امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43683 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۹:۵۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

آغاز عملیات هرس و بازپیرایی زمستانه درختان در منطقه 19

خبرایران: عملیات هرس و بازپیرایی زمستانه درختان در نواحی پنجگانه منطقه 19 آغاز شد.
آغاز عملیات هرس و بازپیرایی زمستانه درختان در منطقه 19
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، سعید صالح محمود رباطی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در تشریح فعالیتهای نگهداشت شهر گفت: در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی و احتمال وقوع خطر سقوط شاخه های درگیر با شبکه توزیع برق، عملیات هرس و بازپیرایی درختان در برنامه اجرایی اداره فضای سبز این منطقه قرار گرفت.
 
وی با اشاره به فعالیت اکیپ های 6 نفره در این فعالیت ادامه داد: اقدامات این اکیپ با هدف جوان سازی، فرم دهی، حذف پاجوش و شاخه بیمار آفت زده درختان از جمله درختان توت، نارون، بید و غیره انجام می شود.
 
رباطی درخصوص نوع و شدت هرس درختان بیان کرد: این فعالیت با توجه به عواملی نظیر نوع گونه های گیاهی، سن درختان، موقعیت مکانی درخت، درجه سلامت درخت،زمان هرس و فرم دهی اولیه درخت در سال های اولیه کاشت صورت می گیرد.
 
این مسئول هرس درختان را از ضروریات تقویم باغبانی اعلام کرد و افزود:  عملیات پیرایش و هرس درختان و درختچه های سوزنی برگ، پهن برگ، ترون و شمشاد در بلوارها، میادین و بوستان ها طی برنامه زمانبندی شده انجام می شود. 
به گفته وی، هرس درختان باعث زیبایی بخشی به درختان و جلوگیری از ازدیاد آفات و بیماری، آماده سازی دوره رشد جدید برای درختان و درختچه ها و مانع از شکسته شدن شاخه درختان در صورت بارش برف و باران خواهد شد.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب