امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43936 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۹:۳۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

محمد رضایی مدیرعامل بیمه ایران شد

خبرایران: محمد رضایی در حالی به عنوان مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران انتخاب شده که برای اولین بار وی تنها «مدیرعامل» این شرکت خواهد بود و «رییس هیات مدیره» نیست.
محمد رضایی مدیرعامل بیمه ایران شد
به گزارش خبرایران، محمد رضایی که از مدیران با سابقه بیمه ایران محسوب می‌شود و سابقه مدیرعاملی بیمه سینا را نیز در کارنامه دارد، بعد از خروج محسن پورکیانی مدیرعامل قبلی بیمه ایران از سوی وزیر اقتصاد به عنوان سرپرست این شرکت انتخاب شده بود.

با این حال و به دلیل اجرای آیین‌نامه جدید حاکمیت شرکتی، حکم وی بر بیمه ایران تنها به عنوان «مدیرعامل» صادر شده و او «رییس هیات مدیره» نیست. رضایی که پیشتر و با حکم وزیر اقتصاد به عنوان عضو هیات مدیره بیمه ایران فعالیت می‌کرد، همچنان در هیات مدیره عضو خواهد بود.

براساس آیین‌نامه حاکمیت شرکتی بیمه مرکزی که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ به تصویب رسیده، موسسات بیمه موظف هستند امور خود را از طریق هیات مدیره و هیات عامل اداره کنند و وظایف و حدود اختیارات هیات مدیره و هیات عامل در اساسنامه موسسات بیمه تعیین می‌شود. هیات مدیره موسسات بیمه دارای حداقل ۵ عضو خواهند بود که از بین سهامداران واجد شرایط توسط مجمع عمومی انتخاب می‌شوند.

از سوی دیگر موسسات بیمه اعضای هیات مدیره خود را تنها می‌توانند از بین اشخاص حقیقی انتخاب کنند. بند مهم این آیین‌نامه یعنی ماده چهارم آن تاکید دارد که اکثریت اعضای هیات مدیره نباید مشاغل اجرایی موسسه بیمه را برعهده داشته باشند و اعضای هیات مدیره دارای مشاغل اجرایی نمی‌توانند ریاست هیات مدیره یا کمیته‌های موضوع ماده ۱۰ (مدیریت ریسک، حسابرسی و کنترل داخلی، جبران خدمات کارکنان و تطبیق مقررات) را برعهده داشته باشند.

مجمع عمومی فوق‌العاده بیمه ایران با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و عباس معمارنژاد معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد و همچنین غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی در بیست و چهارم آذرماه برگزار شده بود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب