست خبریِ پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما با تشکر از سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در آستانه هفته دفاع مقدس، همچنین آغاز سال تحصیلی جدید گفت یکی از نتایج چرخش چرخ های صنایع کشور، اکنون در صنعت داروسازی مشهود است.

دکتر شانه ساز افزود: تلاش می شود تا بیمه گرها با هزینه کمتر بتوانند پوشش بهتری ارايه دهند اما در حوزه مارکتینگ فعالیت و هزینه ای نشده است..

او بیان کرد سالهاست شرکت های دارویی وارد فعالیت های تبلیغات نشده اند و یکی از معضلات صنعت دارو در صادرات همین موضوع است. بنابراین ممکن است مردم باور کنند داروی ایرانی حرفی برای گفتن ندارد اما ما توانستیم بخش اعظمی از شعارهای مشخص شده را محقق کنیم..

 دکتر محمدرضا شانه ساز افزود: نمایشگاه ایران فارما بهانه خوبی برای نمایش این توانمندی هاست او ضمن اشاره به اینکه نمایشگاه ایران فارما در سال نخست از حضور کشورهای خارجی زیادی بهره مند نبود بیان کرد: این نمایشگاه سال به سال بهتر شده و مطمئنیم که با ابتکاری که سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران به خرج می دهد، نمایشگاه ایران فارما مرجعیت منطقه ای و بین المللی می یابد.

دکتر شانه ساز افزود: سالهاست در تولید داروهای معمولی و سنتی نتایج خوبی گرفته ایم و در زمینه بایوتکنولوژی و نانوتکنولوژی و سلول درمانی جزو معدود کشورهای دنیا هستیم که حرف هایی برای گفتن داریم. اکنون مولکول های لازم برای درمان بیماری ها در کوتاه ترین زمان توسط شرکت های دانش بنیان با قیمت پایین تولید می شوند.

او گفت: رونمایی از داروهای جدید، امروز برای ما عادی شده است و در منطقه، چنین کشوری توسعه یافته در زمینه دارو نداریم.

رئیس سازمان غذا و دارو در بخشی از سخنان خود در نشست خبری پنجمین نمایشگاه ایران فارما گفت: کارخانه های داروسازی داخلی، محصولات جدیدی برای رونمایی و ورود متناوب داروهای جدید به بازار دارویی دارند. علاوه بر این دانشکده های داروسازی و شرکت های تولیدی داخلی نیز با برخورداری از دانش و سازماندهی روابط بین بخشی و بین رشته ای، ارتباط صنعت و دانشگاه را با روال منطقی به مرحله رو به رشد و بالنده رسانده اند.

دکتر شانه ساز گفت: کشور ما در زمینه تولید مواد اولیه دارویی سالهاست بیش از نیمی از نیاز داخل را تولید می کند و فضای زیادی هم برای تولید مواد اولیه و ایجاد ارزش افزوده مربوط به آن دارد. او ادامه داد ما می توانیم تبدیل به قطب تولیدی مواد اولیه در دنیا شویم و ثروت عظیم و اشتغال بالایی در کشور ایجاد کنیم.

دکتر شانه ساز در پاسخ به سوال خبرنگاران و درباره اثربخشی داروهای داخلی گفت: کشور ما از پیشرفته ترین آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو در منطقه برخوردار است. در کنارآزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو ، تعدادی آزمایشگاه همکار با شاخص هایی که داروهای وارداتی تست می شوند نیز حضور دارند که داروهای داخلی را ارزیابی می کنند.

او افزود: زمانی که داروی جدیدی وارد می شود آزمون های زیاد با مراحل پیچیده را طی می کند و روی بیماران داوطلب نیز استفاده شود و این مسیر به خوبی وبا روال طبیعی در کشور طی می شود.  دکتر شانه ساز ادامه داد نمایشگاه  ایران فارما می تواند با افزایش بخش های کارگاهی و نشست های تخصصی اقبال بین المللی نمایشگاه ایران فارما را سال به سال بیشتر کند.

 

دکتر غلامحسین مهرعلیان؛ مدیر اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در دومین نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما گفت: اگر بخواهیم رویدادی را منصفانه آنالیز کنیم باید ببنیم در چه شرایط زمانی و مکانی اتفاق می افتد. او با این توضیح گفت نمایشگاه ایران فارما در سخت ترین شرایط  کشور از نظر تامین داروی جامعه برگزار می شود

او گفت اکنون این رویداد بزرگ تحت این شرایط شکل گرفته و نسبت به سال های گذشته از نظر کمی و کیفی رشد یافته است. دکتر مهرعلیان افزود: با وجود پتانسیل صنعت داروسازی کشور، در شرایط سخت اقتصادی در تامین داروی باکیفیت برای مصرف کنندگان داخلی خجالتزده نشدیم و این نشانه ای از حضور داروسازان داخلی است.

دکتر مهرعلیان ادامه داد: این بالاترین برکتی است که ما از آن بهره مند شدیم  و در رویداد ایران فارما نیز بخشی از این توانمندی ها به نمایش در خواهد آمد و آرزوی قلبی من از برگزاری ایران فارما نشان دادن توانمندی های ما و تبدیل این نمایشگاه به سکوی جهش در شرایط سخت اقتصادی است تا نیاز داخل تامین شود و به تامین ارز هم بیانجامد.

او ابراز امیدواری کرد رویکرد صادراتی ایران فارما در طول تاریخ ثبت شود و گفت امیدواریم نمایشگاه ایران فارما در دور پنجم به صورت رقابتی برگزار شود و بتواند بازارهای خوبی تامین کند.

دکتر مهرعلیان در مورد سیاستگذاری در اداره کل دارو و مواد تحت کنترل طی ماه های اخیر گفت: روش ما گفتگو با ذینفعان حوزه داروست و طی این چهار ماه گفتگوهای خوبی انجام شده است که توانسته درک متقابل بین طرفین ایجاد کند. او از حضور روسا و کارشناسان این اداره در نمایشگاه ایران فارما خبر داد و گفت: زمان و نحوه حضور در غرفه سازمان غذا و دارو در ایران فارما با تهیه یک جدول مشخص شده است. 

 

لیلا چگینی؛ مدیر پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما(دارو وصنایع وابسته)طی سخنان کوتاهی در دومین نشست خبری مربوط به این نمایشگاه گفت طی برگزاری این رویداد فضایی با نام «پرس» در اختیار اهالی رسانه و مطبوعات قرار می گیرد.

لیلا چگینی افزود: همزمان با روز جهانی داروساز که مصادف با ۲۵ سپتامبر است مراسمی در محل برگزاری نمایشگاه پنجم ایران فارما ترتیب داده شده که در روز سوم مهرماه امسال برگزار می شود. این مراسم با حضور تمام تشکل های صنعت دارو و سازمان غذا و داروی کشور برای بزرگداشت روز جهانی داروساز برگزار می شود.

او ادامه داد: تا کنون میزان تخفیف در نظر گرفته شده برای دانشجویان حاضر در این نمایشگاه به سقف شصت درصد رسیده است. این تخفیف با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دانشجویان ارایه می شود.

مدیر پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما از اسکان رایگان دانشجویان شرکت کننده در این نمایشگاه خبر داد و گفت: اسکان دانشجویان مذکور در مجتمع آفتاب انجام می شود و سرویس ایاب و ذهاب به صورت رایگان از سوی دبیرخانه این نمایشگاه  در اختیار دانشجویان است.

او در پایان یادآور شد مجمع عمومی سالانه سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی طبق روال هر سال در دومین روز از برگزاری نمایشگاه بین ساعات ۱۵ تا ۱۸در مصلای امام خمینی (ره) تشکیل می شود و در نمایشگاه پنجم ایران فارما سفیران از کشورهای سوریه، عراق، لبنان حضور خواهند داشت و اهالی رسانه می توانند برای انجام گفتگو با مدیران واین سفرا و نمایندگان هماهنگی های لازم را با دبیرخانه پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما انجام دهند.
 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب