امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42330 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترحسین راغفر در نشست خبری اعلام کرد؛

کنفرانس بین‌المللی«اقتصاد جهانی وتحریم‌ها» ۱۷ و ۱۸ مهر 98 برگزار می‌شود/ فشار تحریم ها تنها روی ایران وارد نیست / تحریم ها امروز یکی از اصلی ترین موضوعات اقتصادی کشوراست / تحریم ها به عنوان یک شیوه جنگ های نوین به ملت ها بیشترین آسیب را وارد می کند

دبیرعلمی کنفرانس همایش بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم ها گفت: تحریم ها را به عنوان یک شیوه جنگ های نوین باید در نظر گرفت که به ملت ها بیشترین آسیب را وارد می کند. اکنون یکی از طولانی ترین تحریم ها علیه جمهوری
کنفرانس بین‌المللی«اقتصاد جهانی وتحریم‌ها» ۱۷ و ۱۸ مهر 98 برگزار می‌شود/  فشار تحریم ها تنها روی ایران وارد نیست / تحریم ها امروز یکی از اصلی ترین موضوعات اقتصادی کشوراست / تحریم ها به عنوان یک شیوه جنگ های نوین به ملت ها بیشترین آسیب را وارد می کند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «همایش بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم ها»صبح امروز سه شنبه 9 مهرماه 1398 با حضوردکتر« حسین راغفر» دبیر علمی کنفرانس همایش بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم ها و استاد دانشگاه الزهرا، دکتر«مسعود صدری نسب» رئیس مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم و اصحاب رسانه در مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم برگزار ودراین نشست خبری دکتر« حسین راغفر» دبیرعلمی کنفرانس همایش بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم ها اظهارداشت: دانشگاه های شهید بهشتی، علامه طباطبایی و تهران و چند نهاد دیگر در برگزاری این همایش همکاری می کنند.

دکترراغفرتصریح کرد: اهمیت مسئله تحریم ها که امروز یکی از اصلی ترین موضوعات اقتصادی کشور است باعث شد عنوان این همایش تحریم ها و تاثیراتی باشد که روی اقتصاد جهانی دارد. این تاثیرات منحصر به کشور ما نیست و از ابتدای قرن بیستم تحریم ها به عنوان یک ابزار سیاست خارجی قدرت های بزرگ برای تنبیه کشورهای هدف مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ابرازداشت: در سال های اخیر به دلیل اینکه توانسته اند ائتلاف های جهانی را شکل دهند، تاثیر تحریم ها امروز بیش از هر زمان دیگری در سیاست خارجی قدرت های بزرگ خودنمایی می کند و به صورت یک ابزار جایگزین برای جنگ های نظامی تلقی می شود.

دبیرعلمی کنفرانس همایش بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم ها عنوان داشت: تحریم ها را به عنوان یک شیوه جنگ های نوین باید در نظر گرفت که به ملت ها بیشترین آسیب را وارد می کند. اکنون یکی از طولانی ترین تحریم ها علیه جمهوری اسلامی آغاز شده است و از سال ۱۳۵۸ تاکنون با انواع محتلف تحریم ها روبرو هستیم.

وی ادامه داد: در سال های اخیر این تحریم ها ابعاد گسترده تری پیدا کرد که هدف آنها حداکثر کردن رنج مردم با هدف ایجاد ناآرامی و شورش ها از درون حکومت هاست و از محققان دانشگاهی در این فراخوان طلب یاری شد که در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حقوقی راه حل های خود را برای مقابله با تحریم های اعمال شده علیه کشور معرفی کنند.

دکترراغفر خاطرنشان کرد: فشار تحریم ها تنها روی ایران وارد نیست و حتی پژوهشگران و سخنرانانی که برای شرکت در این همایش دعوت کرده ایم، با تحریم های خیلی جدی از سوی آمریکا روبرو بودند و حضور این افراد در کنفرانس ایران منجر به تضعیف تحریم های آمریکا و نوعی خیانت می شود و مورد تنبیه قرار می گیرند.

وی درپایان سخنان خود گفت: ازمحققان زیادی برای شرکت در این کنفرانس دعوت به عمل آوردیم، اما برای حضور در ایران عذرخواهی کردند؛ از جمله خانم جوی گردون پژوهشگری که روی جنبه های جنایت آمریکا در عراق فعالیت های گسترده ای داشته است.

 

صدری نسب: درچند سال گذشته تحریم های آمریکا علیه ایران علنی و به یک جنگ تمام عیار در آمده است

مسعود صدری نسب رئیس مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم نیز در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: همایش بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۷ و ۱۸ مهرماه در دانشگاه الزهرا با همکاری مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی برگزار می شود.

صدری نسب تاکید کرد: مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی تنها مرکز در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که فعالیت های بین المللی پژوهشی انجام می دهد و هر دو سال یک بار همایش بین المللی برگزار می کند که عنوان همایش بستگی به اقتضائات آن زمان دارد.

وی ابرازداشت: از دیگر اقدامات این مرکز حمایت از همایش‌ها و کارگاه‌های بین المللی است که در تمام دانشگاه‌ها یا پژوهشگاه‌ها برگزار می‌شود و در این همایش میهمانانی از کشورهایی که مورد تحریم قرار گرفته اند حضور دارند و کارشناسانی از کشورهای کوبا، چین و روسیه همچنین عراق در همایش اقتصاد جهانی و تحریم حضور خواهند داشت.

رئیس مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم اضافه کرد: توسعه دانش و پژوهش در حوزه هایی که تحریم روی آنها اثر گذار است، یکی از اهداف مهم این همایش است و فرصتی برای ارائه مقالات و پژوهش های استادان داخل و خارج کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به محورهای این کنفرانس افزود: تاثیر تحریم ها بر ایران، تحریم های آمریکا علیه ایران، تحریم عادلانه، تحریم ها، حقوق بشر و حقوق بین الملل، هنر، ‌رسانه و تحریم‌ها، ‌نظم جهانی و تحریم ها محورهای اصلی است که در این همایش به بحث و بررسی گذاشته می شود.

صدری نسب در پایان سخنان خود گفت: در چند سال گذشته تحریم های آمریکا علیه ایران علنی تر شده و به صورت یک جنگ تمام عیار در آمده است وباعث مشکلاتی شده که امیدوارم این مشکلات به مرور زمان حل و فصل شوند.

بنابراین گزارش،کنفرانس بین‌المللی«اقتصاد جهانی وتحریم‌ها»ازسوی مرکزمطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری انجمن علوم سیاسی ایران در روزهای ۱۷ و ۱۸ مهر۱۳۹۸ درمرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب