امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43396 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۴:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد؛

25 پروژه بهسازی محیطی و تأمین خدمات وارد مرحله اجرایی شده است

خبرایران: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جلسه ای که با حضور مدیران دفاتر توسعه محله ای برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری برای اولین بار حدود 25 پروژه بهسازی محیطی و تأمین خدمات به همت دفاتر توسعه محله ای وارد مرحله اجرایی شده است.
25 پروژه بهسازی محیطی و تأمین خدمات وارد مرحله اجرایی شده است
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری در جلسه ای که با حضور مدیران دفاتر توسعه محله ای برگزار شد، تصریح کرد: در یکسال گذشته اقدامات ارزشمندی در حوزه توسعه اجتماع محور (پروژه های تام) در بافت های فرسوده اتفاق افتاده است که شاید امروز کوچک و ناچیز به نظر رسند اما اقدامات بزرگ و بی سابقه ای هستند و قطعاً تأثیرات ارزشمندی در پی خواهند داشت.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که در سال جاری برای اولین بار حدود 25 پروژه بهسازی محیطی و تأمین خدمات به همت دفاتر توسعه محله ای وارد مرحله اجرایی شده است، بر ضرورت ارزیابی پیش از اجرای پروژه ها تأکید کرد و خطاب به مدیران دفاتر متذکر شد: از آنجایی که اجرای پروژه های بهسازی در قلمرو عمومی صورت می گیرد و موجب بروز اختلالاتی در محل زندگی شهروندان می شود، ضروری است اعتراضات و مشکلاتی که ممکن است در حین اجرای پروژه به وجود آید با دقت و وسواس بیشتری در مطالعات پیش از اجرا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند.
علی اکبری هدف از اجرای پروژه های بهسازی محیطی را الگوسازی دانست و با اشاره به این که نظرسنجی از شهروندان به مفهوم مشارکت آنها نیست، خاطرنشان کرد: اقدامات و پروژه هایی که در محلات صورت می گیرد، می بایست حتما مورد درخواست و مطالبه اجتماعات محلی و ساکنان محله ها باشد.
وی عنوان کرد: مقیاس پروژه، ملموس ترین مقیاس مشارکت شهروندان در امر شهر است و ضروری است مشارکت ساکنان محلات نه تنها در فرآیند طراحی بلکه در فرآیند اجرا نیز مورد توجه قرار گیرد. 
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این باره افزود: این امر قطعاً فرآیند اجرای پروژه ها را پیچیده تر و طولانی تر خواهد کرد اما ثمرات و اثرات بهتری در پی خواهد داشت.  
شناسایی ظرفیت های محلات برای اجرای پروژه های پیشتاز، اجرای پروژه های تام، تحقق پذیر بودن برنامه های توسعه محلات، بهره برداری از پروژه های بهسازی محیطی و تأمین خدمات در راستای اهداف نوسازی، مستند نگاری اقدامات، پایش اجرایی شدن مصوبات ستادهای بازآفرینی مناطق و ... از جمله مهمترین مطالبی بود که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.
گفتنی است در این جلسه مشکلات و مسائل دفاتر توسعه محله ای مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب