امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43493 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

براي اجراي طرح تقسيم عادلانه اسناد؛

گردهمایی نخبگان و خیرین حقوق دان مهرورز در کانون برگزار شد

خبرایران: سازمان ثبت اسناد و املاک كشور براي اجراي طرح تقسيم عادلانه اسناد به جمع بندي نهايي رسيد.
گردهمایی نخبگان و خیرین حقوق دان مهرورز در کانون برگزار شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومي كانون سردفتران و دفترياران، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور از پايان يافتن مطالعات كارشناسي طرح تقسيم عادلانه اسناد خبر داد و گفت:  اجراي اين طرح گامي موثر براي تحقق عدالت اجتماعي ميان دفاتر اسناد رسمي بشمار مي آيد.

هاشمي مقدم در اين گردهمايي كه به مناسبت گراميداشت هفته بسيج در كانون برگزار شد بدون اشاره به جزئيات طرح تقسيم عادلانه اسناد بر لزوم توسعه سند رسمی در كشور تاكيد كرد و افزود : سازمان ثبت اسناد و املاك كشور رایزنی‌های گسترده‌ای را در این خصوص انجام داده است كه در صورت عملیاتی شدن آن شاهد یک تحول بزرگ در این حوزه خواهیم بود.

وي ضمن اشاره به تاريخچه اي كوتاه از فعاليت بسيج در طول سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي به ارايه گزارشي از خدمات سردفتران و دفترياران در قالب گروه هاي بسيجي در اين سال ها بخصوص در دفاع مقدس و همچنين حوادث غيرمترقبه از جمله سيل و زلزله پرداخت و گفت : داشتن روحيه و تفكر بسيجي مي تواند راه گشاي بسياري از مشكلات امروز كشور باشد.

هاشمي مقدم با بيان اينكه افق روشنی پيش روي جامعه سردفتری است از سران دفاتر اسناد رسمي و دفترياران خواست با همفکری و روحيه جهادي تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی هرچه بيشتر به مردم و جلب رضايت آنان به كار گيرند.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نيز در دوره مدیریت جدید خود با توجه به اينكه حوزه‌هاي مختلفي را برنامه ريزي كرده است تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات بهتر به مردم و جامعه سردفتری به کار گرفته است.

هاشمی مقدم دفاتر اسناد رسمی را پیشخوان سازمان ثبت دانست و افزود: در واقع دفاتر اسناد رسمی به عنوان پیشخوان سازمان ثبت در حال طراحی برنامه‌هایی هستیم که به زودی شیوه نامه نهایی این دفاتر تصویب و توسط سردفتران و دفتریاران اجرایی خواهد شد.

محمدرضا دشتی اردكاني، رئیس کانون سردفتران و دفترياران در اين گردهمايي نیز گفت:‌ بسیج در تمام مراحل انقلاب پیشتاز بوده و بسیج کانون سردفتران در کمک رسانی به مردم زلزله زده و سیل‌زده کشور خدمات شایسته ای داشته است و در اموری همچون ایجاد مراکز فرهنگی مدارس و واحدهای مسکونی برای مردم عزیز کشورمان خدمات داشته است.

وی افزود: طی تفاهم‌نامه در سال های ۹۷ و ۹۸ با کمیته امداد هم مبلغ ۷ میلیارد تومان خدمات مهرورزی داشته ایم که امیدواریم برای سال بعد هم این تفاهم نامه تمدید شود.

در اين مراسم سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه افتخارات کشور در دفاع مقدس از برکات بسیج و تقدیم خون شهدا است، گفت: بسیج پس از جنگ تحمیلی سلاح جنگی را بر زمین گذاشت و سلاح علم و تخصص را برداشت و حضور خود را در تمام عرصه ها از جمله مسائل حقوقی پررنگ‌ کرد.

وي افزود : ارائه نظریات بسیج حقوقدانان در بخش حقوق انسانی نقطه امیدی در مقابل ظلم هایی است که به نام حقوق بشر به بشریت از سوی نظام سلطه در جهان انجام می شود.

بختياري با بيان اينكه در مسائل حقوقی در دفاع از حقوق انسانی و حقوق بشر در جهان خلا وجود دارد تصريح كرد:  زبان برخاسته از حقوقدانان بسیجی شمشیر برانی در حملات صاحبان سلطه در جهان امروز خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه در عرصه حقوقی تفکر بسیجی باید حاکم شود تا مشکلات کمتر و به تدریج از بین برود، گفت:‌ در بخش قضایی جامعه وکلا تفاهمی با کمیته امداد داشتند که در همین ۷ ماه ابتدایی سال، بیش از ۳۰ هزار پرونده مدد جویان بررسی شد و بسیاری از مدد جویان با رسیدن به حقوق خود از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند.

بختياري گفت: حقوقدانان و وکلا وکالت این مدد جویان را برعهده گرفتند و حقوق این افراد را باز پس گرفتند. نخبگان حقوقدان قادر هستند به مسائل پیچیده اجتماعی ورود پیدا کنند و مسائل را حل نمایند.

وي  با اشاره به طرح نیکوکاری که با مسجد محوری انجام می شود، گفت:  ۳۰ درصد از خدمات کمیته امداد برون سپاری شده و نیکوکاران مراکز را زیبا و با نتیجه عالی به پیش می برد.

رئیس کمیته امداد به راه اندازی مراکز نیکوکاری اصحاب رسانه در استان خراسان رضوی اشاره كرد و از حقوقدانان خواست مراکز نیکو کاری را در سراسر کشور راه اندازی کنند.

بختیاری تصریح کرد: با همکاری جامعه حقوقدانان اگر مراکز نیکو کاری ایجاد شود محرومان و ایتام پشتیبانی بیشتری در بحث‌های حقوقی می شوند و طی تفاهم‌نامه‌ای که کمیته امداد با کانون وکلا داشته مددجویان کمیته در بحث های قضایی معاضدت های رایگان بسیاری دریافت داشته اند که نتیجه بسیاری از این پرونده ها به نفع مددجویان شده است.

مهدی بهرامیان، رییس سازمان بسیج حقوقدانان كشور در این گردهمايي گفت:‌ بسیج می تواند تهدیدها را تبدیل به فرصت کند و یکی از تهدیدهای امروز بحث اقتصادی است که به اختلافات اقتصادی در میان مردم منجر شده  و حقوقدانان و سردفتران قادر هستند این تهدیدها را تبدیل به فرصت برای حل اختلافات نمایند.

وی افزود: با تفکر بسیجی نخبگان می توانند خدمات شایسته ای به مردم بدهند و نخبگان جامعه حقوقی می‌توانند فاصله میان مردم و مسئولان را کم کنند و خدمات از جمله معاضدت و مشاوره،  آزادی زندانیان و نظایر آن هم بسیار برای مردم کارگشا است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب