امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42405 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۴:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سردار کریم بیات درنشست خبری اعلام کرد؛

بازداشت کسانی که موزاییک پیاده‌روها را اجاره می‌دادند

فرمانده پلیس حفاظت شهرداری تهران در نشست خبری گفت: لیدرهای دستفروشی در تهران که اقدام به اجاره دادن خیابان و «موزاییک فروشی» می کردند بازداشت شدند.
بازداشت کسانی که موزاییک پیاده‌روها را اجاره می‌دادند

به گزارش خبرنگارخبرایران، ، نشست خبری فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران به مناسبت هفته نیروی انتظامی بعد از ظهر امروز یکشنبه 14 مهرماه 1398، با حضور «سردار کریم بیات» فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران و اصحاب رسانه در ساختمان شهرداری مرکز برگزار و دراین نشست خبری «سردار کریم بیات» فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران اظهارداشت: شعار هفته ناجا "پلیس هوشمند، امین مردم" است. رویکرد پلیس طی سال های اخیر به سمت هوشمندسازی رفته است و به دنبال پلیس جامعه محور هستیم تا بتوانیم ارتباط تنگاتنگی با آحاد جامعه داشته باشیم.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران با اشاره به عملکرد این مجموعه خاطرنشان کرد: پیش از سال ۹۲ در قالب یگان شهرداری تهران انجام وظیفه می‌کردیم به این ترتیب حفاظت از  کلیه اموال، ساختمانهای فیزیکی و... را بر عهده داریم. احکام قضایی مانند ساخت و سازهای غیر مجاز را نیز پیگیری و پشتیبانی می کنیم. همچنین در خصوص ساماندهی بساط گستران به کمک نیروی انتظامی تهران بزرگ اقدامات لازم را انجام می دهیم.

 سردار بیات اضافه کرد: ضلع جنوب، شمال، شرقی و غربی چهار راه ولیعصر از بساط گستران پاکسازی شد پیش از آن هم بساط گستران را سازماندهی کردیم. موزاییک های خیابان و بی آرتی را اشغال کرده بودند که برای مردم ایجاد مزاحمت می کرد.

او با بیان اینکه سد معبر جرم است گفت: گرچه اصل دستفروشی جرم نیست اما سد معبر جرم است با این حال برخورد با دست فروشان در دستور کار ما نبود و ما تاکید بسیاری  بر ساماندهی داریم.

سردار بیات با بیان این که در کشورهای اطراف که ما نیز پدیده دستفروشی وجود دارد، تصریح کرد: چند سال پیش همزمان با کریسمس به گرجستان رفتم در آنجا با پدیده دستفروشی مواجه شدم در صورتی که در چند سال گذشته این پدیده وجود نداشت.

 فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مغازه‌داران با پدیده دستفروشی مشکل دارند، خاطرنشان کرد: برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای دستفروشی داریم تا بتوانیم آنان را ساماندهی کنیم. برخی دستفروشان می توانند مسائل بد امنیتی ایجاد کنند و ممکن است کارهای دیگری اتفاق بیفتد و این اجتناب ناپذیر است و برخی افراد سودجو از این فضا استفاده خواهند کرد که برخی جرائم خرد اتفاق می افتد و برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کنند.

سردار بیات تاکید کرد: اجرای ساماندهی بساط گستران حدود ۱۸ درصد جرائم خرد را کاهش داد. مناطقی مانند منطقه یک و در محدوده میدان تجریش، منطقه ۱۳ محدوده خیابان شهدا و منطقه ۱۹ خیابان عبدالله سابق که از قبل از انقلاب دست فروشان در آن محوطه حضور داشتند، برخورد شد و دستفروشان ساماندهی شدند.

او اضافه کرد: برخی از افراد اقدام به خیابان فروشی کردند که شناسایی و دستگیر شدند. آنان سعی داشتند با اولویت معابر را به افراد خاصی اجاره بدهند که مربوط به موزاییک فروشی است و آنان با هماهنگی مراجع محترم قضایی دستگیر شدند. تعداد خاصی از دستفروشان واقعی که در این منطقه باقی مانده بودند با پیش بینی هایی صورت گرفته ساماندهی شدند و مناطق دیگر به ترتیب اولویت پیش خواهیم رفت. خوشبختانه تاکنون هیچ درگیری فیزیکی نداشتیم. به دنبال این هستیم که معضل دستفروشی را به موقعیت مطلوب برسانیم.

سردار بیات در رابطه با سرقت سردیس ها در برخی نقاط تهران گفت: حدود ۴۴ پایه ی تبلیغاتی به سرقت رفته بود که همه آنها کشف و ضبط و دستگیر شدند همچنین در رابطه با سردیس مرحوم قیصر امین پور به دلیل بازسازی میدان، این سردیس جابجا  و از دید دوربین خارج شده بود و از آنجا که نمی توانیم برای سردیس نگهبان ثابت بگذاریم، این سردیس ها به سرقت رفت.

او تاکید کرد: دو تن از افراد مضنون به سرقت سردیس قیصر در بومهن شناسایی شدند که موضوع در دست بررسی است. برای جلوگیری و پیشگیری از سرقت اموال شهری نیز تدابیری در نظر گرفته ایم.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران افزود:  برخی از سارقان با کارفرماها مشکلی داشتند و از این موقعیت سو استفاده شده است و دست به سرقت پرتابل زدند که با آن ها برخورد شده است.

 

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب