امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43446 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۳:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترغلامرضا سلیمانی درنشست خبری اعلام کرد؛

مالیات مستقیم وارزش افزوده ای ازبیمه عمر و زندگی مشابه سپرده های بانکی دریافت نشود/ ١٠ شرکت فعال استارتآپی در صنعت بیمه داریم / باید از طریق رسانه ها و مدارس به طور دائم درباره بیمه فرهنگ سازی کنیم

رییس کل بیمه مرکزی گفت: فرهنگ سازی باید به ویژه در دو زمینه صدور و پرداخت خسارت انجام شود اما این موضوع زمان بر است و باید به طور دائمی انجام شود و ما باید از طریق رسانه ها و مدارس به طور دائم درباره بیمه فرهنگ سازی کنیم. امسال و برای اولین بار زنگ بیمه در مدارس سراسر کشور به صدا درآمد و در سال های آینده ادامه خواهد یافت.
مالیات مستقیم وارزش افزوده ای ازبیمه عمر و زندگی مشابه سپرده های بانکی دریافت نشود/ ١٠ شرکت فعال استارتآپی در صنعت بیمه داریم / باید از طریق رسانه ها و مدارس به طور دائم درباره بیمه فرهنگ سازی کنیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران درحاشیه بیست و ششمین همایش بیمه و توسعه » ظهرامروزچهارشنبه ١٣ آذرماه 1398 با حضور«دکترغلامرضا سلیمانی» رییس کل بیمه مرکزی، «مصطفی زندی» مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی و اصحاب رسانه در برج میلاد تهران  برگزار و دراین نشست خبری «غلامرضا سلیمانی» رییس کل بیمه مرکزی اظهارداشت: علت اینکه در سال جاری محور همایش را چالش های ضریب نفوذ قرار دادیم، بحث مالیات و قوانین و مقررات، بحث تورم و بازارهای موازی است.

رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: در بیمه زندگی و درمان پیشنهادی که از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده این است که دو رشته درمان و زندگی همچنان از مالیات بر ارزش افزوده معاف باشند.

وی به روش های مختلف برای افزایش ضریب نفوذ بیمه و رقابتی تر کردن بیمه زندگی با سایر بازارها اشاره عنوان داشت: در پژوهشکده بیمه در حال بررسی راه هایی برای این موارد هستیم.

دکترسلیمانی درباره فرهنگ سازی درصنعت بیمه ابرازداشت: فرهنگ سازی باید به ویژه دردو زمینه صدورو پرداخت خسارت انجام شود اما این موضوع زمان بر است و باید به طور دائمی انجام شود و ما باید از طریق رسانه ها و مدارس به طور دائم درباره بیمه فرهنگ سازی کنیم. امسال و برای اولین بار زنگ بیمه در مدارس سراسر کشور به صدا درآمد و در سال های آینده ادامه خواهد یافت.

وی درخصوص ارزیابی از خسارات به وجود آمده دراعتراضات اخیر در کشورتاکید کرد: در جریان این اعتراضات برخی از واحدهای تجاری، شعب بانک ها و پمپ های بنزین آسیب دیدند. تعدادی از این واحدها بعلاوه بیمه آتش سوزی، پوشش های آشوب و بلوا را هم داشتند.

رییس کل بیمه مرکزی یادآورشد: ارزیابی های جزیی به واحدهای دارنده بیمه نامه آشوب و بلوا پرداخت شده ولی آسیب های جدی مثلا اینکه برخی واحدها تخریب کامل شده اند، نیاز به ارزیابی دقیق دارد. تا اوایل هفته آینده فهرست کامل واحدهای آسیب دیده را اعلام می کنیم.

وی درباره ادغام شرکت های بیمه هم تاکید کرد: ادغام دستوری نیست. ما به عنوان نهاد ناظر در صورتی که پرتفوی قابل قبول نداشته باشند، اجازه فعالیت به شرکت ها نخواهیم داد.

رییس شورای عالی بیمه درباره ایجاد سازمان ملی ریسک گفت: کمیته این سازمان با حضور کارشناسان بیمه مرکزی و اساتید دانشگاهی تشکیل شده ولی در آینده باید ساختاری برای آن تعریف شود. می خواهیم که این سازمان از حالت دولتی خارج شده و حالت خصوصی داشته باشد.

وی درخصوص مصوبه هیات مدیره بیمه البرز برای انتخاب مدیرعامل در حالی که یکی از اعضای آن هنوز تائیده نهاد ناظر را نداشته است، گفت: مقام ناظر به این موضوع ورود پیدا کرد و مشکل قانونی نبود. زمان امضای حکم، از نظر تطبیق تاریخ موضوع رعایت شده بود.

دکترسلیمانی ادامه داد: ١٠ شرکت فعال استارتآپی در صنعت بیمه داریم و ما این شرکت ها را کارگزاری تعریف کردیم و آیین نامه آن نیز نوشته شده و ابلاغ شده و با هماهنگی سازمان حسابرسی، بورس و بیمه مرکزی در حال تدوین صورت های مالی نمونه و الگو هستیم تا مبنایی برای همه شرکت ها بشود.

وی درمورد نوسان در کسری دخایر فنی شرکت های بیمه نیز اضافه کرد: روش های مختلفی مانند دخیره مثلثی یا تطبیقی برای تعیین این موضوع وجود دارد. ما در سال ٩٧، سه برابر سال ٩٦ به شرکت های بیمه اعلام کردیم که دخیره فنی بگیرند تا بنیان شرکت ها محکم تر شود.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: ما انتظار داریم از بیمه عمر و زندگی مشابه سپرده های بانکی هیچ گونه مالیات مستقیم و ارزش افزوده ای دریافت نشود تا تشویق لازم برای مردم صورت گیرد. این در حالی است که علت اینکه دلیل نفوذ صنعت بیمه در کشور پائین است، عدم گسترش بیمه های عمر و زندگی بوده که بر این اساس نباید با دریافت مالیات افزایش این ضریب را تهدید کرد.

وی تصریح کرد:  در پرتفوی ما ۱۴.۵ درصد و در کشورهای در حال توسعه ۶۰ درصد پرتفوی صنایع بیمه را بیمه های عمر و پس انداز تشکیل می دهند و باید طی یک برنامه ریزی دقیق مردم را به خرید بیمه های عمر و زندگی ترغیب کرد.

دکترسلیمانی درپایان سخنان خود از پرداخت خسارت آنلاین بیمه ها خبر داد و گفت: ۱۵ شرکت تلاش کرده اند تا بخش عمده ای از پرتفوی خود را به بیمه های شخص ثالث، آتش سوزی و درمان اختصاص دهند. در حالی که امروز این خدمات به صورت آنلاین ارائه شده و بیمه نامه ها نیز به صورت آنلاین از امروز صادر خواهد شد و نیاز به مراجعه حضوری مردم نخواهد بود و ضمن اینکه ارزیابی خسارت بدون حضور مراجعان امکانپذیرخواهد بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب