امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4250 تاریخ انتشار: شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بلاتر، پیشنهاد کي‌روش را اجرايي مي‌کند

سپ بلاتر از معرفي فناوري جديد در فوتبال خبر داد که به مربيان دو تيم اجازه مي‌دهد از داوران مسابقه بخواهند صحنه‌هاي مشکوک را در جريان بازي بازبيني‌ کنند.
بلاتر، پیشنهاد کي‌روش را اجرايي مي‌کند

به گزارش خبرایران، رئيس فدراسيون بين‌المللي فوتبال امروز درباره مسائل مختلفي به صحبت پرداخت. او درباره محروميت لوئيس سوآرس گفت: کميته انضباطي فيفا مستقل از هر نهاد ديگري درباره سوآرس تصميم گرفته است. آنها سابقه اين ورزشکار را مورد بررسي قرار داده و او را با محروميت چهار ماهه مواجه کردند. فيفا شديدا روي اجراي بازي جوانمردانه در داخل و خارج از زمين تاکيد دارد و هر بازيکني که اين اصل را رعايت نکند با محروميت مواجه مي‌شود.

بلاتر درباره استفاده از تکنولوژي‌هاي مختلف در فوتبال گفت: فيفا از تکنولوژي خط دروازه راضي است و تصميم داريم به مرور از اين تکنولوژي در تمام بازي‌هاي ملي و باشگاهي استفاده کنيم. در جام ملت‌هاي اروپا 2016 فرانسه نيز پلاتيني قرار است از اين سيستم استفاده کند. استفاده از تکنولوژي خط دروازه در برزيل بسيار موفقيت‌آميز بود و بايد ادامه پيدا کند.

بلاتر همچنين از استفاده از اسپري‌هاي محو شونده در فوتبال ابراز رضايت کرد. بالاترين مقام فوتبالي جهان در ادامه از استفاده از يک سيستم ديگر در فوتبال براي آينده نزديک خبر داد و گفت: قرار است در فناوري ديگري که در فوتبال استفاده خواهد شد، به مربيان دو تيم دو بار فرصت چک کردن تصاوير بازي در هر نيمه داده مي‌شود. در واقع اگر مربي به تصميم داور در يک صحنه اعتراض داشته باشد، مي‌تواند درخواست چک کردن تصوير اين صحنه را بدهد تا داور بار ديگر اين صحنه را ببيند اما مربي نمي‌تواند در جريان بازي اين درخواست را به داور بدهد. او بايد منتظر باشد تا بازي به دليل خطا يا بيرون رفتن توپ متوقف شود و سپس درخواستش را ارائه دهد.

کارلوس کي‌روش پس از بازي ايران و آرژانتين اعلام کرد در فوتبال نيز بايد از فناوري استفاده شود که داوران بتوانند فيلم صحنه‌هاي مشکوک بازي را دوباره ببينند تا تصميم دقيق‌تري بگيرند.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب