امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4290 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۶:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی؛

1+5 تسلیم ایران نشود/توافق با ایران، مشابه توافق با سوریه باشد/از استقلال کردستان عراق حمایت می‌کنیم

نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه در مجموعه‌ای مصاحبه‌ها در آستانه دور تازه مذاکرات هسته‌ای، به گروه 1+5 هشدار داد که در برابر ایران «تسلیم نشوند».
1+5 تسلیم ایران نشود/توافق با ایران، مشابه توافق با سوریه باشد/از استقلال کردستان عراق حمایت می‌کنیم
به گزارش خبر ایران، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه در چندین مصاحبه با رسانه‌های کشورهای گروه موسوم به 1+5، نسبت به «تسلیم» شدن این کشورها در برابر ایران در مذاکرات هسته‌ای هشدار داد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای از آخر این هفته در حالی بار دیگر در شهر وین برگزار می‌شود که بر اساس توافق موقت ژنو، طرفین تنها تا پایان تیر ماه برای دستیابی به توافق جامع مهلت دارند.

نتانیاهو که می‌گوید راهکار جامع باید توان غنی‌سازی ایران را به کلی برچیند، امروز تیمی از وزرا و نمایندگان سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل را برای رایزنی با مقامات آمریکایی راهی واشنگتن کرد. «یوال اشتاینیتز» وزیر اطلاعات رژیم‌صهیونیستی که این تیم را رهبری می‌کند، قرار است در این سفر با «وندی شرمن» مدیر سیاسی و «ویلیام برنز» معاون وزارت خارجه آمریکا که مسئولیت مذاکرات با ایران را بر عهده دارند، دیدار کند.

اشتاینیتز روز شنبه با قدردانی از واشنگتن به دلیل رایزنی «فشرده» با اسرائیل در مورد مذاکرات هسته‌ای، گفته بود: «اسرائیل تأثیر مثبتی بر شکل‌گیری توافق دارد، اما موضع اسرائیل این است که نباید اجازه داد ایران یک کشور آستانه هسته‌ای بماند.»

شبکه اسکای‌نیوز، از جمله شبکه‌هایی بود که نتانیاهو امروز با آن مصاحبه کرد. وی در بخشی از این مصاحبه، خواستار توافقی مشابه توافق تسلیحات شیمیایی سوریه با ایران شد. وی در این رابطه گفت: «توافق خوب، آن چیزی است که در سوریه حاصل شد. مواد شیمیایی و تجهیزات ساخت تسلیحات، برچیده و حذف شدند.»

نتانیاهو که پیشتر بارها خواستار توقف کامل غنی‌سازی در ایران شده بود، در این مصاحبه نیز در مورد باقی ماندن سانترفیوژهای ایران گفت: «این یعنی ایران می‌تواند هر وقت که خواست بازرسان را کنار بزند یا آن‌ها را فریب دهد و به سرعت به سمت تولید اورانیوم غنی‌شده‌ای پیش رود که برای ساخت بمب‌های اتم نیاز دارد.»

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی افزود: «آن‌ها می‌توانند ظرف چند هفته یا ماه این کار را انجام دهند. این برای بریتانیا، برای اروپا، برای ایالات متحده، برای روسیه، برای چین بد است، برای اسرائیل بسیار بد است و برای اعراب هم بد است. بد برای تمام دنیا.»

وی با شبکه سی‌ان‌ان هم مصاحبه کرد و در واکنش به گزارش‌های منتشر شده در مورد احتمال همکاری آمریکا و ایران در عراق، این اقدام را «غیرهوشمندانه» توصیف کرد و گفت تهران دشمن واشنگتن است و نباید این همکاری صورت گیرد.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی امروز همچنین در یک نشست امنیتی که در تل‌آویو برگزار شد، از استقلال کردستان عراق حمایت کرد و گفت: «ما باید... از خواسته استقلال کردی حمایت کنیم. آن‌ها مردمی هستند که تعهد سیاسی و میانه‌روی سیاسی خود را ثابت کرده و استحقاق استقلال سیاسی را دارند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب