امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43245 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۹:۴۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در دانشگاه بقیه‌الله(عج)؛

کنگره بین‌المللی ICMM با حضور وابستگان نظامی ۳۰ کشور جهان برگزار می‌شود

خبرایران: دبیر اجرایی کنگره ICMM دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) گفت که این کنگره با حضور وابستگان نظامی ۳۰ کشور جهان از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۴ آذر در سالن همایش‌های صدرا دانشگاه جامع بقیه‌الله (عج) برگزار می‌شود.
کنگره بین‌المللی ICMM با حضور وابستگان نظامی ۳۰ کشور جهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرایران، دکتر محمدرضا نورانی با اشاره به تاریخچه تأسیس کمیته بین المللی طب نظامی اظهارداشت: پس از جنگ جهانی اول به دنبال ایجاد ناهماهنگی‌هایی که برای درمان مجروحین جنگی وجود داشت، مسئولین بهداری نظامی کشور‌های درگیر در جنگ کمیته‌ای تحت عنوان کمیته بین‌المللی طب نظامی را با نشان اختصاری ICMM تأسیس کردند.

وی افزود: کنگره بین‌المللی ICMM با حضور وابستگان نظامی ۳۰ کشور جهان از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۴ آذر در سالن همایش‌های صدرا دانشگاه جامع بقیه‌الله (عج) برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره ICMM دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) ادامه داد: اکثر کشور‌های دنیا عضو این کمیته هستند و ایران هم در حدود سه سال است که به عضویت کمیسیون آسیا و اقیانوسیه کمیته بین المللی طب نظامی درآمده است.

نورانی اظهار داشت: برای تقویت توانمندی‌های پزشکی در حوزه درمان مجروحین جنگی در طول سال کنگره‌های متعددی از سوی کمیته و کمیسیون‌های منطقه‌ای در سراسر جهان برگزار می‌شود که هم اکنون مسئولیت کمیته آسیا و اقیانوسیه کمیته طب نظامی بر عهده جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و بر همین اساس در طول دو سال باید ۱۱ برنامه در کشورمان با محوریت طب نظامی به اجرا دربیاید.

وی با بیان اینکه از این تعداد برنامه سهم دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) اجرای ۳ برنامه بین المللی است افزود: نخستین برنامه، کارگاهی آموزشی در حوزه‌های شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ای و ارتباط این‌ها با پزشکی نظامی است؛ این کارگاه از ۴ الی ۹ آذر ماه با ظرفیت ۳۰ نفر برگزار می‌شود و در روز پایانی با اجرای مانور میدانی مصدومین شیمیایی همراه خواهد بود.

دبیر اجرایی کنگره ICMM دانشگاه بقیه الله (عج) ادامه داد: کارگاه دوم کارگاه مدیریت تروما است که در روز‌های ۱۰ و ۱۱ آذرماه با هدف آشنایی با روش‌های جدید مدیریت و برخورد با تروما‌های مختلف برگزار می‌شود؛ همچنین سومین برنامه کارگاه اخلاق در پزشکی نظامی است که روز‌های ۱۲ و ۱۳ آذرماه با محوریت اخلاق پزشکی از دیدگاه دین اسلام برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۲ مهمان خارجی از کشور‌های لبنان، پرتقال، ایتالیا، سنگاپور، عمان، کامرون و نیجریه در کنگره ICMM شرکت خواهند کرد افزود: جمهوری اسلامی ایران تجارب بسیار زیادی در icmm دارد و آنچه که ایران را در دنیا شاخص کرده است در زمینه مجروحین شیمیایی می‌باشد که همین امر باعث شده از کشور‌های دیگر مکررا به ما مراجعه کنند تا برایشان دوره‌های آموزشی برگزار کنیم.

نورانی تصریح کرد: به جرئت می‌توان گفت قوی‌ترین کار‌های علمی و درمانی در دنیا در زمینه مجروحین شیمیایی در ایران انجام می‌شود و بیشترین تحقیقات در این حوزه نیز در کشور ما صورت گرفته است و اکثر مقالاتی که با این موضوع منتشر شده مربوط به دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) است که این عوامل باعث شده تا پزشکان و دانشمندان فعال در حوزه درمان مجروحین شیمیایی علاقه بسیاری برای حضور در کارگاه‌هایی که جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌کند داشته باشند و از تجارب عملی ماه بهره‌مند شوند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب