امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42286 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهندس مجتبی صابر اعلام کرد؛

سامانه جدید سازندگان و شناسنامه فنی و ملکی الکترونیکی جهت ثبت کلیه مراحل و عملیات پروژه های ساختمان طراحی شده است

از مزایای سامانه جدید سازندگان و شناسنامه فنی و ملکی الکترونیکی نسبت به سامانه قبلی که فقط تا مرحله ثبت قرارداد فیمابین سازنده و مالک بود، می توان به پوشش این سامانه از پروژه های ساختمانی و ارتباط مستمر سازنده ذیصلاح با سازمان اشاره کرد. به
سامانه جدید سازندگان و شناسنامه فنی و ملکی الکترونیکی جهت ثبت کلیه مراحل و عملیات پروژه های ساختمان طراحی شده است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در خصوص سامانه جدید سازندگان و شناسنامه فنی و ملکی الکترونیکی مصاحبه ای روز یکشنبه مورخ 31 شهریور ماه 98 در سازمان مرکزی با مهندس مجتبی صابر و مهندس مه نگار آدینه صورت گرفت.

مهندس مجتبی صابر عضو هیأت مدیره و رئیس کمیته سازندگان سازمان به ارائه گزارشی از مراحل فنی، کاربری و آموزشی سامانه جدید سازندگان پرداخت.

مهندس صابر در ابتدا با تشریح این سامانه گفت : با عملیاتی شدن سامانه جدید سازندگان در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، از این پس سازندگان ذیصلاح می توانند از این سامانه به عنوان کارتابل خود جهت ثبت کلیه مراحل و عملیات پروژه اقدام نمایند. 

وی با تاکید بر هدف سازمان در جهت رضایت مندی سازندگان و ناظران و اشاره به بخشهای عمده خدمات مهندسی شامل: طراحی، نظارت و اجرا افزود: ما به نواقص و کاستی در بخش اجرا واقف هستیم  و ارگانهای ذینفع  هم این موضوع را از ما مطالبه می‌نمایند و خواستار این بودند که کنترل و نظارت بیشتری در بخش اجرا داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: از مزایای سامانه جدید نسبت به سامانه قبلی که فقط تا مرحله ثبت قرارداد فیمابین سازنده و مالک بود، می توان به پوشش این سامانه از پروژه های ساختمانی و ارتباط مستمر سازنده ذیصلاح با سازمان اشاره کرد. به طوری که در طول پروژه 12 مرحله در سامانه تعریف شده است که سازنده ضمن ارسال گزارشات مرحله ای و پیشرفت پروژه، باید اسناد و مدارک مستند سازی پروژه شامل نقشه های چون ساخت، مدارک فنی، نتایج آزمایشگاهی و تصاویر پیشرفت پروژه را در سامانه بارگذاری نماید که البته این تصاویر در آینده نزدیک دارای مختصات جغرافیایی هم خواهند شد و موقعیت ثبت شده با مختصات جغرافیایی تطبیق داده
می شود.

 لازم به ذکر است در سامانه قبلی این ارتباط با سازمان بعد از بارگذاری قرارداد توسط سازنده ذیصلاح قطع می شد. مگر اینکه سازمان بنا بر ضرورت نیاز به بازرسی را لازم می دانست.

وی اظهار داشت: به منظور آموزش گزارش دهی سازندگان ذیصلاح در سامانه، بروشوری تهیه شده که این بروشور در بخشهای مختلف معاونت خدمات مهندسی سازمان در اختیار مالکین و سازندگان قرار دارد و ما تمام تلاش خود را جهت اطلاع رسانی کامل به منظور استفاده کاربران از این سامانه را خواهیم داشت. همچنین در صورت مطرح شدن سوال، پیشنهادات و نقطه نظرات، کاربران میتوانند با مراجعه و مطالعه فایل راهنمای موجود در سامانه، از طریق تیکت سوالات خود را مطرح کرده و سپس پاسخ آن را دریافت نمایند.

از دیگر خصیصه های این سامانه، ایجاد اتاق گفتگو بین مجری و ناظران پروژه است در اتاق گفتگو، سازنده و ناظر به صورت متن و نوشتار می توانند با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته باشند.

به مجرد بارگذاری مدارک و اسناد توسط سازنده ذیصلاح در گزارشات مرحله ای، پیامکی برای ناظر پروژه مبنی بر اطلاع رسانی گزارش سازنده ارسال می شود که ناظر باید ظرف 72 ساعت از پروژه بازدید نموده و نظر خود را اعلام نماید.

از دیگر مزایای این سامانه با توجه به مستند سازی مراحل اجرایی پروژه است که به دلیل تنظیم شناسنامه فنی و ملکی به دفترچه اطلاعات ساختمان که توسط سازنده ذیصلاح تکمیل می گردد، تکمیل دفترچه اطلاعات ساختمان با ارائه 12 مرحله گزارشات سازنده ذیصلاح محقق
می‌شود. هم چنین علاوه بر دفترچه اطلاعات ساختمان، چک لیستهایی در سامانه تنظیم شده که تمامی روند پروژه در آن ثبت می گردند.

مهندس صابر افزود: ما امیدواریم این سامانه بتواند گامهای موثری در جهت واقعی نمودن خدمات سازندگان ذیصلاح برداشته و در آینده نزدیک با توجه به اطلاعات فنی که از ساختمان ها در سامانه درج و بارگذاری خواهد شد، شاهد به ثمر رساندن این سامانه به عنوان یک مرجع برای سازمانهای خدمات رسان شهری مانند: ستاد مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش نشانی که نیاز به اطلاعات فنی ساختمان ها را دارند، باشیم. در ضمن این سامانه قابلیت تبدیل به سامانه ارزش گذاری املاک را هم خواهد داشت که با توجه به گزارشات مرحله ای سازندگان ذیصلاح و شناسنامه فنی و ملکی و اظهارنظرهای فنی ناظران و موارد تکمیلی سامانه، می توانیم کیفیت سنجی ساختمان ها و نهایتا ارزش گذاری ساختمان ها و املاک را داشته باشیم.

در انتها مهندس صابر ضمن تشکر از همه اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بابت حمایت ها و پشتیبانی هایشان گفت: ما خواستار اقدامات موثر و عملی در جهت ارتقاء خدمات مهندسی هستیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب