امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42966 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درنشست خبری ایران ریتیل شو 2019 اعلام شد؛

شرکت های بزرگ و بین المللی صنعت خرده فروشی به دلیل تحریم درایران حضورموثری ندارند/ فروشگاه های زنجیره ای تامین 11 درصد سبد کالای خانواررا به عهده دارند/ سرمایه گذاری بخش خصوصی باید با حمایت های دولت و حاکمیت همراه باشد/ نیاز کشور به توسعه فناوری است

نخستین نمایشگاه مراکز خرید، مجتمع های تجاری و رویکردهای نوین صنعت خرده فروشی از 9 تا 12 آبان ماه در نمایشگاه بین المللی تهران سالن 5 برگزار می شود.
شرکت های بزرگ و بین المللی صنعت خرده فروشی به دلیل تحریم درایران حضورموثری ندارند/ فروشگاه های زنجیره ای تامین 11 درصد سبد کالای خانواررا به عهده دارند/ سرمایه گذاری بخش خصوصی باید با حمایت های دولت و حاکمیت همراه باشد/ نیاز کشور به توسعه فناوری است

به گزارش خبرنگارخبرایران ، نشست خبری «نخستین نمایشگاه مراکز خرید، مجتمع های تجاری و رویکردهای نوین صنعت خرده فروشی ایران ریتیل شو 2019» ، ظهر پنجشنبه 9 آبان ماه 1398 با حضور «شاهرخ کشاورز» مجری برگزاری ایران ریتیل شو 2019 و مدیر ماهنامه تجارت طلایی ،«محمد حسین اسمایی» مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای فامیلی و افق کوروش، «سام ضرابی» مشاور بین المللی صنعت خرده فروشی و قائم مقام مدیرعامل شرکت گلدیس تجارت، «محسن بهداری» مدیر پروژه میکا مال کیش،«محسن پوررضایی» مدیر مرکز تجاری گلشهر مشهد ،«حمید بهمنی» رئیس هیات مدیره شرکت زبراسیا و اصحاب رسانه درنمایشگاه بین المللی تهران برگزار ودراین نشست خبری «سام ضرابی» مشاور بین المللی صنعت خرده فروشی و قائم مقام مدیرعامل شرکت گلدیس تجارت اظهارداشت: صنعت خرده فروشی در ایران سابقه چندانی ندارد و با فاصله 50 ساله از صنعت خرده فروشی جهان حرکت می کند.

 

ضرابی: به دلیل تحریم و مقررات اقتصاد کشورشرکت های بزرگ وبین المللی صنعت خرده فروشی درایران حضورموثری ندارند

مشاوربین المللی صنعت خرده فروشی تصریح کرد: عقب ماندن از قافله صنعت خرده فروشی مدرن و بی توجهی به رویکردهای مدرن این صنعت موجب خسارت به زنجیره توزیع و فروش کالا و هدررفت منابع کشور می شود و ازاین جهت برگزاری چنین رویدادهایی برای اصلاح این وضعیت بسیار مفید و موثر است و در ایران مفهوم خرده فروشی مدرن ناشناخته است.

وی عنوان داشت: در دنیا این مفهموم به معنای فروش خوشحالی و تجربه خرید است و به همین دلیل توسعه صنعت خرده فروشی در کشورهای مدرن و حتی برخی کشورهای همسایه موجب افزایش رغبت مردم به خرید کالا از مراکز مدرن و کاهش اتلاف منابع و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی بیشتر در این کشورها شده است .

ضرابی ابرازداشت: درایران صنعت خرده فروشی در بهترین حالت خود، با کمک برخی پارتنرهای بین المللی سهم کوچکی از بازار را به خود اختصاص داده و بخش کمی از نیازهای مردم و سرمایه گذاران را پوشش داده است.

وی درپایان سخنان خود گفت: به دلیل تحریم و مشکلاتی که در قوانین و مقررات و ساختارهای اقتصاد کشور ما وجود دارد و شرکت های بزرگ و بین المللی صنعت خرده فروشی در ایران حضور موثری ندارند، نبود رقبای قدرتمند موجب شده است که به رغم تلاش های درخور تقدیر مجموعه هایی مثل هایپر استار و گلرنگ و افق کوروش ، صنعت خرده فروشی کشور ما هنوز تا رسیدن به جایگاه لازم فاصله زیادی داریم.

 

بهداری: عوامل بیرونی مثل تحریم باعث توقف ورود برندهای مطرح خرده فروشی به بازار ایران شده است

محسن بهداری مدیرپروژه میکا مال کیش نیز درادامه این نشست خبری اظهارداشتت : درمقطع کنونی عوامل بیرونی مثل تحریم باعث توقف ورود برندهای مطرح خرده فروشی به بازار ایران شده است.

وی تاکید کرد: در دل این تهدید فرصتی هم وجود دارد و آن این که برندهای داخلی صنعت خرده فروشی پتانسیل خوبی برای رشد داشته اند و بعضا از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده کرده اند. ضمنا برخی مناطق کشور ما کمتر تحت تاثیر تحریم قرارگرفته اند و از جمله منطقه آزاد تجاری کیش که پروژه بزرگ میکا مال در آن واقع شده به دلیل ماهیت آزاد این منطقه کمتر مورد تهاجم تحریم قرار دارد.

وی اضافه کرد: درکیش، شاهد انواع مختلف مال ها و مراکز تجاری هستیم و همان طور که مستحضرید این جزیره در حال تغییر فاز و توسعه صنعت گردشگری است، بر این اساس برخی مراکز تجاری مثل میکا مال یک بازار قابل توجه 2 میلیون نفری از افرادی که برای گردش به این جزیره سفر می کنند را بازار هدف خود می دانند.

بهداری درپایان گفت: کسب افتخارات متعدد توسط مجموعه میکا مال درحوزه مراکز تجاری که تجربه خوبی برای مشتری ایجاد می کنند و لزوم توجه به برندسازی و توسعه برند در صنعت خرده فروشی همیشه احساس میشود.

 

اسمایی:  فروشگاه های زنجیره ای تامین11 درصد سبد کالای خانوار را به عهده دارند

محمد حسین اسمایی مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای فامیلی و افق کوروش نیز در ادامه این نشست خبری با اشاره سهم مراکز تجاری و فروشگاه های زنجیره ای از خریدهای خانوار اظهارداشت: مشکلی که در صنعت خرده فروشی با آن مواجه هستیم این است که فروشگاه های زنجیره ای تامین11 درصد سبد کالای خانوار را به عهده دارند در حالی که در کشوری مثل ترکیه این عدد به 80 درصد نزدیک شده است.

مدیرعامل افق کوروش افزود: هر چه این سهم افزایش یابد با خرید باکیفیت تر و قیمت های شفاف تر و پاسخگویی بهتری از سوی زنجیره توزیع و فروش نسبت به مشتری و مصرف کننده مواجه خواهیم بود و فرضیه تعطیلی مراکز خرید کوچک و کاهش اشتغال با توسعه مال ها و مراکز تجاری بزرگ و فروشگاه های زنجیره ای به به نظرم رد است.

وی ادامه داد: روند توسعه روش ها و رویکردهای مدرن صنعت خرده فروشی قطعا به تحولاتی در کشور ما خواهد انجامید و بسیاری از مراکز سنتی را به تعطیلی سوق خواهد داد اما این به معنای کاهش اشتغال و کوچکتر شدن بازار خرده فروشی نیست چرا که مراکز مدرن تجاری و فروشگاه های بزرگ زنجیره ای علاوه بر ایجاد بهره وری در شبکه توزیع و فروش، گردش مالی و اشتغال مستقیم و غیرمستقیمی به مراتب بیشتر از فروشگاه های کوچک و سنتی ایجاد می کنند.

اسمایی تصریح کرد: خرده فروشان سنتی نیز با برخی راهکارها از جمله نزدیک شدن به هم و ایجاد زنجیره صنفی در مقام حفظ بازار خود و رقابت با مال ها هستند که این رقابت در کل به نفع مصرف کننده و اقتصاد کشور است و فروشگاه های فامیلی و افق کوروش با الگوبرداری از یک مجموعه ترکیه ای پا به عرصه صنعت خرده فروشی مدرن گذاشت ولی اکنون ما سطح فعالیت خود را در ایران از شرکت مذکور بسیار فراتر بردیم و در افق پیش رو توسعه بیشتری را نیز در این کسب و کار برای خودمان داریم.

 

پوررضایی: سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اشتغال و شکوفایی اقتصادی کشور باید با حمایت های دولت و حاکمیت همراه باشد

محسن پوررضایی مدیر مرکز تجاری گلشهر مشهد نیز درادامه این نشست خبری اظهارداشت: مرکز تجاری گلشهر مشهد مرتفع ترین مرکز تجاری شرق کشور است و سرمایه گذاری قابل توجه بخش خصوصی را در این حوزه به نمایش می گذارد. چرا که سرمایه گذاری بخش خصوصی باید با حمایت های دولت و حاکمیت همراه باشد تا این سرمایه گذاری ها به توسعه اشتغال و شکوفایی اقتصادی کشورما منتهی شود.

وی ادامه داد: برخی رویکردها در حوزه معماری و شهرسازی با منافع پایدار مردم درتضاد است وبرخی خیابان ها ماهیت تجاری و صنفی دارند و وجود مراکز خرید کوچک درآنها طبیعی است اما مجوز دادن به واحدهای صنفی کوچک در خیابان هایی که ماهیت تجاری ندارند نفع پایداری برای توسعه شبکه توزیع و فروش کشور ندارد.

مدیر مرکز تجاری گلشهر مشهد عنوان داشت: شهرمشهد ظرفیت عظیم در جذب توریست مذهبی داخلی و خارجی دارد و این ظرفیت می تواند اقتصاد این منطقه را متحول کند و تاثیر مثبت قابل توجهی بر اقتصاد کل کشور داشته باشد به شرط آن که سیاست گذاری های دولت در جهت تشویق سرمایه گذاری و جذب گردشگر به این منطقه باشد.

وی ابرازداشت: عراقی ها علاقه مندی خاصی به سرمایه گذاری درمشهد دارند. هرچند محدودیت هایی در این زمینه از نظر قانونی وجود دارد و خود عراقی ها هم تاکنون تمایل چندانی به سرمایه گذاری در مراکز تجاری نشان نداده اند اما با توجه به اشتراکات پررنگ فرهنگی بین دو کشور و حضور پرتعداد عراقی ها به عنوان زائر در مشهد، افق پیش رو در زمینه فعالیت اقتصادی آنها در مشهد امیدوار کننده است وخواهد بود.

 

بهمنی: نیاز کشور به توسعه فناوری های نوین در صنعت خرده فروشی احساس می شود

حمید بهمنی رئیس هیات مدیره شرکت زبراسیا نیز دراین نشست خبری اظهارداشت: نیاز کشور به توسعه فناوری های نوین در صنعت خرده فروشی احساس می شود. چرا که صنعت خرده فروشی در ایران در حال پوست انداختن است.

رئیس هیات مدیره شرکت زبراسیا تاکید کرد: دردوره گذار به رویکردهای مدرن، نیازمند فناوری هایی است که عملکرد این صنعت را مطابق انتظارات و نیازهای روز جامعه پیش ببرد.

بهمنی درپایان سخنان خود گفت: درنخستین نمایشگاه مراکز خرید، مجتمع های تجاری و رویکردهای نوین صنعت خرده فروشی ایران ریتیل شو 2019 ما از ارائه راهکارها و روش های مکانیزه استفاده از بارکد برای شناسایی و رهگیری کالا و دیگر فناوری های نوین مورد نیاز صنعت خرده فروشی و مراکز تجاری توسط شرکت زیراسیا رونمایی خواهیم کرد.

بنابراین گزارش، نخستین نمایشگاه مراکز خرید، مجتمع های تجاری و رویکردهای نوین صنعت خرده فروشی  از 9 تا 12 آبان ماه در نمایشگاه بین المللی تهران سالن 5 برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب