امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43325 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درجلسه ستاد شهرهوشمند در منطقه 19 صورت گرفت:

تبادل تفاهم نامه شهرداری منطقه19 و سازمان فناوری اطلاعات درخصوص اجرای شهر هوشمند

خبرایران : شهردار منطقه 19 در نخستین نشست ستاد شهر هوشمند در این منطقه گفت: باید بسترهای فرهنگی لازم برای تحقق این طرح در مناطق جنوبی فراهم شود.
 تبادل تفاهم نامه شهرداری منطقه19 و سازمان فناوری اطلاعات درخصوص اجرای شهر هوشمند
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، علی توکلی با بیان این مطلب افزود: اداره همه مناطق شهر تهران با یک نسخه واحد ممکن نیست و در این بحث نیازمند توجه ویژه تری به مناطق جنوبی شهر تهران هستیم.
 
وی با تأکید بر بسترسازی و ایجاد زمینه های فرهنگی برای اجرای طرح هوشمندسازی در این منطقه اظهار کرد: توسعه ابزارهای هوشمند در شهر تهران می تواند به کاهش هزینه ها و دسترسی سریعتر شهروندان به اطلاعات و رفع نیازهای آنها منجر شود.
 
در این نشست محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نیز با اشاره به لزوم داشتن یک نگاه کلان در حوزه شهر هوشمند تصریح کرد: بخشی از پروژه های این طرح باید متمرکز انجام شود و بخش دیگری نیز امکان تکثر و اجرا را به صورت بخشهای مستقل دارد.
 
به گفته وی برنامه تهران هوشمند در 5 سرفصل کلیدی شهروند هوشمند و خدمات دیجیتالی، تحول دیجیتالی شهرداری تهران، توسعه خدمات ایمنی و انرژی و محیط هوشمند، مدیریت هوشمند تورهای درون شهری و برنامه تهران نوآور تعریف شده که نیازمند یکپارچگی، استاندارد و نظم بین این مباحث است.
 
براساس این گزارش تشکیل ستاد شهر هوشمند در منطقه، هوشمند سازی پارکینگ های شهرداری، نصب پنل خورشیدی در پارکینگ منطقه برای تولید انرژی، راه اندازی 430 پایه سولار در بوستان ولایت و نصب آبگرمکن خورشیدی در تعدادی از ساختمان های منطقه و معرفی ساختمان شهربانوی بوستان ولایت به عنوان نخستین مرکز رشد ویژه بانوان ازجمله اقدامات اجرایی در راستای هوشمندسازی منطقه هستند.
 
در پایان این نشست تفاهم نامه توسعه همکاری های مشترک در حوزه برنامه تهران هوشمند بین شهرداری منطقه 19 و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران مبادله شد.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب