امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42271 تاریخ انتشار: شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درنشست خبری همایش بهداشت و درمان در اربعین اعلام شد؛

هزار گروه جهادی در اربعین حضور دارند/ 50 درصد زائران اربعین به بیماریهای واگیر دار مبتلا می شوند / تمام گروه‌های پزشکی در قالب تیم درمانی به زائران خدمات رسانی خواهند کرد/ شیوع بیماری‌های نوپدید و بازپدید برای زائران ما تهدید جدی است

دبیر اجرایی نخستین همایش بهداشت و درمان در اربعین گفت: در راستای ارایه خدمات بهتر در حوزه بهداشت و درمان و تعامل و هم افزایی برای مراسم اربعین با سازمان‌هایی از جمله هلال احمر دانشگاه‌های علوم پزشکی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و غیره اولین همایش بهداشت و درمان در اربعین ۱۱ مهرماه برگزار می شود.
هزار گروه جهادی در اربعین حضور دارند/ 50  درصد زائران اربعین به بیماریهای واگیر دار مبتلا می شوند / تمام گروه‌های پزشکی در قالب تیم درمانی به زائران خدمات رسانی خواهند کرد/ شیوع بیماری‌های نوپدید و بازپدید برای زائران ما تهدید جدی است

به گزارش خبرنگارخبرایران ،«نخستین همایش بهداشت و درمان در اربعین » صبح امروز شنبه 6 مهرماه 1398 با حضور« عیسی مالمیر» دبیر اجرایی نخستین همایش بهداشت و درمان در اربعین ،«عبدالرضا پازوکی » دبیر علمی همایش بهداشت و درمان در اربعین واصحاب رسانه  در محل سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ برگزار و دراین نشست خبری « عیسی مالمیر» دبیر اجرایی نخستین همایش بهداشت و درمان در اربعین اظهارداشت: هزار گروه جهادی در اربعین حضور دارند و تمام گروه‌های پزشکی در قالب تیم درمانی به زائران خدمات رسانی کنند.

مالمیر تصریح کرد: در راستای ارایه خدمات بهتر در حوزه بهداشت و درمان و تعامل و هم افزایی برای مراسم اربعین با سازمان‌هایی از جمله هلال احمر دانشگاه‌های علوم پزشکی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و غیره اولین همایش بهداشت و درمان در اربعین ۱۱ مهرماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: ۴۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که حدود ۵مقاله بصورت سخنرانی و مابقی پوستر ارائه می شود و شناسای پتانسیل های بهداشت در اربعین، هم افزایی سازمان‌ها، ارزیابی خدمات سلامت از اهداف اصلی برگزاری همایش بهداشت و درمان در اربعین است.

 

پازوکی: شیوع بیماری‌های نوپدید و بازپدید برای زائران ما تهدید جدی است

عبدالرضا پازوکی دبیر علمی همایش بهداشت و درمان در اربعین نیز درادامه این نشست خبری اظهارداشت: نبود برنامه ریزی و آمادگی کامل به سیستم بهداشت و درمان در اربعین باعث می شود ده ها نفر از زائر ان فوت و صدها نفر مجروح شوند در سال گذشته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در اربعین شرکت کردند که ۵۰ درصد از این جمعیت دچار بیماری‌های واگیردار شدند.

دبیرعلمی همایش بهداشت و درمان در اربعین عنوان داشت: با توجه به اینکه در اربعین مردم بسیاری از سراسر دنیا حضور دارند و هموطنان نیز از بیماری‌های سیستم ایمنی آشنایی نداشته و دچار مشکلات پوستی و دستگاه گوارش می شوند.

وی ابرازداشت: باید برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر و آگاه بودن زائران در مورد  بیماریها تمهیدات و برنامهریزی‌های اساسی در مراسم روز اربعین انجام و ضر ورت توجه به این موضوع قابل توجه است.

پازوکی تاکید کرد:  با توجه به اینکه زائران بسیاری از کشور پاکستان در اربعین حضور دارند و این کشور دارای تمام بیماری‌های عفونی است، شیوع بیماری‌های نوپدید و بازپدید برای زائران ما تهدید جدی است.

وی درپایان سخنان خود گفت: داعش نیز روش‌های بیوتروریسم را جایگزین عملیات انتحاری در روز اربعین کرده و ممکن است منابع آب کربلا و نجف را آلوده کند، به همین خاطر باید آمادگی های بهداشتی از سوی سازمان‌های مربوط برای حفظ سلامت هموطنان انجام شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب