امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4339 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۱۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

پُلی که رکورددار خودکشی است+تصویر

گلدن گیت در شهر سانفرانسیسکوی آمریکا، تنها پلی است که بیشترین گردشگرها را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند.
پُلی که رکورددار خودکشی است+تصویر

 

 

به گزارش خبر ایران ، پل معلق گلدن گیت در شهر سانفرانسیسکوی آمریکا که زمانی بلندترین پل معلق جهان بود، هنوز هم با عظمتی خیره‌کننده خودنمایی می‌کند. این پل با رنگ نارنجی متمایل به قرمز خود در دهانه خلیج سانفرانسیسکو قرار دارد و سانفرانسیسکو را از بخش شمالی‌به مارین کاونتی متصل می‌کند.پل معلق گلدن گیت که از نظر زیبایی ‌و معماری در نوع خود منحصر به ‌فرد است، بیشترین گردشگرها را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند. این پل اما رکورد دیگری نیز دارد.

در پل گلدن گیت بیش از هر پل دیگری در جهان خودکشی صورت می‌گیرد و این پل مدت‌هاست که به محلی برای سوگواری کسانی بدل شده که عزیزان خود را در پی خودکشی از دست داده‌اند.از روی این پل به طور معمول هر دوهفته یک بار یک نفر خود را به اعماق آب‌های سرد و خروشان پرتاب می‌کند و به آغوش مرگ می‌رود.برای جلوگیری از خودکشی افراد مسئولان گلدن گیت به محض دیدن افرادی که قصد خودکشی دارند در محل حضور یافته، با آنها صحبت کرده و سعی می‌کنند آنها را از این اقدام بازدارند.


دنیس مالیگان، یکی از مسئولان پل می‌گوید: «در ۷۰ درصد موردها موفق می‌شویم آنها را از تصمیم‌شان بازداریم، اما در سال گذشته در مجموع ۴۶ نفر خود را از پل پرتاب کردند و درگذشتندبر اساس آمار موجود، از زمان ساخت این پل در سال ۱۹۳۷ تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر خود را با پرتاب از پل به آب‌های خروشان و سرد سپرده و جان سپرده‌اند. مانع حفاظی پل با یک ارتفاع ۱۲۰سانتیمتر نمی‌تواند سدی برای خودکشی‌کنندگان باشند.
شمار کسانی که با پرتاب خود به درون آب‌های خروشان، زنده از آب بیرون می‌آیند، بسیار معدود است. در آمریکا اگر آبشار نیاگارا مکانی برای گذراندن ماه عسل زوج‌هاست، پل گلدن‌گیت به مکانی برای تجمع سوگواران بدل گشته است.در دهه ۱۹۵۰ این فکر در آمریکا مطرح شد که برای جلوگیری از خودکشی توری در زیر پل کشیده شود. اما دو دیدگاه با این طرح به مخالفت پرداختند. اولین دیدگاه به آسیبی می‌پرداخت که باکشیدن تور به زیبایی پل وارد می‌آمد و مخالفت دیدگاه دوم به خاطر هزینه بالای این اقدام بود.
اکنون دولت آمریکا موافقت خود را با پرداخت بخشی از هزینه این اقدام اعلام کرده و قرار است ۶۵ میلیون دلار برای این امر اختصاص یابد. مدیریت این پل نیز پس از تامین هزینه موافقت خود را با کشیدن تور در زیر پل اعلام کرده است.سرانجام پس از ۷۷ سال این امکان بوجود آمده که مرگ از پربیننده‌ترین پل جهان رخت بربندد. قرار است که توری در عمق شش متری پل کشیده شود.پس از کشیده شدن این تور دیگر افرادی که قصد خودکشی داشته باشند نمی‌توانند به پل گلدن گیت روی آورند. رنگ این تور نیز قرار است همان رنگ نارنجی متمایل به قرمز پل را داشته باشد تا از نظر زیبایی نیز لطمه‌ای به پل وارد نیاید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب