امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42736 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۶:۵۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اشرف بروجردی در تجلیل از خالقان آثار عاشورایی:

آن‌ها با آثارشان حسین(ع) را از غربت درآوردند

خبرایران: رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در آیین «چله عشق» درباره ۴۰ چهره‌ای که در این مراسم از آن‌ها تجلیل شد گفت: آن‌ها با خلق آثارشان حسین(ع) را از غربت و تنهایی درآوردند.
آن‌ها با آثارشان حسین(ع) را از غربت درآوردند

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اشرف بروجردی در آیین «چله عشق» که امروز (دوشنبه، ۲۹ مهرماه) در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد ضمن خیر مقدم گفت: آمده‌اید تا به یکدیگر یادآور شویم که عاشورا نه یک حادثه که یک فرهنگ مبتنی بر معرفت است و حسین‌بن‌علی‌(ع) ارائه‌دهنده این معرفت به بشریت است. تا انسان‌ها دریابند که رسالت و مأموریت بشری آن‌ها کسب حقیقت برای رسیدن به آرامش و رضایتمندی از انسانیت و انسان بودن خود و دوست داشتن دیگر انسان‌ها است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: اینک در جمع کسانی هستیم که گام‌های نخست درک حقیقت را با خَلق آثاری از دانسته‌ها و داشته‌های خود برای ما به ارمغان آورده‌اند. آن‌ها با خلق آثارشان حسین(ع) را از غربت و تنهایی درآوردند و حمیت، اخلاص، غیرت، صداقت، شجاعت، ایثار و وفاداری به عهد حسینی را در سایه «عشق» به نمایش گذاشتند.

او یادآور شد: آن‌ها تلاش کردند تا ما بدانیم که حسین (ع) رسالتش را در عشق به انسان‌ها برای رهایی از جهل و بی‌خردی، برای نجات از گمراهی، برای رسیدن به کمال و دانایی تا بدان‌جا رسانده است.

بروجردی افزود: خط یا رنگ، واژه یا صدا، نقش یا نفس معجزه‌شان شد در نشان دادن غمی سترگ تا همه با هم بسرایند که سلام بر حسین (ع)، که داغ عزیز و نجیبش بغض به بغض و نفس به نفس ماندگار شد تا انسان‌ها جان بگیرند از حسین(ع) که زنده است و ما اینک برای امام زنده‌ای دور هم جمع شده‌ایم که فریادش را به گوش جان بشنویم که می‌گوید «من برای اصلاح در امت جدم قیام کرده‌ام».

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خاطرنشان کرد: به نیابت قدم‌تان چشم‌مان را برای زیارت اثرتان دوباره روشن کرده‌ایم که این ماندگاری شما نظرکردگی مردی است که فرزندش را، برادرش را، عزیز برادرش را، پسرش را، طفل شیرخواره‌اش را و سرش را در تاریخ گذاشت و آهش را فرستاد برای شما که چه کسی است مرا یاری کند؟

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب