امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43896 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

حمید رحمتی در گفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

فرمایشات مقام معظم رهبری را درمورد رونق تولید همه باید به خاطر بسپاریم/ واحدهای تولیدی پوشاک ما امروز علمی کار نمی کنند/ با شرایط کنونی توانایی عرضه پوشاک با کیفیت داخلی را نداریم/ با واردات صحیح دست دلال کوتاه و عرصه مستقیم کالا انجام می شود

تولید کننده باسابقه کشورمان گفت: فرایشات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید را همگان باید به خاطر بسپاریم که ایشان همیشه به حمایت و تولید ایرانی تاکید داشته اند و باید به آن عمل کنیم. چرا که جز بها دادن به کارآفرین و تولید کننده داخلی ، رونق تولید ایجاد نمی شود.
فرمایشات مقام معظم رهبری را درمورد رونق تولید همه باید به خاطر بسپاریم/ واحدهای تولیدی پوشاک ما امروز علمی کار نمی کنند/ با شرایط کنونی توانایی عرضه پوشاک با کیفیت داخلی را نداریم/ با واردات صحیح دست دلال کوتاه و عرصه مستقیم کالا انجام می شود

حمید رحمتی تولید کننده و فروشنده باسابقه پوشاک کشورمان در گفتگو با خبرایران اظهارداشت: امروزمشکل قاچاق کالا مهمترین مشکل صنعت پوشاک است. تاجایی که وزارت صمت به این موضوع مهم ورود کرده است. در یکی دو سال گذشته وزارت صمت به واحدهای دارای واردات پوشاک به شرط  تولید 20 درصد تولید مجوز واردات داده بودند و این طرح امروز از بین رفته است.

وی عنوان داشت: من دست کسی که این قانون را گذاشته بود می بوسم، چرا که تولید و فروش مکمل یکدیگر هستند و ما باید یادبگیریم به این دلیلی که در مرحله اول تولید این طرح باعث به راه افتادن تولید داخلی می شد و در مرحله بعدی انگیزه وارد کننده را برای تولید ملی برمی انگیخت.

رحمتی تاکید کرد: متاسفانه واحدهای تولیدی ما امروز علمی کار نمی کنند وهمچنان سنتی کار به روند تولید خود ادامه می دهند و این با پیشرفت روز هماهنگ نیست و نتیجه ان این می شود که شب عید نزدیک است و باید فشار  هزینه این عقب ماندگی را مردم متحمل شوند.

وی افزود: فرایشات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید را همگان باید به خاطر بسپاریم که ایشان همیشه به حمایت و تولید ایرانی تاکید داشته اند و باید به آن عمل کنیم. چرا که جز بها دادن به کارآفرین و تولید کننده داخلی ، رونق تولید ایجاد نمی شود.

رحمتی عنوان داشت: من بارها با آقای ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک در مورد مشکلات صنف پوشاک صحبت کردیم و این مورد تذکرات لازم را دادم که با شرایط کنونی صنف پوشاک توانایی عرضه پوشاک با کیفیت داخلی را به مردم نداریم. چرا که واردات به طور کلی ممنوع شده واین می تواند درچند ماه آینده که مردم به سمت خرید پوشاک شب عید می روند ، مشکل آفرین باشد به قشر ضعیف جامعه فشار اقتصادی زیادی را وارد کند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز ما در مواد اولیه مشکل داریم و همه این موضوع را می دانند و بحران اصلی اینکه شب عید نزدیک است و ما پارچه ای نداریم که بتوانیم برای مردم پوشاک تولید کنیم. باید به نظرم از گذشته ما درس بگیریم . دوستان با کارخانه نخ و فرنخ قزوین چه کردیم ، با کارخانه چیت سازی تهران چه کردیم ، ما با صنعت خودرو سازی خودمان چه کردیم، واقع بین باشیم کشوری مثل کره یک سال دیرتر ازما کارش را درصنعت خودرو سازی شروع کرد و امروز کره در صنعت خودرو سازی جزو چند برند اول تولید کنند خودرو دنیا ست و امروز ما از کره جا ماندیم وگوی سبقت را کره ای ها با سرمایه گذاری و رونق داخلی خودشان ربودند.

این فروشنده و تولید کننده باسابقه پوشاک ابرازداشت: آقایان دولتی اجازه بدهند که ریس اتحادیه و صنف و تولید کنندگان در خصوص صنعت پوشاک تصمیم بگیرند، با دخالت و زور چیزی درست نمی شود. مگرکشوری مثل ترکیه با فشار صنعت پوشاک اش را درست کرده ، امروز جلوی واردات پوشاک گرفته شده و درامد دولت در این بخش از بین رفته، امروزبه راحتی از طریق پست پوشاک وارد کشور می شود و عرضه از طریق زیر زمین ها و مزون ها انجام می شود.

وی ادامه داد: ما زیر ساخت سرمایه گذاری و تولید را باید درست کنیم و چاره ای جزو ایت نداریم. سرگذشت و سرنوشت کفش بلا و کفش ملی تجارب خوبی برای همه بودند و باید درس عبرت گرفته و و قبول کنیم که باید اقتصاد را به دست تولید کننده بسپاریم. تولید کننده امروز به دلیل عدم حمایت  به صراححت می گوید از من مالیات نگیرید، من خودم قبول دارم که همه باید مالیات بدهند اما با شرایطی که تولید کننده امروز دارد مگر توانایی این همه هزینه را دارد.

رحمتی اضافه کرد: امروز چندین ارگان در بحث قاچاق کالا با همدیگر تلاش می کنند  وزارت صمت، قسمت قاچاق کالا، آگاهی تهران بخش مبارزه با قاچاق کالا، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، سازمان تعزیرات، دادسراهای انقلاب اسلامی ، همه اینها برای دولت بار مالی دارد و اینجا دست دولت را می بوسم که از تولید ما حمایت می کند ، ولی درگیری شدن این همه ارگان برای دولت بار مالی زیادی دارد و وبازدهدی آن کم است ، با نشستن و جلسه گذاشتن های بیهود، گرفتن وبستن و تعطیل واحدهای صنفی کار ورونق تولید ایجاد نمی شود.

 وی ادامه داد: امروزبشینیم کارشناسی بحث کنیم و چند تولید کننده موفق وکارآفرین را دعوت کنیم وهمان طرح تشویقی 20 درصدی ، مثلا امسال 30 درصد بشود و سال آینده 40 ، هیمن طور طرح های تشویقی بیشتر شود تا تولید کنند ه انگیزه رقابت و پیشرفت و حمایت را احساس کند و برای رونق تولید ملی داخلی تلاش کند.

رحمتی افزود: مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خودشان به این نکته مهم اشاره داشتند وفرموند از تولید کنند ایرانی حمایت شود. اما متاسفانه یک سری دوستان به جای کمک به تولید کننده ایرانی چوب لای چرخ تولید کننده می گذارند و باعث رکود اقتصادی و همچنین عدم اشتغال زایی می شوند.باید از علم تکنولوژی روز استفاده کنیم و تلاش کنیم .خواهش می کنم دولتی ها دست خودشان را از شانه ما بردارند و دستشان پشت سرما باشد و ما را به سمت پیشرفت هدایت کنند. واحدهای نظارتی هزینه دارند و باید این هزینه جبران شود.ما آماده ایم و برای رونق اقتصادی کشورمان از جانمان هم هزینه می کنیم به شرط اینکه از ما حمایت شود و تنها نمانیم.  

وی تصریح کرد: درزمان دفاع مقدس بحث جهادی مطرح بود، ما از کسی برای پیروزی در دفاع مقدس کمک نگرفتیم و روی پای خودمان ایستادیم وپیروز شدیم، چرا که از خود گذشتگی و جهاد مطرح بود. امروز به نظرم برای عبور از مشکلاتی که داریم همان از خود گذشتگی و جهاد را نیاز داریم و با جلسه و بگیر و ببند و تعطیلی مشکلات واحدهای تولیدی و صنف پوشاک حل نمی شوند.، جهادی عمل کنید و عملگرا باشید، درمورد فرمایشات مقام معظم رهبری سلیقه ای عمل نکنیم.

این فروشنده و تولید کننده باسابقه پوشاک یادآورشد: خانم مهندس افسانه محرابی به عنوان مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت طرح خوبی را درگذشته درمورد فرهنگ سازی استفاده از تعرفه واردات 20 درصدی ارائه دادند . با آن طرح هزینه اضافی پرداخت نمی شد وما با یک ارگان دربحث مبارزه با قاچاق روبه رو بودیم، ضمن اینکه راحت طرح 20 درصدی کنترل می شد. اما با حذف آن امروز از سربازان امام زمان تا نیروی انتظامی درگیر این موضوع شدند. باید به نظرم در مورد واردات صحیح برنامه داشته باشیم ، تا دست دلال کوتاه و عرصه مستقیم کالا و طرح برندهای ثبت شده ، شناسنامه دار به خوبی انجام شود، تا هیچ گونه تخلفی صورت نگیرد . اگر طرح 20 درصد اجزای مشد امروز تولید کنندگان ما بالای 50 درصد به تولید داخلی رسیده بودند.

وی افزود: به نظرم تولید هدفمند باید باشد، نه اینکه تولید مثل گذشته سنتی و ضعیف باشد و تولید کننده سریع ورشکست شده و با کلی چک برگشتی کاسه چه کنم به دست بگیرد، برای سطح عرضه برنامه داشته باشیم، تا تولید کنندگان در طول سال کاربا برنامه داشته  هدفمند برای عرضه پوشاک با کیفیت داخلی تلاش کنند. اگر این اتفاق بیفتد فروشگاه وظیفه حمایت از کالای ایرخواهد داشت و و مشتری را عادت به استفاده از برند ایرانی خواهد کرد. بنابراین از تولید سنتی فاصله بگیریم و به سمتی برویم که بتوانیم تولید صنعتی را روی اصول  داشته باشیم.

رحمتی در پایان سخنان خود گفت: جامعه ای سالم است که درآن رانتی برای یک عده خاص نباشد و کسی که خلاقیت داشته باشد پیشرفت کند، تولید کننده ای که برندی را با تلاش و پشتکار وخلاقیت راه اندازی کرده و به رونق تولید داخلی و اشتغال آفرینی کمک کند، نیازمند حمایت برای بقا و ادامه مسیر است مسولین محترم خواهشن از صنعت پوشاک حمات کنند واجازه دهند جلسه ای با حضور رییس اتحادیه پوشاک ، وزارت صمت و تولید کنندگان برگزار و پای میز مذاکره بنشینند و برنامه ها و اهداف برای رونق تولید در بخش پوشاک مطرح شود و به نقطه ای برسیم که در آینده به امید خدا صد درصد تولید پوشاک ایرانی را داشته باشیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب