امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 423 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ؛

منابع مالی کافی برای اجرای پزشک خانواده وجود ندارد

خبرایران: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ادامه اجرای پزشک خانواده برای داشتن یک نظام سلامت کارآمد تاکید کرد .
 منابع مالی کافی برای اجرای پزشک خانواده وجود ندارد

به گزارش خبرایران، دکتر سید حسن هاشمی در جمع خبرنگاران افزود: اجرای پزشک خانواده را ادامه خواهیم داد زیرا برای داشتن یک نظام سلامت کارآمد به سیستم ارجاع نیاز داریم .

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح نمی خواهیم کمیت فدای کیفیت شود و این نکته نیز قابل توجه است که در حال حاضر منابع مالی کافی برای اجرای این برنامه وجود ندارد .

وی بیان کرد: به دلیل همین کمبود اعتبار و عدم حمایت مرکز از شهر شیراز ، این شهر در مقابل انبوهی از اعتراضات به دلیل اجرا نشدن این برنامه قرار گرفت و با توجه به این که در بودجه سال 93 دو هزار میلیارد تومان به طرح پزشک خانواده در کشور اختصاص می یابد امیدواریم این گونه مشکلات حل شود .

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پزشک خانواده باید به صورت کشوری اجرا می شد که به دلیل کمبود اعتبار، امکانش را نداشتیم ، گفت : باید این طرح را در شهرهای کوچک اجرا می کردیم و پس از 2 سال اجرا اشکالاتش را رفع می کردیم و سپس در کل کشور اجرایی می نمودیم .

دکتر هاشمی افزود : خوشبختانه آسیب شناسی پزشک خانواده اجرا شده و این دولت سعی دارد اشکالات گذشته را رفع کند و تا حل مشکلات گذشته اقدام جدیدی در این خصوص انجام نمی شود .

وی تاکید کرد : پزشک خانواده نباید به این دلیل که ناقص اجرا شده به طور کامل حذف شود ، اشکالی که در سطح استان های فارس و مازندران وجود داشت این بود که این استان ها طرح را در کل سطوح، اجرا کردند که مشکلات به وجود آمده با یاری خداوند در سال آینده حل خواهد شد .

وزیر بهداشت گفت: مصوبه ای در دولت داریم که بر اساس آن گروهی مامور شده اند تا راهکارهایی را برای تحول نظام سلامت تدوین کنند و تا به حال یک ماه از فعالیت این کارگروه گذشته است .

دکتر هاشمی اظهار کرد: ما هیچ چاره ای نداریم جز اینکه بیمار یک بیمه قوی و یکپارچه داشته باشد که با نوسان ارز و تغییرات دولت ها و غیره لطمه نبیند.

وی افزود: وزارت بهداشت به سمتی می رود که تصدی گری خود را کم کند و برای تحقق این مسئله تعرفه ها باید واقعی شوند تا این امر محقق گردد و در این زمان است که حضور بخش خصوصی می تواند موجب فایده واقع شود.

وزیر بهداشت تصرح کرد : دانشگاه ها باید در همه زمینه ها مستقل باشند و بخش خصوصی نیز فعال باشد و در مواردی که مردم علاقه به مشارکت ندارند و یا برای آنها به صرفه نیست، دولت حضور داشته باشد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در سفر به شیراز از بیمارستان در حال احداث سوانح و سوختگی امیرالمومنین (ع) بازدید و از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نیک اندیشان عرصه سلامت در استان فارس به دلیل احداث این پروژه قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه در فارس خیرین به ویژه در بخش سلامت بسیار فعال هستند که این مسئله موجب مسرت است .

وی اظهار داشت : اکنون در کشور پروژه های ناتمام خیرسازی داریم که مقرر بوده 60 درصد بودجه را دولت و 40 درصد را خیرین تامین نمایند اما در فارس تاکنون 60درصد بودجه بیمارستان سوختگی امیرالمونین (ع) به همت خیرین و 40 درصد توسط دانشگاه تامین شده است .

دکتر هاشمی بیان کرد : برای اتمام این پروژه می شود از صندوق توسعه نیز کمک گرفت و اگر خیرین خودشان اداره پروژه هایی که وقف می کنند را به عهده بگیرند ، ما استقبال می کنیم و آن بخشی از اعتبارات که معمول هست را اختصاص می دهیم .

وزیر بهداشت گفت : با تکمیل بیمارستان سوانح و سوختگی امیرالمومنین (ع) شیراز بیماران زیادی از سراسر ایران که نیاز به حمایت و درمان دارند ، می توانند پوشش داده شوند .

دکتر هاشمی ضمن قدردانی از افرادی که تاکنون این پروژه را حمایت کرده اند و همچنین افرادی که در آینده به حمایت می پردازند، گفت: با وجود اینکه اعتبار بودجه ای کم داریم اما وقتی نشاط مردم خیر را در اجرای پروژه ها مشاهده می کنیم ، بیشتر احساس مسوولیت می نماییم تا از این گونه پروزه ها حمایت کنیم .

وزیر بهداشت اظهار داشت : امیدواریم با همکاری دولت و مجلس این گونه پروژه های نیمه تمام تامین اعتبار شود و به یاری خداوند تا دو سال آینده هیچ پروژه نیمه تمامی نداشته باشیم .

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب