امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42751 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امیرمحمود غفاری مطرح کرد؛

قیر و آسفالت یک ثروت گرانبها است/ عمر 3 ساله رویه آسفالت به‌هیچ‌ وجه پذیرفته نیست/ هزینه مستقیم هرنفر درتلفات حوادث رانندگی یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: قیروآسفالت یک ثروت گرانبها است وما موظف به برنامه‌ریزی برای استفاده ازاین ثروت هستیم و یکی از این راهکارها بهره‌وری، نظارت دقیق، تضمین کیفیت واستفاده از رویه‌های ترکیبی است.
قیر و آسفالت یک ثروت گرانبها است/ عمر 3 ساله رویه آسفالت به‌هیچ‌ وجه پذیرفته نیست/ هزینه مستقیم هرنفر درتلفات حوادث رانندگی یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است
به گزارش خبرنگارخبرایران، امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی درمراسم افتتاحیه یازدهمین همایش و نمایشگاه قیر،آسفالت و ماشین‌آلات اظهارداشت: حمل‌ و نقل در تمام نقاط دنیا از مهمترین محورهای کلان دولت‌ها به لحاظ فراگیر بودن خدمات و ملموس بودن برای آحاد جامعه است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: رویه‌ آسفالت راه‌ها در ویترین کلان حمل‌ و نقل کشور نمایان و از طرفی معیار توسعه‌یافتگی تلقی می‌شود.

وی عنوان داشت: برخورداری از رویه‌های آسفالتی با عمر بیش از ۱۰ سال برای وزارت راه و شهرسازی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و کشور با برخورداری از بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر انواع راه نیازمند توجه به موضوع بهره‌وری اقتصادی در حوزه قیر و آسفالت است.

غفاری ابرازداشت: قیرو آسفالت باید به عنوان یک ثروت عمومی مورد توجه قرار گیرد و از آن برای تقویت کشور استفاده شود و قابلیت جذب سالانه ۳ میلیون تن قیر را داریم و ۹۰ درصد این مقدار در حوزه راه‌ها به ویژه در پروژه‌های وزارت راه‌وشهرسازی استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: قیر و آسفالت یک ثروت گرانبها است و ما موظف به برنامه‌ریزی برای استفاده از این ثروت هستیم و یکی از این راهکارها بهره‌وری، نظارت دقیق، تضمین کیفیت و استفاده از رویه‌های ترکیبی است و با توجه به اینکه بودجه به صورت قطره‌چکانی توزیع می‌شود و هزینه‌های استهلاک پروژه‌ها از رقم قابل‌توجهی برخوردار است باید به صورت جدی به موضوع قیر و آسفالت پرداخته شود.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه‌وشهرسازی خاطرنشان کرد: شاید پروژه‌ها در زمان کلنگ‌زنی باعث امید شود، اما اگر در طولانی‌ مدت به سرانجام نرسد باعث یأس و ناامیدی می‌گردد و در این مورد اتخاذ تدابیر لازم در قراردادها باید باشد و عمر رویه آسفالتی ۳ سال باشد به‌هیچ‌ وجه پذیرفته نیست.

وی هزینه مستقیم هر نفر در تلفات ناشی از حوادث رانندگی را یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به نرخ سال ۹۶ اعلام و ابرازداشت: باید امنیت و کیفیت در هنگام توسعه راه‌ها افزایش یابد و برای PMS یا مدیریت سیستماتیک نگهداری رویه راه ها نیزیک تبصره مستقل در لایحه بودجه که در یک ماه گذشته نهایی شد، دیده شده و چنانچه پیشنهاد عملیاتی مدنظر صاحب‌نظرآن باشد از آن در لایحه بودجه سال ۹۹ استفاده می شود.

بنابراین گزارش؛ یازدهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین‌آلات از امروز۳۰ مهر تا 2  آبان ماه 1398 به مدت 3 روز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود .

 

Image result for ‫یازدهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین‌آلات‬‎
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب