امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43028 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا عباسیان‌فر در نشست خبری اعلام کرد؛

راه اندازی خط تولید شکلات با سرمایه‌گذاری ۶ میلیون یورویی درمینو/ تولید۶۰۰ محصول در گروه صنعتی مینو/ تنش‌های سیاسی و فشارهای بین‌المللی ازمشکلات واحدهای تولیدی است/ گروه صنعتی «مینو» در خرید مواداولیه با مشکل افزایش چند برابری نرخ‌ها مواجه است

مدیرعامل گروه صنعتی مینوگفت: تنش‌های سیاسی و فشارهای بین‌المللی نیز از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی است به‌طوری‌ که نوسان ارزی سال‌های اخیر باعث شده تا گروه صنعتی «مینو» در خرید مواداولیه با مشکل افزایش چند برابری نرخ‌ها مواجه شود.
راه اندازی خط تولید شکلات با سرمایه‌گذاری ۶ میلیون یورویی درمینو/ تولید۶۰۰ محصول در گروه صنعتی مینو/ تنش‌های سیاسی و فشارهای بین‌المللی ازمشکلات واحدهای تولیدی است/ گروه صنعتی «مینو» در خرید مواداولیه با مشکل افزایش چند برابری نرخ‌ها مواجه است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «شصتمین سالگرد تأسیس شرکت مینو» امروز دوشنبه 13 آبان ماه 1398 با حضور«علیرضا عباسیان‌فر» مدیرعامل گروه صنعتی مینو  ،«محمدحسین یوسف خزرایی» مدیرعامل شرکت پخش مویرگی قاسم ایران از زیرمجموعه‌های گروه مینو ، «وحید هوشنگ‌نژاد» مديرعامل شركت پارس مينو ، «محمدتقی قلندر لکی» مدیرعامل شرکت صنعتی مینو خرمدرهو اصحاب رسانه در شرکت مینو برگزار و دراین نشست خبری «علیرضا عباسیان‌فر» مدیرعامل گروه صنعتی مینو اظهارداشت: برنامه توسعه ۲۰ ساله‌ای برای شرکت طراحی و تدوین‌ شده که شامل سرمایه‌گذاری برای بهبود وضعیت موجود، ورود خطوط جدید، بازسازی و بهسازی خطوط کنونی، تکمیل زنجیره تأمین و تولید سایر محصولات غذایی است.

 عباسیان فر مشتریان وفادار، کارکنان پرتلاش و سهامداران را سه رکن اصلی گروه صنعتی «مینو» برشمرد و تصریح کرد: اگرچه تنگناهای معیشتی و وضعیت اقتصادی دشوار سال‌های اخیر، منجر به کاهش قدرت خرید برخی از دهک‌های درآمدی جامعه شده است اما شرکت مینو با قیمت‌گذاری منصفانه و کمترین افزایش نرخ، تلاش دارد تا این محصولات از سبد مصرفی خانوارها حذف نشود.

وی بابیان اینکه دولت مالکیت این شرکت را از سال ۵۹ تا ۸۰ بر عهده داشت یادآور شد: در زمان تصدی دولت، اقدام قابل‌توجهی جهت نوسازی و بازسازی خطوط تولید نشد که همین مسئله متأسفانه منجر به فرسودگی آن شد و پس از اجرای اصل ۴۴ و واگذاری شرکت‌های دولتی، مالکیت گروه «مینو» نیز به بخش خصوصی منتقل شد و از سال ۸۳ سرمایه‌گذاری‌های بزرگی جهت نوسازی، بهسازی و تنوع محصولات با اجرای بالغ‌ بر ۱۰۰ پروژه کوچک و بزرگ صورت گرفت.

مدیرعامل گروه صنعتی «مینو» به بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها طی اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور خط تولید آدامس بدون قند با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون یورویی در سال ۸۹ راه‌اندازی شد که این خط تولید در دنیا کم‌نظیر است.

وی ادامه داد: خط تولید شکلات با سرمایه‌گذاری ۶ میلیون یورویی، خط تولید اسنک با سرمایه‌گذاری ۵/۵ میلیون یورویی، تولید سافت ژل با ظرفیت تولید ۶۰ میلیون عدد در سال ازجمله این سرمایه‌گذاری‌هاست.

عباسیان‌فر با اشاره به میزان صادرات محصولات گروه صنعتی مینو گفت: کشورهای همسایه، حوزه خلیج‌فارس، کشورهای حوزه سی آی اس، کانادا و حتی اروپا بازارهای هدف صادراتی این شرکت محسوب می‌شوند و ۶۰۰ محصول در این گروه تولید می‌شود و از این تعداد ۴۰۰ محصول غذایی و ۲۰۰ محصول آرایشی و بهداشتی است.

مدیرعامل گروه صنعتی «مینو» در ادامه به مشکلات پیش‌روی فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت: قوانین سخت گیرانه بیمه، مالیات‌های چندباره و تعارضات و تعدد قوانین، کارآفرینان را با چالش‌های بسیاری مواجه کرده که از دولت انتظار داریم این موانع را برطرف کند.

وی به تأثیر عوامل بیرونی بر فعالیت بنگاه‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: تنش‌های سیاسی و فشارهای بین‌المللی نیز از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی است به‌طوری‌ که نوسان ارزی سال‌های اخیر باعث شده تا گروه صنعتی «مینو» در خرید مواداولیه با مشکل افزایش چند برابری نرخ‌ها مواجه شود.

عباسیان‌فر ادامه داد: هرچند قیمت نهاده‌های تولید ما در سال گذشته بین ۶۰ تا ۲۷۰ درصد افزایش یافت اما تمام تلاشمان را کردیم تا با لحاظ کردن کمترین حاشیه سود، محصولات شرکت با کمترین افزایش قیمت به دست مصرف‌کننده برسد و کالاهای ما تبدیل به اجناس لوکس برای طبقه‌های کم‌درآمد نشود.

وی با اشاره به تاریخچه تأسیس و فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه مینو گفت: این برند یک نشان تولیدی بین نسلی است و اطمینان و وفاداری مردم طی این سال‌ها به این برند، اصلی‌ترین سرمایه ما محسوب می‌شود.

عباسیان‌فر با اشاره به تاریخچه تأسیس مینو اظهارکرد: گروه صنعتی مینو یک هولدینگ بزرگ است که با مدیریت ۱۲ شرکت فرعی درزمینهٔ تولید محصولات غذایی و بهداشتی و دارویی و توزیع و پخش فعالیت می‌کند.

وی افزود: این شرکت در ۱۶ آبان سال ۱۳۳۸ فعالیت خود را در کیلومتر ۱۰ جاده مخصوص کرج با تولید آبنبات و تافی کره‌ای آغاز کرد و در سال ۱۳۴۶ و همزمان با تأسیس بورس، جزو نخستین شرکت‌های ایرانی بود که وارد بازار سرمایه شد و شرکت صنعتی پارس مینو، شرکت قاسم ایران و شرکت صنعتی مینو (خرمدره)، شرکت دارویی مینو، شرکت صنایع غذایی مینو شرق و شرکت صنایع غذایی مینو فارس از جمله بزرگ‌ترین شرکت‌های این هولدینگ بزرگ صنعتی است.

 

هوشنگ‌نژاد :  تلاشمان براین است تا منافع سهامداران توسط عده‌ای سودجو با سفته‌بازی و ایجاد حباب به خطر نیفتد

وحید هوشنگ‌نژاد مديرعامل شركت پارس مينو نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: ما دو خواسته از دولت در زمینهٔ قوانین مالیاتی داریم، نخست اینکه قانون مالیات بر ارزش‌افزوده همانند الگوی مرسوم جهانی اجرا شود و دوم اینکه افزایش پلکانی و ضریب سالانه آن کنترل‌ شده باشد تا آسیبی به فعالیت شرکت‌ها وارد نشود.

وی در خصوص وضعیت بورسی شرکت مینو نیز گفت: تمام تلاشمان براین است تا منافع سهامداران توسط عده‌ای سودجو با سفته‌بازی و ایجاد حباب به خطر نیفتد.

 

قلندر لکی: برای نسل جدید و جوانان محصولات تازه با بسته‌بندی جدید عرضه کنیم

محمدتقی قلندر لکی مدیرعامل شرکت صنعتی مینو خرمدره نیز درادامه این نشست خبری با اشاره به نوستالژی برند مینو اظهارداشت: پیوند چند نسل با محصولات این شرکت ما را بر آن داشت تا بسته‌بندی محصولات قدیمی را همچنان حفظ کنیم و برای نسل جدید و جوانان محصولات تازه با بسته‌بندی جدید عرضه کنیم.

 

خزرایی: شرکت قاسم ایران روزانه بیش از ۶۰۰ محصول گروه صنعتی مینو را در نقاط مختلف کشور در۱۱۰ هزار فروشگاه توزیع می‌کند

محمدحسین یوسف خزرایی مدیرعامل شرکت پخش مویرگی قاسم ایران از زیرمجموعه‌های گروه مینو نیز در این نشست خبری اظهارداشت: شرکت قاسم ایران با داشتن ناوگان حمل‌ونقل باری گسترده و داشتن بیش از ۳۵۰ هزار مترمربع انبار استاندارد نگهداری محصولات غرایی و دارویی در کشور به‌صورت روزانه بیش از ۶۰۰ محصول گروه صنعتی مینو را در نقاط مختلف کشور به‌صورت مویرگی در بین ۱۱۰ هزار فروشگاه توزیع می‌کند.

وی درپایان نشست خبری با اشاره به اقدامات این شرکت در خدمات‌رسانی مطلوب به مردم گفت در چالش کمبود شکر طی ماه مبارک رمضان امسال، شرکت قاسم‌ایران با به‌کارگیری تمامی امکانات و تجهیزات خود و عرضه روز انه بیش از هزارتن شکر از محل مواد اولیه شرکت‌های گروه صنعتی مینو برای رفع این مشکل با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران به یاری مردم شتافت و آمادگی دارد هرگاه اقتصاد کشور در زمینه توزیع بهینه و هدفمند کالاهای اساسی با مشکل روبه‌رو شود، به یاری مردم بشتابد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب