امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42984 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس انجمن صنفی امدادخودرو کشور اعلام کرد؛

رشوه های ۱۰۰ میلیون تومانی توسط مافیا امدادخودرو برای پرونده سازی رد و بدل میشود/باید رانت و مافیا در امدادخودرو شناسائی و نابودگردد. / ارائه گزارش تخلف به رئیس قوه قضائیه

رئیس انجمن صنفی امدادخودرو کشور با بیان اینکه ر‌انت و مافیا در صنعت امداد خودرو بیداد می‌کند، گفت: در این باره گزارشی به رئیس قوه قضائیه داده‌ایم .
رشوه های ۱۰۰ میلیون تومانی توسط مافیا امدادخودرو برای پرونده سازی رد و بدل میشود/باید رانت و مافیا در امدادخودرو شناسائی و نابودگردد. / ارائه گزارش تخلف به رئیس قوه قضائیه
سید مهدی حسینی در گفتگویی با بیان اینکه متأسفانه رانت و مافیا در صنعت امداد خودرو بیداد می‌کند، اظهار داشت: به تازگی در این باره گزارشی از تخلفات به رئیس قوه قضائیه ارائه داده‌ایم  و در این مافیا، یکسری از عوامل با استفاده از نام خودروسازان دخیل هستند همچنین  یکسری نیز ‌در این حوزه امتیازاتی دارند و قانون‌شکنی می‌کنند و حتی تا جائی که با کارت اخذ کارتهای ضابطین قضائی در دل این مافیا سوء استفاده می نمایند.
 
رئیس انجمن صنفی امدادخودرو کشور ادامه داد: از آن منظر که به تازگی قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور ‌‌در دایره خودروسازان به طور جدی ورود کرده‌اند، ضرورت دارد ‌به موضوع امداد خودروها هم در این بخش توجه کنند.
و باید مشخص شود این افراد یقه سفید از کجا و چگونه در دل امداد خودرو پیدا و رشد کرده اند.
وی با اشاره به اینکه برخی از این قانون‌گریزان که دولتی و قًضائی هستند و دستشان با مافیا گره خورده است چگونه تامین مالی میشوند 
متاسفانه افراد سودجو تحت لوای اشتراک امدادخودرو ارقام سنگینی را از مردم دریافت می‌کنند و طی پنج سال گذشته برای رد گمی با تشکیل یک ان جی یو و با همدستی دوستان دولتی و قضائی و یک حقوقدان اقدام به پرونده سازی برای بخش خصوصی مینمایند  ، وی افزود: ‌متأسفانه مبالغی به عنوان اشتراک از مردم گرفته می‌شود و شرکت‌هایی با نام خودرو سازان و یا وارد کنندگان خودرو  این اشتراک‌ها را بین 2 تا 3 میلیون تومان با برند گذاری می‌‌فروشند، حال درآمد حاصل از این موضوع اصلاً شفاف نیست، حتی مبالغ فروش آنان در اظهارنامه مالیاتی به صورت کامل ارائه نمی‌ شوند. در صورتیکه کل مبلغ را از صاحبان خودرو دریافت میشود .
 
وی تأکید کرد: وقتی شرکتی به اسم امداد خودرو حق اشتراک از مردم دریافت می‌کند حتماً باید بابت آن مبلغ‌ مالیات و ارزش افزوده پرداخت کنند که اصلاً چنین کاری انجام نمی‌دهند، البته چون حق اشتراک ۱ ساله بوده اینها با ترفنده استفاده از مدت ماه های مانده ،سال جاری از همان سال به  مالیات میزان درآمدها را اعلام می‌ کنند و ماه مانده در سال آتی را اعلام نمی کنند که مشخص نیست این پول در کجا و به چه منظوری بایکوت یا استفاده می‌ شود .
 
وی با بیان اینکه 20 میلیون دستگاه خودرو در کشور داریم، اظهار داشت: حال در نظر بگیرید اگر 200 هزار دستگاه از این تعداد خودرو، حق اشتراک امداد خودرو ‌پرداخت کنند، چه رقم بزرگی می‌شود و حال باید پرسید ایا آقایان‌ مالیات و ارزش افزوده آن را پرداخت می‌کنند یا خیر؟ و سپرده سال بعد در کجا ست ؟
 
رئیس انجمن صنفی امدادخودرو کشور ادامه داد: ما چون دست این افراد مافیا و رانت را در حوزه امداد خودرو رو کرده بودیم، آنها هم با قدرت خود، کمر به نابودی بخش خصوصی بسته اند که با تلاش خودمان و پیگیری از ‌قوه قضائیه، فعلاً مقابل‌ آنها ایستاد‌ه‌ایم.
لازم به ذکر است که این اتفاقات قبل از انتخاب رئیس محترم قوه قضائیه میباشد.
حسینی با بیان اینکه اصلاً وضعیت امداد خودرو شفاف نیست،‌گفت: به هر حال مردم به امداد خودرو نیاز دارند، یکسری از امدادخودروهای ،خودروسازان محصولات فروخته شده خودرا با توجه به دریافت ۳٪ از رقم خودرو موظف به گارانتی هستند، حال بخش خصوصی باید در آتش دسیسه یک سری افراد و مدیران سود جو بسوزند چون به مزاج آنان خوش نمی آیند؟
چون بخش خصوصی با شفافیت سخن میگوید باید به دلیل رو شدن دستان این مافیا و افراد و مدیران رانت محکوم به نابودی هستند.؟
* وزارت صنعت معدن و تجارت در سامان‌دهی امدادخودروها چه می‌کند؟
 
وی با بیان اینکه فعلاً ساماندهی و مدیریت امداد خودرو کشور تحت حاکمیت وزارت صنعت، معدن و تجارت، قرار دارد، اضافه کرد: متأسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت، ‌با توجه به نفوذ این عوامل رانت (نظیر ان جی او خودروسازان) و یک سری اشخاص غیر مرتبط، دستورالعملی هم درباره امداد خودرو تهیه کرده‌اند که اصلاً امداد خودروها در آن دخیل نبوده‌اند با اصرار یکی از کارشنایان  آماده  امضای وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت  هم بود که با اعتراض بنده به عنوان رئیس انجمن صنفی امدادخودرو کشور متوقف گردید .
 
وی ادامه داد: وقتی ما درباره این دستورالعمل که بدون حضور ما تهیه شده بود، اعتراض کردیم، ‌به تازگی از ما خواسته‌اند اصلاحیه آن دستورالعمل را بنویسیم و به آنها بدهیم، این دستورالعمل طوری مطرح شده بود که عوامل سوءاستفاده کنندگان قبلی رانت خود را داشته باشند و از مواد قانونی خدمات پس از فروش در آئین نامه که اصلا ارتباطی با امداد خودروهای بخش خصوصی را نداشته تبعیت مینمود که خود یعنی نابودی بخش خصوصی .
 
حسینی اضافه کرد: خدمات پس از فروش نمی‌تواند در امداد خودرو دخالت داشته باشد اما متأسفانه امتیازاتی به آقایان در وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت با توجه به سوابق گذشته و ارتباط  داده می‌شود. 
ایشان اشاره کرد: من فقط میخواهم بدانم در طی این ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته این دایه های دلسوز تر از مادر برای رشد و تکامل  امداد خودرو چه کرده اند ؟ در صورتیکه انجمن صنفی امداد خودرو کشور در طی ۵ سال تاسیس خود رشته امدادگری را برای اولین بار در سازمان فنی و حرفه ای استاندار سازی نمود و حتی کتاب آن جهت تدریس و امتحان دریافت گواهینامه چاپ نمود و الان رشته ای بنام امدادگری داریم و افراد می توانند با ثبت نام در سایت فنی و حرفه ای مدرک اخذ نمایند و از سوی دیگر بیمه تامین اجتناعی امدادگران در حال انجام هست که تا بحال هیچ اقدامی صورت نگرفته بود به غیر از آنکه مافیا با مکاتبات خواستار جلوگیری این اعمال خیر بودند 
 
* رونمایی از اپلیکیشن پیشرفته امدادخودرو کشور تا دوماه آینده
 
وی با بیان اینکه اپلیکیشن رسمی امداد خودرو کشور تا دو ماه آینده آماده می‌شود و در دسترس عموم قرار می‌گیرد،‌ اظهار داشت: بدین ترتیب در بحث ساماندهی امداد خودروها مردم در آینده نزدیک، سردرگم نخواهند بود و با امداد خودروهای معتبر در ارتباط خواهند بود .
 
وی با بیان اینکه حدود ۴۵شرکت مجاز که مجوز از متولی قبلی  در حوزه امداد خودرو وجود دارد، اضافه کرد: نبود نرخ مصوب و مشخص برای امدادرسانی به خودروها موجب شده بود مردم با سردرگمی مواجه باشند اما در اپلیکیشن جدید همه این مشکلات رفع شده است.
 
وی با اشاره به اینکه ان شاالله برای اولین بار اقدام به تعیین نرخ مصوب برای خدمات شرکت‌های امدادخودرو گردد ، اضافه کرد: در حال حاضر شرکت‌های مجاز براساس قیمت‌ های مصوب چند گذشته به مردم خدمات رسانی می‌کنند‌. که خود باز جای سوال دارد ؟
 
‌وی اضافه کرد: با ادامه تخلفات در حوزه‌امدادخودرو از سوی قانون‌‌شکنان، فقط مردم هستند که هزینه حضور شرکت‌های غیرمجاز و وجود جریان مافیا و رانت در این حوزه را می‌پردازند.
 
وی با اشاره به نارضایتی‌های مردمی از ارائه خدمات نامناسب شرکت‌های امدادخودرو غیرمجاز، گفت:تخلفات شرکت‌های غیر مجاز در این حوزه موجب شده است که خدمات‌رسانی حدود 11000 نفر امدادگر فعال در صنف با چالش مواجه شوند و بدنام شوند.
در پایان وی اشاره نمود : خواسته ما از ریاست محترم قوه قضائیه جناب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی شفاف و روشن است:
۱- شناسائی مافیا و رانت 
۲- یقه سفید ها با نام ضابطین قضائی و مجهز به (دارای کارت شناسائی و اسلحه و دسبند و شوکر و اسپره )در بدنه یک شرکت امدادخودروی خودروساز چه میکنند؟ و با چه حکمی اقدام به بازداشت و تهدید غیر قانونی میکنند؟
۳- ارتباط مافیا و وجود افراد در دوایر دولتی و قضائی با گروه رانت چیست؟
۴- چرا مافیا و رانت خواران اسرار بر حاکمیت دارند؟
۵- علت سنگ اندازی برای ثبت مجمع این انجمن از یکسال و نیم پیش چیست و مکاتبات چه کسانی در این امر وجود دارد؟
۶- رشوه ۱۰۰ میلیون ریالی به چه منظور می باشد؟(صورتجلسه ۱۶ شاهد موجود است)
۷- پرونده سازی ها چرا در یک شعبه مشخص و توسط یک شخص تشکیل و رسیدگی می شود و مکاتبات چه کسانی به کذب در آن موجود هست ؟
۸- چگونه و چه عاملی باعث میشود یک بازپرس دستور قضای بازپرس دیگر را نقض کند ؟ درصورتیکه نقض دستور وجاهت قانونی ندارد و خلاف قانون میباشد؟
۹-و .......
 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب