امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4320 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس کل دادگستری استان تهران ؛

زندان جای بدهکاران نیست

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در برنامه پایش شب گذشته در شبکه یک سیما گفت: به مردم می‌گویم که ما باید به این موضوع اذعان کنیم که زندان جای افراد بزهکار است نه بدهکار.
زندان جای بدهکاران نیست

به گزارش خبرایران از روابط عمومی ستاددیه کشور، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: زندان برای بزهکاران، سارقان، اراذل و اوباش است که امنیت جامعه را به خطر انداخته‌اند که سیاست قوه قضاییه هم برخورد با این افراد است.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: ما از مردم سوال می‌کنیم آیا زندانی کردن بدهکار برای مردم پول می‌شود؟ اگر بدهکاری به زندان برود برای فرد طلبکار پول می‌شود؟

اسماعیلی گفت: ما در ارتباط با بدهکاران سیاستمان این است که بدهکارانی که معلوم باشد پول دارند و اموالی برای انها متصور باشند را فرض بر تمکن می‌گیریم و به زندان می‌فرستیم تا پول مردم را بدهند.

عضو هیئت امنای ستاددیه کشور افزود: اما تذکر ما و توصیه ما به مردم این است که مردم باید در تنظیم قرارداد‌ها و اخذ تضمین‌های لازم تمام توجه خود را داشته باشند تا بعد از نوشته شدن قرارداد افراد دچار مشکل نشوند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه مردم می‌گویند فرد بدهکار را بازداشت کنید تا مجبور شود پولش را بدهد موضوع صحیحی نیست.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اگر فردی برای فرار از دادن بدهی خود معامله به قصد فرار از دین کند ما مال را توقیف کرده و برای فرد حتی مجازات حبس هم در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره نزول خواری نیز گفت: ما قانون دربراه برخورد با نزول خواری داریم اما اثبات نزول خواری سخت و ناممکن است.

اسماعیلی گفت: ما نمی‌گوییم امکان ندارد که بتوان به این موضوعات رسیدگی کرد چه بسا همین امروز هستند زندانیانی که به خاطر نزول خواری به زندان رفته اند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب