امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 432 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جزئیات تفاهم علمی با محیط زیست؛

حمایت مالی از طرح های پژوهشی مقابله با آلودگی هوا/ اعطای تسهیلات به محققان محیط زیست

خبرایران : با امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان محیط زیست و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور کاهش آلاینده‌های خاک، آب و هوا، گرنت پژوهشی به پژوهشگران برتر حوزه محیط زیست احیا شد که بر این اساس از سوی معاونت علمی به برترین‌های این حوزه اعطا خواهد شد.
حمایت مالی از طرح های پژوهشی مقابله با آلودگی هوا/ اعطای تسهیلات به محققان محیط زیست

به گزارش خبرایران، صبح امروز پنج شنبه با حضور دکتر سورنا ستاری- معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست تفاهم نامه همکاری به منظور تحول دانش بنیان در زمینه سیاستگذاری و برنامه ریزی‌های زیست محیطی کشور به امضا رسید.

دکتر مهناز مظاهری- معاون پژوهش وفناوری سازمان زیست محیطی تقویت زیر ساخت‌های تحقیقاتی- عملیاتی مربوط به حفاظت از تنوع زیستی، آمایش سرزمین، کنترل، کاهش و حذف آلودگی‌های اثر گذار را از دیگر اهداف این تفاهم نامه ذکر کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه سازمان محیط زیست متعهد شد تا در زمینه مقابله با ریزگردها، اقتصاد سبز و کاهش آلودگی‌های کلان شهرها و تنظیم موتورخانه‌های خانگی و تجاری اقدام کند.

وی پیشگیری و کنترل آلودگی منابع آب و بازنگری طرح‌های پژوهشی کلان را از دیگر تعهدات این سازمان نام برد و ادامه داد: علاوه بر این سازمان متعهد به ایجاد کارگروهی برای ارزیابی و معرفی شرکت‌های دانش بنیان به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

مظاهری ایجاد دفتر محیط زیست پایدار را از تعهدات معاونت علمی دانست و اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه معاونت علمی متعهد شد تا از نهادهای توانمند و دانش بنیان کشور در اجرای طرح‌های کاربردی در حوزه‌های فناوری‌های محیط زیست مانند مالچ‌های بیولوژیکی در مقابله با ریزگردها، انرژی‌های پاک متناسب با شرایط طبیعی مناطق مختلف کشور و پاکسازی آلاینده های محیط زیست حمایت مادی و معنوی کند.

معاون پژوهش وفناوری سازمان زیست محیط احیای گرنت پژوهشی به پژوهشگران این حوزه را از اقدامات دولت یازدهم عنوان کرد و در این باره توضیح داد: بر اساس این تفاهم نامه قرار است گرنت پژوهشی به 3 نفر از برندگان رتبه اول جایزه ملی محیط زیست از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعطا شود.

وی با تاکید بر اینکه تاسیس مرکز ملی تنوع زیستی و ایمنی زیستی و همکاری در ایجاد پژوهش سرای محیط زیست را از تعهدات مشترک هر دو طرف دانست و خاطر نشان کرد:  دستور العمل اجرایی تفاهم نامه ظرف مدت 3 ماه با همکاری اعضایی که از سوی دو طرف معرفی می‌شود تهیه و در اولین نشست مشترک به تصویب خواهد رسید.

مظاهری مدت اجرای این تفاهم نامه را 5 ساله ذکر کرد و یادآور شد: به منظور اجرای مناسب مفاد این تفاهم نامه کارگروهی متشکل از نمایندگان ثابت تام الاختیار از سوی هر دو طرف تشکیل خواهد شدکه مسئولیت برنامه ریزی و نظارت بر حسن انجام تفاهم نامه را بر عهده دارند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب