امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42843 تاریخ انتشار: شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

داود عامری اعلام کرد؛

همایش آپارتاید علمی؛ صلح، عدالت و امنیت جهانی در تهران برگزار می گردد

مجمع جهانی صلح اسلامی همایش «آپارتاید علمی؛ صلح، عدالت و امنیت جهانی» ۱۹ آبان ماه در تهران برگزار می‌نماید.
همایش آپارتاید علمی؛ صلح، عدالت و امنیت جهانی در تهران برگزار می گردد
به گزارش خبرایران ، داود عامری دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی در جلسه شورای هماهنگی همایش آپارتاید علمی، صلح، عدالت و امنیت جهانی گفت: علم و فناوری ضمن این‌که می‌تواند به حفظ و توسعه صلح، عدالت و امنیت بین‌المللی منجر گردد، استفاده منفی و نامطلوب از آن نیز می‌تواند صلح و امنیت بین‌المللی را با چالش و خطر اساسی مواجه سازد.
دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی اظهار داشت که یکی از مهمترین ابعاد عدالت و شاید پیش نیاز آن برای توسعه در جهان امروز، «عدالت علمی» است که نه تنها با محدودیت و آسیب ساختاری روبروست، بلکه جهانیان شاهد بروز مظاهر نوینی از «آپارتاید علمی و فناوری» هستند.
وی افزود: دنیای امروز، آکنده از مشکلات و چالش های گوناگونی است که در پرتو کاستی ها، تبعیض‌ها ونابرابری‌های نهفته در ساختار و بافت زندگی بین المللی و نابسامانی در فرهنگ جهانی، گستره‌ای «جهانی» یافته اند. یکی از جدی‌ترین عرصه این چالش‌ها، آپارتاید علمی و تبعات آن در تحقق صلح عادلانه و امنیت جهانی است.
دکتر داود عامری در پایان گفت: محدودیت و تحریم علمی و فناوری، از جمله اقدامات نظام سلطه علیه صلح و عدالت در جهان است و این محدودیت‏ها علیه کشور‌ها و ملتهایی اعمال می‌شود که غرب قادر نبوده آن‌ها را تحت سلطه خود قرار داده و مدیریت جهانی خود را بر آن‌ها اعمال نماید.
مجمع جهانی صلح اسلامی درصدد است با برگزاری اینگونه همایش‌های علمی و نخبگی، ضمن تببین علمی چالش‌ها پیش روی صلح عادلانه در جهان، زمینه‌های تولید ادبیات مفهومی و گفتمان سازی در مقوله صلح و عدالت و ارایه آن به سازمان‌های جهانی و دستگاه‌های مسئول را فراهم آورد.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب