امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4334 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل ستاد دیه کشور؛

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با 430 میلیارد تومان / سه میلیارد و 600 میلیون تومان کمک های خرد مردمی / برگزاری جشن گلریزان در ماه رمضان

سیداسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه هفت هزار و 500 زندانی جرایم غیرعمد منتظر جشن های گلریزان هستند، گفت: آزادی این تعداد نیاز به 430 میلیارد تومان پول دارد.
آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با 430 میلیارد تومان / سه میلیارد و 600 میلیون تومان کمک های خرد مردمی / برگزاری جشن گلریزان در ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرایران، «سیداسدالله جولایی» مدیرعامل ستاد دیه کشور روز سه شنبه در نشست خبری افزود: از این مبلغ، 200 میلیارد تومان بر اساس قانون بودجه سال 93، تسهیلات قرض الحسنه بانک های ملت، رفاه، تجارت و صادرات با کارمزد چهار درصد است. همچنین از این تعداد زندانی، یکهزار و 400 نفر دیه تصادفات، 200 نفر دیه غیرعمد، دو هزار نفر بدهکاران مهریه، سه هزار و 450 نفر محکومان مالی و 450 نفر نیز محکومان نفقه هستند.

 

** چهار استان با بالاترین کمک های مردمی برای آزادی زندانیان

 

جولایی با بیان اینکه استان های اصفهان، تبریز، فارس و خراسان رضوی بیشترین کمک های میلیاردی را برای زندانیان جرایم غیرعمد دارند، افزود: در استان هایی مانند سیستان وبلوچستان که منطقه محروم هستند، سال گذشته 11 جشن گلریزان برگزار شد که بیش از یک میلیارد تومان کمک کردند و امسال نیز در این استان 14 جشن گلریزان داریم.

وی بوشهر را نیز از استان هایی بیان کرد که با توجه به وجود مردم فقیر آن، 23 جشن گلریزان برگزار می کند.

به گفته جولایی، مردم تهران نیز سال گذشته در مراسم گلریزان، دو میلیارد تومان در ارتباط با زندانیان مهریه کمک کردند.

وی همچنین ایلام را از استان های ضعیف در بحث جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نام برد.

 

** سه میلیارد و 600 میلیون تومان کمک های خرد مردمی

 

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه مردم سال گذشته از طریق «آی تی ام» ها، سه میلیارد و 600 میلیون تومان به ستاد دیه کمک کردند، گفت: مردم می توانند حتی کمک های زیر میلیونی(خرد) برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ارائه کنند.

جولایی همچنین با بیان اینکه مردم می توانند از طریق خودپردازهای ملت، رفاه، تجارت و صادرات به حساب های ستاد دیه پول واریز کنند، افزود: شماره حساب 74 / 74 نزد بانک ملت شماره مرکزی، شماره حساب 7777 نزد بانک تجارت شعبه مرکزی، شماره حساب 2240 نزد بانک رفاه شعبه مرکزی، شماره حساب 0155550000004 بانک ملی شعبه طالقانی و حساب ارزی به شماره 30025512 بانک ملی، شماره حساب های هستند که مردم می توانند پول واریز کنند.

 

** برگزاری جشن گلریزان در ماه رمضان

 

وی با بیان اینکه در ماه رمضان، جشن گلریزان برای نجات زندانیان غیرعمد برگزار می شود، افزود: جشن گلریزان امسال با شعار «بهار رهایی با گل احسان توست» در 180 نقطه کشور برگزار می شود.

 

** جمع آوری 5 / 74 میلیارد تومان کمک های مردمی

 

جولایی با بیان اینکه سال گذشته 5 / 74 میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری شد، ادامه داد: این مبلغ صرف آزادی هفت هزار و 735 نفر شد که رقم بدهی آنان 834 میلیارد تومان بود که با ورود ستاد دیه و بخشش هایی که مردم انجام دادند، این رقم به 300 میلیارد تومان کاهش یافت.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: امسال به دلیل مشکلات اقتصادی دولت، ستاد دیه کشور از دریافت مبلغی حدود 200 میلیارد تومان در قالب بودجه سالانه انصراف داد و بیشتر تمرکز خود را بر جلب و جذب کمک های خیرین و مردم قرار داده است.

 

** اجباری شدن بیمه شخص ثالث

 

جولایی با بیان اینکه بیشتر بدنبال پیشگیری و درمان هستیم، افزود: با آسیب شناسی ستاد دیه، متوجه شدیم که بیش از 50 درصد کسانی که به دلیل تصادفات در زندان هستند، گواهینامه نداشته و بیش از 80 درصد بیمه شخص ثالث ندارند.از سال های 1378 تا 1387 یعنی حدود 10 سال، ستاد دیه کشور کار کارشناسی را شروع کرده و در اردیبهشت سال 87 قانون بیمه اجباری شخص ثالث برای پنج سال به تصویب رسید.

به گفته جولایی، در سال گذشته، مدت این قانون به اتمام می رسید و برای یک سال و نیم دیگر این قانون تصویب شد و بدنبال آن هستیم که این قانون را اجباری کنیم.قبل از اصلاح این قانون، حدود 57 تا 60 رانندگان وارد زندان می شدند، اما پس از اصلاح آن ، این تعداد کاهش یافت و روزانه یک تا دو نفر راننده وارد زندان می شوند.

جولایی با اشاره به ضرورت آگاهی داشتن مردم بویژه رانندگان از قوانین گفت: اکنون یکهزار و 400 راننده به دلیل عدم پرداخت دیه تصادفات در زندان هستند.

 

** رسانه ها برای جلوگیری از ورود بی مورد افراد به زندان ها پیشقدم شوند

 

وی با درخواست از رسانه ها برای افزایش سطح آگاهی مردم و جلوگیری از ورود بی مورد افراد به زندان ها گفت: راننده باید بداند که با گواهینامه و بیمه نامه معتبر رانندگی کند. با اقدامات نیروی انتظامی در سال های اخیر، با کاهش تلفات حوادث رانندگی روبرو هستیم و این تلفات به کمتر از 20 هزار نفر رسیده است.

 

** تاکنون بیش از 80 هزار زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند

 

جولایی با اشاره به عملکرد ستاد دیه کشور گفت: در 24 سالی که از تاسیس ستاد دیه می گذرد، بیش از 80 هزار زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری با کمک این ستاد از زندان آزاد شدند.

 

وی با بیان اینکه در پنج سال گذشته بیش از یکهزار نفر در مراسم جشن گلریزان سراسر کشور شرکت کردند، افزود: در این جشن ها 74.5 میلیارد تومان تا پایان سال 92 کمک کردند که 10 هزار نفر آزاد شدند.

جولایی تصریح کرد، سال گذشته دانش آموزان یک دبیرستانه دخترانه در تهران مبلغ 600 هزار تومان برای آزادی یک زندانی کمک و در شیراز نیز بانوان یک جمع قرآنی، با اخذ وام به مبلغ 35 میلیون تومان، تمام این پول را صرف آزادی تعدادی زندانی نیازمند کردند.

 

** 20 زندانی با کمک مساجد آزاد شدند

 

رییس ستاد دیه کشور در مورد طرح «هر مسجد، یک زندانی» گفت: اجرای این طرح در تهران و در شش مسجد تا کنون باعث آزادی 20 زندانی شده است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب