امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42756 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۶:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خبر داد؛

اجرای برنامه‌های آموزشی تفکیک پسماند در مدارس

صدر الدین علیپور مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند از اجرای برنامه های آموزشی تفکیک پسماند در مبدا از ابتدای سال تحصیلی در مدارس سطح شهر تهران خبر داد.
اجرای برنامه‌های آموزشی تفکیک پسماند در مدارس

به گزارش خبرایران، صدر الدین علیپور با اشاره به ضرورت آموزش و فرهنگ سازی مدیریت صحیح پسماند برای اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: مهدها و مراکز آموزشی از جمله گروه های هدف هستند که ارائه آموزش های مرتبط با پسماند به این قشر زمینه ساز فرهنگ سازی در بین خانواده ها خواهد شد.

 علیپور در ادامه تصریح کرد: برپایی کارگاه های آموزشی، غرفه های بازیافت و اجرای گروه نمایش با مقوله آموزش  اصول حفاظت از محیط ‌زیست با محوریت مدیریت مطلوب پسماند از روش های آموزشی است که هر ساله با شروع ماه مهر در مدارس به اجرا در می آید.

وی با اشاره به تمهیدات این سازمان برای فرهنگ سازی و آموزش تفکیک پسماند از مبدا در بین دانش آموزان گفت: تنظیم تقویم آموزشی و توزیع اقلام تشویقی  در مدارس توسط ادارات مدیریت پسماند ، توزیع مخازن ویژه پسماند توسط این سازمان در بین مناطق 22 گانه، برگزاری تئاتر های آموزشی با محتوای تفکیک پسماند از مبدا در مدارس و مسابقات مربوط به موضوعات نمایش داده شده، برنامه ریزی برای جمع آوری پسماند خشک مدارس و ... از جمله برنامه های این سازمان در زمینه انتشار فرهنگ تفکیک در مبدا در مدارس است.

 علیپور ضمن دعوت از کلیه شهروندان برای پیوستن به پویش " #پس از این " که در راستای نهادینه کردن فرهنگ مدیریت پسماند و تکمیل آموزش های ارائه شده به شهروندان توسط این سازمان راه اندازی شده است، عنوان کرد: کاربران فضای مجازی می توانند پس از پیوستن به این کمپین  از امکانات آموزشی آن بهره مند شوند.

وی در ادامه  افزود: فاز دوم این کمپین اختصاص به موضوع آموزش مدیریت پسماند در مدارس داشته که در این فاز به انتشار مطالب آموزشی در زمینه "چطور دانش آموز محیط زیستی باشیم " پرداخته و در سه محور شامل توصیه های لازم در خصوص استفاده از لوازم التحریر با تولید پسماند کمتر، تشویق دانش آموزان به جدا سازی پسماند های تر و خشک خود در مدارس وعدم استفاده از کیسه های نایلونی و خوراکی های بسته بندی شده برای تغذیه، دانش آموزان را به کاهش تولید پسماند و مدیریت مطلوب آن دعوت کرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه خاطر نشان کرد: با شروع ماه مهر و فصل آغاز به کار مدارس کارشناسان اطلاع رسانی ادارات  مدیریت پسماند مناطق طبق برنامه زمانبندی شده،  در مدارس حضور یافته و با ارائه آموزش های چهره به چهره وگروهی با استفاده از ابزارهای کمک آموزشی و همراه با بازی ( به اقتضای سن مخاطب)اقدام به آموزش مفاهیم مرتبط به تفکیک در مبدأ می کنند.

علیپور در پایان یکی از اساسی‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل در جذب دانش آموزان به مدرسه را رعایت بهداشت محیط  و ظاهر آراسته و پاکیزه مدرسه برشمرد و افزود: در مدرسه ای که بهداشتی باشد و البته دانش آموزان در حفظ بهداشت و پاکیزگی آن سهیم باشند زمینه مناسبی برای یادگیری علوم و فنون فراهم می آید  و امکان پویایی و پیشرفت آنها نیز بیشتر خواهد بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب