امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44164 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۹:۳۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دکتر امیرمحمودزاده اعلام کرد؛

بدون مدیریت ریسک در کشور نمی توان از بحران ها نجات یافت

رئیس انجمن آمایش سرزمین ایران گفت: کشور باید به سمت مدیریت ریسک برود تا از بحران ها نجات پیدا کنیم، تا زمانی که مدیریت ریسک وجود نداشته باشد هر روز با بحران های جدیدی روبرو هستیم. در مدیریت ریسک به مدیران توانمند، صادق و حرفه ای نیاز هست که بتوانند با مردم گفتگو و مذاکره کنند.
بدون مدیریت ریسک در کشور نمی توان از بحران ها نجات یافت

به گزارش خبرنگارخبرایران، کنفرانس تخصصی «ارزیابی همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا» صبح امروزیکشنبه 22 دیماه 1398 با حضور« دکترکیومرث یزدان پناه» عضو هیئت علمی جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران ، «دکتر جهانگیرکرمی» عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، «دکترامیر محمودزاده» رئیس انجمن آمایش سرزمین ایران و دبیر کنفرانس،« دکتر محمدرضا حافظ نیا» استاد جغرافیای سیاسی دانشگاه تربیت مدرس و و اصحاب رسانه درخانه اندیشمندان تهران سالن فردوسی توسط انجمن آمایش سرزمین ایران برگزار و دراین مراسم « دکتر امیر محمودزاده، رئیس انجمن آمایش سرزمین ایران و دبیر کنفرانس اظهارداشت: مدیریت ریسک مقدم بر مدیریت بحران است و کشور باید به سمت مدیریت ریسک برود تا از بحران ها نجات پیدا کنیم، تا زمانی که مدیریت ریسک وجود نداشته باشد هر روز با بحران های جدیدی روبرو هستیم. در مدیریت ریسک به مدیران توانمند، صادق و حرفه ای نیاز هست که بتوانند با مردم گفتگو و مذاکره کنند.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی سطح مذاکره با مردم پائین آمده است، از ظرفیت ها، از دانشجویان و از افراد جامعه استفاده بکنیم که بتوانیم ثبات اجتماعی داشته باشیم و بتوانیم کارهای اقتصادی انجام دهیم و در مورد بحث اوراسیا ما یک فرصت استثنایی و خوب را در جهت پیوستن به یک اتحادیه اقتصادی خواهیم داشت و امیدوارم با یک نگاه آینده پژوهانه و کارآفرینانه ، با شاخص های پیش نگر به این بازار ورود بکنیم. لازمه ورود به این بازار شناخت فرهنگ، زبان و تجارت روسیه است. آنقدر که روس‌ها ما را می‌شناسند ما از روس‌ها شناختی نداریم، نه در حوزه فرهنگ و نه در حوزه اقتصاد آنها خوب کار نکرده ایم. کار با روس‌ها پیچیدگی خاص خود را دارد.

رئیس انجمن آمایش سرزمین ایران ابرازداشت: اتفاقی که در اتحادیه اقتصادی اوراسیا قرار است بیفتد فقط مربوط به حمل بار و کالا نیست بلکه یک اتفاق بزرگ علمی و فناورانه نیز هست، یک کریدور تأمین نیروی انسانی، یک کریدور ایجاد اشتغال فرامرزی و تبادل نیروی انسانی نیز هست.

وی درپایان سخنان خود گفت: امید است که تجار بتوانند از فرصت مهیا شده استفاده کنند و مدیران زیرساخت‌های آن را فراهم کنند و افرادی که صاحب علم و اندیشه هستند بتوانند این مباحث را برای تجار بشکافند که هدف ما از ورود به اوراسیا چیست؟ و دنبال چه چیزی هستیم؟ همه دراین راه کمک کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب