امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42270 تاریخ انتشار: شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۵:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدتقی دباغیان در نشست خبری اعلام کرد؛

هدف دومین نمایشگاه آفرود، کمپینگ، اتوکمپینگ، ماجراجویی و صنایع وابسته آموزش و جذب گردشگر و تورهای طبیعت‌گردی است/ متاسفانه میزان صادرات صنایع وابسته به گردشگری ماجراجویانه پایین است

مشاورمعاونت فرهنگی واجتماعی وزارت تعاون،‌ کارواموراجتماعی گفت: آموزش و جذب گردشگر به کلوپ‌های تفریحی و تورهای طبیعت‌گردی از جمله اهداف برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی، آفرود، کمپینگ، اتوکمپینگ، ماجراجویی و صنایع وابسته است.
هدف دومین نمایشگاه آفرود، کمپینگ، اتوکمپینگ، ماجراجویی و صنایع وابسته آموزش و جذب گردشگر و تورهای طبیعت‌گردی است/ متاسفانه میزان صادرات صنایع وابسته به گردشگری ماجراجویانه پایین است

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری«دومین نمایشگاه تخصصی،آفرود، کمپینگ، اتوکمپینگ، ماجراجویی وصنایع وابسته» ظهرامروزشنبه 6 مهرماه 1398 باحضور«علیرضا پیله‌ور» مدیرعامل شرکت نمایشگاهی خورشید،«محمدتقی دباغیان»مشاورمعاونت فرهنگی واجتماعی وزارت تعاون،‌ کارواموراجتماعی واصحاب رسانه برگزار ودراین نشست خبری«محمدتقی دباغیان» مشاورمعاونت فرهنگی واجتماعی وزارت تعاون،‌ کارواموراجتماعی اظهارداشت : ایران به واسطه ظرفیت‌های جغرافیایی این امکان را دارد که از ناحیه گردشگری ماجراجویانه و نوین و صادرات صنایع وابسته به آن درآمد ارزی بالایی به دست آورد.

وی عنوان داشت: این موضوع نیاز به حمایت مشترک وزارتخانه‌های صنعت و تجارت، کارو امور اجتماعی و گردشگری وابسته است. چرا که ‌با توجه به نوپا بودن گردشگری نوین در کشور شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توانند در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان از حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برخوردار شوند.

مشاورمعاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون،‌ کار و امور اجتماعی خاطرنشان کرد: انجام تحقیقات، پژوهش و برنامه‌های اجرایی در این حوزه به بودجه مالی نیازمند است که باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت کار،‌صنعت و گردشگری زمینه آن فراهم شود.

وی با اشاره به دومین نمایشگاه تخصصی، آفرود، کمپینگ، اتوکمپینگ، ماجراجویی و صنایع وابسته که روزهای 8 تا 12 مهر در محل برج میلاد تهران برگزار می‌شود، ابرازداشت:‌ این صنعت سهم مهمی در اشتغالزایی در کشور دارد و با توجه به جذاب بودن این صنعت نسل جوان پیشقراولان این حوزه هستند.

دباغیان تصریح کرد: تولیدکنندگان در این صنعت زیرپوستی رشد کرده‌اند و اکنون در دومین نمایشگاه این صنعت که روزهای آتی برگزار می‌شود دور هم جمع خواهند شد. این صنعت 15 هزار عضو دارد و با شناسنامه‌دار شدن این امکان را خواهند داشت که سهم مناسبی در صادرات صنایع وابسته به صنعت گردشگری نوین و ماجراجویانه در کشورهای منطقه ایفا کنند.

وی افزود:‌ چترهای بازی، بال سواری( پاراگلایدر)، کایت، سپرفلزی، چادرهای اقامتی سرمایش و گرمایش، کپسول و ماسک از جمله محصولات مربوط به صنایع گردشگری نوین است و هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که بتوان درتوسعه خدمات گردشگری در این حوزه و بهبود وضعیت ایرانگردی و سفرهای کم‌هزینه گام‌های جدی‌تری برداشته شود.

مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون،‌ کار و امور اجتماعی اضافه کرد: ظرفیت‌های ناشناخته بسیاری در گردشگری نوین در کشور وجود دارد که تلاش می‌شود تا در طول برگزاری این نمایشگاه توسط شرکت‌ها در زمینه آن اطلاع‌رسانی شود و برخی از تولیدکنندگان این صنعت به مرحله و توان صادراتی مناسب رسیده‌اند. این صنعت اگرچه نوپا اما پویا است و می‌تواند ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه بزرگی از تولیدکنندگان و صنعتگران می‌توانند در حوزه اشتغال آفرینی در این صنعت نقش آفرینی کنند. آموزش و جذب گردشگر به کلوپ‌های تفریحی و تورهای طبیعت‌گردی از جمله اهداف برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی، آفرود، کمپینگ، اتوکمپینگ، ماجراجویی و صنایع وابسته است.

دباغیان ادامه داد: 15 کشورخارجی در کنار 50 شرکت داخلی در این نمایشگاه حضور دارند. کشورهای خارجی شامل استرالیا، دانمارک، ترکیه، چین، امارات، تایوان، اندونزی و چند شرکت دیگر هستند که شرکت‌های فعال آنها در کنار شرکت‌های ایرانی به توسعه و رونق این صنعت در ایران کمک خواهند کرد.

وی درپایان سخنان خود گفت: متاسفانه میزان صادرات کنونی صنایع وابسته به گردشگری ماجراجویانه امروز پایین است، به عنوان مثال اکنون صادرات جزئی درچادرهای سرمایش و گرمایش وجود دارد اما با حمایت‌های لازم امکان صادرات تمامی محصولات در این حوزه وجود دارد و می توانیم حرف های زیادی درآینده دراین حوزه داشته باشیم.

بنابراین گزارش، دومین نمایشگاه تخصصی،آفرود، کمپینگ، اتوکمپینگ، ماجراجویی و صنایع وابسته در فضایی بالغ بر 5 هزار متر مربع و در مجموع 2 سالن نمایشگاهی به مدت 5 روز از 11 صبح تا 8 شب در سالن‌های نمایشگاهی برج میلاد برگزار خواهد شد .

Image result for ‫نشست خبری دومین نمایشگاه آفرود، کمپینگ، اتو کمپینگ‬‎

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب