امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42427 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۳:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آخرین جزییات از شرایط دریافت پروانه هوشمند تاکسیرانی

خبرایران : سازمان تاکسیرانی تهران آخرین شرایط دریافت پروانه هوشمند تاکسیرانی و ورود به ناوگان تاکسیرانی را اعلام کرد.
آخرین جزییات از شرایط دریافت پروانه هوشمند تاکسیرانی
 
به گزارش خبرایران از روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران؛ براساس اعلام سازمان تاکسیرانی متقاضی راننده تاکسی باید حداقل ۲۳ داشته باشد و داشتن گواهی پایان دوره ابتدایی و یا گواهی دوره انتقال نهضت سوادآموزی (برابر مدرک پنجم دبستان) است. همچنین باید وضعیت خدمت متقاضی مشخص باشد و کارت پایان خدمت هوشمند و یا کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی داشته باشد.
از دیگر شرایط متقاضی، دارا بودن گواهینامه پایه یکم یا دوم و یا سوم مشروط بر اینکه محدودیت رانندگی با خودرو تاکسی را نداشته باشند. لازم به توضیح است که متقاضیان باید متاهل باشند و کسانی که مجرد هستند، شرایط راننده تاکسی شدن را ندارند، اما اگر این افراد بتوانند گواهی کفالت و یا سرپرستی را از مراجع ذی صلاح قضایی دریافت کنند میتوانند واجد شرایط دریافت پروانه هوشمند تاکسیرانی شوند.
در ادامه شرایط متقاضیان خرید تاکسی می‌توان به نداشتن سوء پیشینه و نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و نداشتن شغل دیگری اشاره کرد.
لازم به ذکر است؛گاهی اوقات افرادی از یک راننده تاکسی بدون طی مراحل قانونی تاکسی خریداری می‌کنند که برای این افراد پروانه فعالیت صادر نمی‌شود و همین امر مشکلاتی را برای خریدار تاکسی به وجود می‌آورد، در حالی که باید خرید و فروش تاکسی را از سازمان تاکسیرانی پیگیری کرد. حتی برای خرید تاکسی متقاضیان می‌توانند به سایت سازمان تاکسیرانی شهر تهران مراجعه کنند و با کلیک بر روی گزینه خرید و فروش تاکسی، درخواست خود را ثبت کنند.
در پایان متقاضیان با دارا بودن تمامی شرایط اشاره شده می توانند به دفاتر هماهنگی امور اداری تاکسیران در مناطق 22گانه تاکسیرانی تهران مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم مراحل کاری خود را برای دریافت کارنامه هوشمند تاکسیرانی و تاکسیران شدن پیگیری کنند.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب