امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43856 تاریخ انتشار: شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در جلسه تودیع و معارفه دبیرکل انجمن لوازم خانگی اعلام شد ؛

دمرچلی: صنعت لوازم خانگی۱۰ برابر بیش از سایر صنایع اشتغال آفرینی دارد/ انصاری: صنعت لوزام خانگی در زندگی مردم نقش ویژه و گسترده ای دارد/ فتاحی : با تصویب مصوبه قانون مالیات بر ارزش افزوده ، مالیات برارزش افزوده از سوی مصرف‌کننده پرداخت می شود

مراسم تودیع و معارفه دبیرکل انجمن لوازم خانگی صبح امروز شنبه ۷ دی ماه 1398 با حضور اعضاء هیات مدیره انجمن صنایع و لوازم خانگی ایران برگزار شد.
دمرچلی: صنعت لوازم خانگی۱۰ برابر بیش از سایر صنایع اشتغال آفرینی دارد/ انصاری: صنعت لوزام خانگی در زندگی مردم نقش ویژه و گسترده ای دارد/ فتاحی : با تصویب مصوبه قانون مالیات بر ارزش افزوده ، مالیات برارزش افزوده از سوی مصرف‌کننده پرداخت می شود

 به گزارش خبرنگارخبرایران ، مراسم تودیع و معارفه دبیرکل انجمن لوازم خانگی امروز شنبه ۷ دی ماه 1398 با حضور «حبیب الله انصاری» دبیر کل انجمن پیشین صنایع و لوازم خانگی ایران ،« دکتر عباس دمر چیلی» دبیر کل جدید انجمن لوازم خانگی ، «سلطان حسین فتاحی » عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ، اعضاء هیات مدیره انجمن لوازم خانگی و اصحاب رسانه درساختمان انجمن لوازم خانگی برگزار و دراین مراسم«عباس دمرچلی» دبیرکل جدید انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی اظهارداشت:‌ هیچ تغییر و تحولی بدون تغییر ساختارها ممکن نیست و تغییرو تحول در انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز محدود به نام و نشان و به صورت نمادین نخواهد بود بلکه تغییر ساختار برحسب ضرورت در همه موارد و با مشورت مشاوران و اعضای انجمن انجام می شود.

 

دمرچلی: صنعت لوازم خانگی۱۰ برابر بیش از سایر صنایع اشتغال آفرینی دارد

دمرچلی تصریح کرد:  مشکلات صنعت لوازم خانگی جدای از مشکلات صنایع مادر نیست و باید همه دراین راه کمک کنند تا این مشکلات برطرف شوند.

وی ابرازداشت: صنعت لوازم خانگی اگرچه گفته می‌شود صنعت سوم است اما این صنعت اشتغالی به مراتب بیش از صنایع دیگر دارد و صنعت نفت مواد خام صادر می‌کند اما صنعت لوازم خانگی با استفاده از مواد اولیه ارزش افزوده‌ای چند برابری ایجاد می‌کند که اشتغال ناشی از آن ۱۰ برابر بیش از سایر صنایع است.

دبیر جدید انجمن لوازم خانگی با اشاره به وجود تشکل‌های موازی به عنوان یکی دیگر از مشکلات صنعت لوزام خانگی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات ما وجود تشکل‌های موازی است تلاش ما برای تعامل با تشکل‌های موازی از دیگر فعالیت‌های ما در انجمن است تا با هم افزایی بتوان از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد کمیته‌های تخصصی جدید در انجمن لوازم خانی  عنوان داشت: بازاریابی یکی از مهمترین  بخش‌ها درصنعت لوزام خانگی است که می‌تواند توسعه و رونق را برای این صنعت به همراه داشته باشد و به نظرم با صداقت و پشتکار می توان با غلبه بر مشکلات به رشد وشکوفایی رسید.

دمرچیلی اضافه کرد: تغییر در ساختار انجمن لوازم خانگی طی مشاوره با اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی صورت خواهد گرفت و تلاش من با توجه به فعالیت های سال های اخیر خود در حوزه تدریس و تربیت دانشجو براساس تربیت و آموزش است. چرا که شناخت دقیقی از مسائل و مشکلات صنایع کشور دارم و کاملا به نقاط ضعف و قوت صنایع لوازم خانگی آشنا هستم.

وی افزود: بسیاری بر این باورند که صنعت لوازم خانگی در میان صنایع کشور در جایگاه سوم قرار دارد اما معتقدم که با توجه به نقش به سزای صنعت لوازم خانگی در اشتغال زایی، اهمیت این صنایع حتی از صنعت نفت نیز بیشتر بوده و در واقع صنعت لوازم خانگی موتور صنایع کشور است.

 

انصاری: صنعت لوزام خانگی در زندگی مردم نقش ویژه و گسترده ای دارد

حبیب الله انصاری  دبیر کل انجمن پیشین صنایع و لوازم خانگی ایران نیز درادامه این مراسم طی سخنانی اظهارداشت: فعالیت شورای لوازم گازسوز اساسنامه در سال ۱۳۶۰ نوشته و از سال ۱۳۶۱ اجرایی شد. در آن زمان غالب انرژی کشورسوخت مایع بود به همین دلیل انجمن لوازم گازسوز نامگذاری و پس از مدتی به انجمن لوازم خانگی تغییر نام یافت که گستره وسیعی از لوازم از جمله لوازم انرژی بر، ظروف و قطعات را شامل می شد.

وی خاطرنشان کرد: صنعت لوزام خانگی در زندگی مردم نقش ویزه ، گستره و وسیعی دارد و تاجایی گه 13 کمیسیون تخصصی اکنون در انجمن لوازم خانگی وجود دارد و استراتژی ما در مدیریت این انجمن خرد جمعی و تکیه بر آرای عمومی بوده و دراین راه ازهیچ تلاشی کوتاهی نکرده ایم.

 

فتاحی : با تصویب مصوبه قانون مالیات بر ارزش افزوده از سوی  شورای نگهبان مالیات برارزش افزوده از سوی مصرف‌کننده پرداخت می شود

سلطان حسین فتاحی عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی نیز در ادامه این مراسم درخصوص مصوبه قانون مالیات بر ارزش افزوده که 3 دی ماه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اظهارداشت: مصوبه قانون مالیات بر ارزش افزوده هنوز اجرایی نشده، اما اگر به تصویب شورای نگهبان برسد، مالیات بر ارزش افزوده به صورت اعتبار مالیاتی لحاظ می‌شود و تولیدکنندگان دیگر آن را پرداخت نمی‌کنند، بلکه مالیات بر ارزش افزوده از سوی مصرف‌کننده پرداخت می شود.

وی ابرازداشت: تدوین آیین‌نامه اجرایی این قانون اهمیت زیادی دارد و اگر این قانون به درستی اجرا شود، مالیات بر ارزش افزوده همچون کشورهای صنعتی از مصرف‌کننده نهایی گرفته خواهد شد که به نفع تولیدکنندگان دراینصنعت خواهد شد.

 

رضوانی: تولیدکنندگان خواسته مبارزه با قاچاق لوازم خانگی از کف بازار، فروشگاه‌ها و انبارها از سوی وزارت صنعت هستند

سعید رضوانی عضو دیگر انجمن صنایع لوازم خانگی نیز دراین مراسم اظهارداشت: تولیدکنندگان از وزارت صنعت خواسته بودند که برای مبارزه با قاچاق لوازم خانگی از کف بازار، فروشگاه‌ها و انبارها شروع کنند.

وی افزود: این طرح اگر به درستی اجرا شود و بازرسان بتوانند بر بازارنظارت کنند، طرح یاد شده می‌تواند به تولیدکنندگان و مبارزه با قاچاق کمک و به رشد و رونق لوازم خانگی کمک شایانی کند.

عضو انجمن صنایع لوازم خانگی درپایان سخنان خود گفت:  مصرف‌کنندگان می‌توانند با استفاده از این شناسه کالا قاچاق را با کالای اصلی تشخیص دهند ، اما به شرطی که این طرح در اجرا دارای نواقصی نباشد به درستی برای اجرا تصویب شود.

بنابراین گزارش دراین مراسم دیگر اعضای انجمن لوزام خانگی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و در پایان حکم سکان هدایت دبیرکلی انجمن لوازم خانگی به دکتر عباس دمر چیلی به امضا رسید. 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب