امروز: پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/02]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4239 تاریخ انتشار: جمعه ۶ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس در مراسم روز فرهنگ و هنر دماوند:

وزارت فرهنگ وارشاد در مسیر اصلی خود یعنی حمایت از فرهنگ و هنر، قرار گرفته است.

در روز فرهنگ و هنر دماوند در پنجمین هفته فرهنگ و هنر استان تهران در برج میلاد مشهدی عباسی نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در برگزاری هفته های فرهنگی و هنری ابراز داشت: اعتقاد دارم که وزارت ارشاد در مسیر اصلی خودی یعنی حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری و هنرمندان قرار گرفته است.
وزارت فرهنگ وارشاد در مسیر اصلی خود یعنی حمایت از فرهنگ و هنر،  قرار گرفته است.

به گزارش خبرایران از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان تهران :در روز فرهنگ و هنر دماوند در پنجمین هفته فرهنگ و هنر استان تهران در برج میلاد مشهدی عباسی نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در برگزاری هفته های فرهنگی و هنری ابراز داشت: اعتقاد دارم که  وزارت ارشاد در مسیر اصلی خودی یعنی حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری و هنرمندان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید گفت: با وجود انتقاداتی که وجود دارد به نمایندگی از مجلس اعلام می کنم که در مجموع، اقدامات وزارت ارشاد و زیرمجموعه های آن از جمله اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران در راستای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر بوده و قابل تقدیر است.
مشهدی عباسی برگزاری هفته های فرهنگی و هنری را اقدامی ارزنده دانست و گفت: این برنامه فرصتی مناسب برای هنرمندان برای ارائه توانمندی ها و استعدادهای نهفته آنان ایجاد کرده و امیدواریم این حرکت ها تداوم یابد.
وی ادامه داد: وقتی که زمینه برای ارائه آثار هنریِ هنرمند فراهم می شود: بی شک این موضوع باعث ایجاد انگیزه و خلاقیت شده  و زمینه ی ظهور و بروز آثار و تولیدات ِ جدیدِ هنری را فراهم می کند.
این نماینده مجلس در پایان ابراز داشت: باید با همکاری مسئولین شهری از جمله فرمانداری و شهرداری و شورای شهر شرایطی را فراهم کرد که این گونه برنامه ها و نمایشگاه ها در شهرستان دماوند نیز اجرایی و برگزار شود و ما هر کمکی که در راستای حمایت از هنرمندان باشد انجام می دهیم.
در ابتدای این مراسم مقدم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند ضمن خیرمقدم به حاضرین گزارشی از برنامه های فرهنگی و هنری دماوند را ارائه کرد و گفت: این برنامه فرصتی است که به فعالان فرهنگی و هنری شهرستان های استان تهران از سوی اداره کل ارشاد استان تهران هدیه شده است تا در نماد فرهنگی و گردشگریِ تهران یعنی برج میلاد  توانمندی های هنری خود را عرضه نمایند و از این بابت باید قدر این فرصت را دانست.
ˈمحمدحسین اسماعیلیˈ معاون هنری سینمایی نیز در حاشیه این مراسم اظهارکرد: در هر یک از این هفته ها سه شهرستان معرفی شده اند و بحمدالله در چهار دوره ای که تاکنون برگزار شده، استقبال بسیار خوبی از سوی مردم صورت گرفته و تاثیر مناسبی در ایجاد انگیزه در هنرمندان و ایجاد فرهنگ هنری در استان داشته است.

اسماعیلی افزود: در پنجمین هفته فرهنگ و هنر مخصوص شهرستان های شرق استان در مجموع حدود 133 اثر تجسمی در رشته های مختلف نقاشی، خوشنویسی، معرق، منبت، مینیاتور و . . . به همراه 23 کارگاه هنری در رشته های صنایع دستی، هنرهای سنتی و آیینی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین معرفی نویسندگان، پژوهشگران، مطبوعات و جاذبه های تاریخی شهرستان های مذکور به همراه اجرای موسیقی های سنتی و محلی، اجرای تئاتر، پرده خوانی، نقالی و . . . در این هفته فرهنگی و هنری انجام می شود.

معاون هنری- سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری به ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ، بیان کرد: برنامه های فرهنگی متنوعی در این راستا در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طراحی شده که یکی از آنها همین برنامه های هفته فرهنگ و هنر است.

اسماعیلی اضافه کرد: یکی از دغدغه های اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث فرهنگی، مقوله اقتصاد هنر است که با برگزاری نمایشگاه ها، ایجاد بازارچه های هنری در شهرستان ها با همکاری سازمان ها و نهادهایی همچون فرمانداری ها و شهرداری ها، فروش آثار هنری، خرید آثار هنرمندان و برپایی اکسپوهای هنری و . . . گام هایی در این راستا برداشته می شود

در این مراسم برنامه هایی همچون شعرخوانی، پخش نماهنگ دماوند کاری از انجمن سینمای جوان و انجمن موسیقی دماوند، اجرای شبیه خوانی، نقالی و تئاتر خیابانی  و موسیقی نیز اجرا گردید که با استقبال مردم روبرو شد

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب