امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42269 تاریخ انتشار: شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۵:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا پیله‌ور درنشست خبری اعلام کرد؛

دومین نمایشگاه تخصصی،آفرود، کمپینگ، اتوکمپینگ، ماجراجویی وصنایع وابسته در برج میلاد تهران برگزار می شود/ هرگردشگر خارجی در بازدید از کویر روزانه 100 دلار ارزآوری دارد/ گردشگری ماجراجویانه تاکنون از سوی هیچ نهاد دولتی مورد حمایت واقع نشده است

مدیرعامل شرکت نمایشگاهی خورشیدگفت: دومین نمایشگاه تخصصی،آفرود، کمپینگ، اتوکمپینگ، ماجراجویی و صنایع وابسته در فضایی بالغ بر 5 هزار متر مربع و در مجموع 2 سالن نمایشگاهی به مدت 5 روز از 11 صبح تا 8 شب در سالن‌های نمایشگاهی برج میلاد برگزار خواهد شد .
دومین نمایشگاه تخصصی،آفرود، کمپینگ، اتوکمپینگ، ماجراجویی وصنایع وابسته در برج میلاد تهران برگزار می شود/ هرگردشگر خارجی در بازدید از کویر روزانه 100 دلار ارزآوری دارد/ گردشگری ماجراجویانه تاکنون از سوی هیچ نهاد دولتی مورد حمایت واقع نشده است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری«دومین نمایشگاه تخصصی،آفرود، کمپینگ، اتوکمپینگ، ماجراجویی وصنایع وابسته» ظهرامروزشنبه 6 مهرماه 1398 باحضور«علیرضا پیله‌ور» مدیرعامل شرکت نمایشگاهی خورشید،«محمدتقی دباغیان»مشاورمعاونت فرهنگی واجتماعی وزارت تعاون،‌ کارواموراجتماعی واصحاب رسانه برگزار ودراین نشست خبری «علیرضا پیله‌ور» مدیرعامل شرکت نمایشگاهی خورشید اظهارداشت :  

مدیرعامل شرکت نمایشگاهی خورشید تصریح کرد: صنعت سفرهای ماجراجویانه در کشور درحال رشد بوده و 47 درصد مخاطبان این حوزه افرادی در سنین 35 تا 45 سال هستند و این صنعت اتکای زیادی به اقلیم طبیعی کشور و وجود کویرهای متعدد دارد که در تمام فصول می‌توانند مخاطب جذب کنند.

وی ابرازداشت: کویر برای فرصتی مغتنم و ارزشمند است که می‌تواند توریست خارجی و داخلی زیادی را به این حوزه جذب کند و سالانه ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه داشته باشد و همچنین سواحل جنوب کشور ظرفیتی مهم برای کشور است و می‌تواند از ناحیه جذب گردشگر و استفاده از ظرفیت بوم‌گردی نقش مهمی در اشتغالزایی در کشور داشته باشد.

پیله‌وردرخصوص انتقادهایی که به طبیعت‌گردی و آسیب‌های گردشگری مطرح است، هم عنوان داشت: آنچه به محیط زیست آسیب می‌زند گردشگری نیست بلکه نوعی بی‌فرهنگی است که می‌تواند در میان انواع گردشگر کشور وجود داشته باشد. بهبود این وضع نیازمند فرهنگ سازی است.

وی خاطرنشان کرد: هر گردشگر خارجی در بازدید از کویر می‌تواند روزانه 100 دلار مخارج داشته باشد و با احتساب یک تور 8 روزه در کویر و با توجه به جمعیت یک تور امکان درآمدزایی ارزی 16000 هزار دلاری در هر تور کویرگردی وجود دارد که فرصتی مغتنم برای بهبود درآمد ارزی کشور از ناحیه گردشگری است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاهی خورشید تاکید کرد: بیش از 100 هزار گردشگر داخلی نیز علاقه‌مند به این حوزه هستند و می‌توانند مخاطب خوبی برای دومین نمایشگاه تخصصی، آفرود، کمپینگ، اتوکمپینگ، ماجراجویی و صنایع وابسته باشند.

وی ادامه داد: دومین نمایشگاه تجهیزات آفرود، کمپینک و اتوکمپینگ با مجوز رسمی از سازمان توسعه تجارت و اماکن تهران برگزار خواهد شد، گفت:‌ اولین تجربه موفق این نمایشگاه سال گذشته بود که مورد استقبال اهالی سفر، طبیعت‌گردان، گردشگران داخلی و خارجی و علاقه‌مندان به ماجراجویی قرار گرفت و شرکت‌های فعال در حوزه تفریحات هوایی زمینی و آبی،‌شرکت‌های فعال در حوزه آموزش و کلوپ‌های تفریحی از جمله دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه هستند.

پیله‌وردرپایان سخنان خود گفت: اشتغالزایی بالایی در مورد گردشگری ماجراجویانه وجود دارد و  تاکنون این حوزه از سوی هیچ نهاد دولتی مورد حمایت واقع نشده ، اما حمایت‌ها موجب می‌شود تا ایران در لیست مهمترین صادرکنندگان منطقه قرار گیرد و بتوانیم حرف های زیادی دراین حوزه داشته باشیم.

بنابراین گزارش، دومین نمایشگاه تخصصی،آفرود، کمپینگ، اتوکمپینگ، ماجراجویی و صنایع وابسته در فضایی بالغ بر 5 هزار متر مربع و در مجموع 2 سالن نمایشگاهی به مدت 5 روز از 11 صبح تا 8 شب در سالن‌های نمایشگاهی برج میلاد برگزار خواهد شد .

Image result for ‫نشست خبری دومین نمایشگاه آفرود، کمپینگ، اتو کمپینگ‬‎

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب