امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43036 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۹:۴۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

طرح مزرعه دانش آموزی در منطقه21 کلید خورد

خبرایران: مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه21 اقدام به اجرای "طرح مزرعه دانش آموزی" به صورت پایلوت در دبستان دخترانه انصار یک کرد.
طرح مزرعه دانش آموزی در منطقه21 کلید خورد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه21، سیاوش زابلی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه با اعلام مطلب فوق گفت: با عنایت به ایام فعالیت مدارس و اهمیت پرورش مهارت ورزی در بین کودکان و دانش آموزان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز این منطقه اقدام به اجرای "طرح مزرعه دانش آموزی" در دبستان دخترانه انصار یک کرد.

وی در ادامه افزود: این طرح خلاقانه و محیط زیستی در زمینی به مساحت 4مترمربع و با مشارکت فعال 33نفر از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی دبستان دخترانه انصار یک صورت پذیرفت.

این مقام مسئول در تشریح اجرای "طرح مزرعه دانش آموزی" در منطقه21 یاداور شد: ابتدا زمین مذکور با افزودن خاک و کود تقویتی و سپس کرت بندی آماده کاشت شد، سپس دانش آموزان اقدام به کاشت بذرهای مختلف گیاهی که باتوجه به شرایط فصل پاییز و سرما انتخاب شده بودند از جمله تربچه، کاهو و تره کرده و آموزش های لازم در زمینه مراقبت های پس از کاشت تا زمان برداشت محصول را نیز از آموزش دهندگان دریافت کردند.

زابلی هدف از اجرای "طرح مزرعه دانش آموزی" در منطقه21 را مهارت آموزی دانش آموزان در زمینه کشت و زرع و توجه به اهمیت کشاورزی به عنوان یکی از ارکان اصلی رشد و توسعه جوامع عنوان کرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب