امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44144 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سید داود مرتضوی درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

نباید از خط ولایت و شهدا جدا شویم/ سردارسپهبد شهید قاسم سلیمانی الگوی ما ورزشکاران هستند/ ما ایرانیان نباید قهرمانان خود مان را فراموش کنیم

کارشناس مسائل سیاسی و ورزشی گفت: ما نباید از خط ولایت و شهدا جدا شویم . دشمن همیشه به فکر ضربه زدن به ماست و اگر ازخط ولایت و رهبری و شهدا خارج شویم آسیب بسیار می بینیم.
نباید از خط ولایت و شهدا جدا شویم/ سردارسپهبد شهید قاسم سلیمانی الگوی ما ورزشکاران هستند/ ما ایرانیان نباید قهرمانان خود مان را فراموش کنیم

سید داود مرتضوی کارشناس مسائل سیاسی و ورزشی در گفتگو با خبرایران درخصوص شهادت سردارسپهبد قاسم سلیمانی اظهارداشت: من کوچکتر از آن هستم که در خصوص این شهید گرانقدرو والامقام صحبت کنم. اما نکته مهم این است که همه شهدای ما برای دفاع ازمردم ، وطن ، ناموس و اسلام و خاک رفته اند و مقدس هستند و ما باید قدردان آنها باشیم.

وی تصریح کرد: سردارسلیمانی به عنوان یک قهرمان ملی والگو برای همه ما در دفاع از وطن بودند . مردم ما با حضور در تشییع پیکرپاک ایشان نشان دادند که چقدر قدردان ایشان بودند و خواهند بود. ایشان به عنوان شهید ملی کشورمان از سوی مردم پذیرفته شده بودند و مردم ایشان را خیلی دوست دارند. به همین دلیل مردم با شهادت ایشان متاثر شده و در مراسم باشکوه تشییع ایشان شرکت و از این قهرمان ملی تجلیل کردند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: برای من به عنوان ورزشکار خیلی جذاب بود ، که ایشان سال ها برای کشورمان تلاش کردند و اینقدر محبوب بودند. ایشان قبل از اینکه درخدمت سپاه قدس باشند . در عرصه های مختلف دفاعی کشورمان حضور داشتند و هیچ وقت حق ماموریت نگرفتند و یک زندگی بسیار ساده ای داشتند .

وی با اشاره به اینکه  آگاهی جوان ایرانی امروزبسیار بالاست، تاکید کرد: دانش، آگاهی و فهم امروز جوان ایرانی بسیار بالاست و نمی توان به راحتی سرش کلاه گذاشت، همه ما دیدیم که جوانان در مراسم تشییع پیکر باشکوه سردار سلیمانی جوانان حضور داشتند. چرا که امروز ایشان الگو و قهرمان ملی این جوانان شده است.  

این کارشناس مسائل سیاسی ابرازداشت: سردار سلیمانی از شهادت خودشان خبر داشتند و نکته مهم اینکه ایشان سال گذشته 1397 گفته بودند که سال آینده (1398) من دیگرنیستم ، حتی مقبره شان را تعیین کرده بودند و گفته بودن و روی آن بنویسید سرباز قاسم سلیمانی،که این نشان دهنده خلوص پاک این شهید بزرگوار بود.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر اینکه شما کدام ژنرال و فرمانده خارجی را می شناسید که مثل سردار سلیمانی در جهان معروف شده باشند. تا جایی ایشان معروف بودند که رییس جمهور آمریکا دستورترور ایشان را صادرکردند وناجوانمردانه با پهباد ایشان را ترور و به شهادت رساندند.  

مرتضوی افزود: کشتی گیران همیشه ازپوریای و تختی می گویند وامروزیک قهرمان جدید به نام شهید سردارقاسم سلیمانی جای آنها گرفته است. من خودم خانواده شهید هستم و به این اطمینان رسیدم که همیشه باید راه مان راه شهدا و ولایت باشد. شهدا برای امنیت ، آسودگی وحفظ وطن رفتند و اگر قاسم سلیمانی ها نبودند امروزما باید در کشور خودمان با خانواده در مقابل گروه مثل داعش می جنگیدیم.

وی اضافه کرد: آمریکا درافغانستان ، عراق و سوریه کلی سلاح و دلارخرج کرد تا آنها را اشتغال کرده و مال خود کند. اما موفق نشد و امروز این سه کشور با ما دوست و همسایه هستند ونفوذ ما بیتر از آمریکای پلید در این سه کشور است. بنابراین باید گفت که عزت شیعه بالاست. ما ورزشکاران الگوی خودمان حضرت علی (ع) بوده و کسانی مثل جهان پهلوان تختی اخلاق مداربوودند ما نیز باید درحفظ اخلاق و انسانی از انها یاد بگیریم. امروز قاسم سلیمانی ها هستند و درنهایت جوانان ایرانی باید الگوی خود را قاسم سلیمانی قرار دهند تا اسمشان همیشه در تاریخ ماندگاربماند.

مرتضوی تاکید کرد: ما نباید از خط ولایت و شهدا جدا شویم . دشمن همیشه  به فکر ضربه زدن به ماست و اگر از خط ولایت و رهبری و شهدا خارج شویم آسیب بسیار می بینیم. در کشورهای دیگر به سرداران ما غبطه می خوردند. چرا را که سرداران ما پاکی دارند وبرای وطن می جنگند. بسیاری از جوانان ما درطول تاریخ برای وطن ازآرمان ، هدف ، عشق و آرزو زندگی خودشان گذشتند و رفتند تا ما باشیم وباید قدردان آنها باشیم.

وی ادامه داد: اگرامروز آمریکا به کشورما وارد شود هدفی جز چپاول ندارد و می خواهد همه چیز برای خودش باشد و هیچ وقت آمریکا دلسوزما و جوانان ما نبوده است. بایدهوشیارباشیم وفرق بین دوست و دشمن را بشناسیم.عراق آغازگر جنگ تحمیلی بود و نتوانست وجبی از خاک ما را تصرف کند و شکست خورد. این شکست جز با فداکاری سربازان وطن و قهرمانانی مانند شهید جهان آرا و امروزشهید قاسم سلیمانی اتفاق نیفتاده است.

مرتضوی یادآورشد: عزت همه ما و شیعیان جهان اسلام امام زمان (ع) است . اگراز ولایت جدا شویم بیچاره خواهیم شد ،  رییس جمهورها می آیند و می روند و اما همیشه باید درخط ولایت باشیم، هیات های عزاداری و خون شهدا و ولایت بودند که کشورما را نگه داشته اند و باید قدردان آنها باشیم. امیدوارم همیششه آقا امام زمان آبروی نظام و سپاه ما را حفظ کند و کشور ما را از فتنه ها محفوظ بدارد. باید قدر شناس باشیم و بدانیم که چه کسانی به کشورمان خدمت کردند و امروز اگرامنیت و آزادی برخلاف خیلی از کشورهای اروپایی داریم ، از ولایت و خون شهداست و ما ایرانیان نباید قهرمانان خود مان را فراموش کنیم .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب